Skocz do zawartości

Strona Wielojęzyczna A Pozycjonowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam 2 pytania odnośnie organizacji strony wielojęzykowej, pytam ściśle o aspekty SEO.

Problem 1:

Co jest lepsze dla pozycjonowania, co lepiej wpływa na wyniki: jedna strona główna np .com lub .nowetld z geolokalizacją i wyborem języka czy też stworzenie osobnej strony .pl .de .co.uk itd dla każdego kraju z odpowiednim językiem ?

Wariant a) nazwa.com, geolokalizacja - strona główna wyświetli się automatycznie w odpowiednim języku.

Wariant B) nazwa1.com, nazwa2.co.uk, nazwa3.de, nazwa4.se itd. - odpowiedni język dla danego kraju.

Czy to, że w wariancie a) strona główna jest pozycjonowana pod słowa np "car sale" będzie miało jakikolwiek wpływ na wybicie pod hasłem "sprzedaż samochodów" ? Czy pozycjonowanie pod słowa z danego języka wpływa lub ułatwia pozycjonowanie w jakiś sposób w innym języku? Nie pytam tylko o odpowiedniki słów jak we wcześniejszym przykładzie, ale też o fakt, że strona jest pozycjonowana w jakimś języku - czy wpływa lub ułatwi to pozycjonowanie gdy strona będzie też pozycjonowana pod keye z drugiego języka ?

Problem 2:

Załóżmy, że przyjęliśmy wariant a). Jak geolokalizacja wpłynie na indeksowanie i pozycjonowanie strony ? Znowu mamy tutaj dwie opcje:

Opcja a) w zależności od odwiedzającego wyświetla się odpowiednia wersja strony głównej: nazwa.com/de/ nazwa.com/pl (lub de.nazwa.com, pl.nazwa.com) oraz odpowiednia wersja podstron: nazwa.com/de/url, nazwa.com/pl/url itd

Opcja B) urle podstron jak i strona główna są te same dla każdego języka: nazwa.com wyświetli w odpowiednim języku title, meta tagi, teksty na stronie głównej w zależności od kraju odwiedzającego. Tak samo urle podstron będą takie same, np.: nazwa.com/url-po-angielsku lub nazwa.com/url-cyferkowy.

Podejrzewam, że w przypadku opcji a) tworzenie jednej strony głównej mając na uwadze tylko pozycjonowanie nie ma sensu (tzn. jest bez różnicy w porównaniu z osobnymi .pl .de itd), bo Google będzie w takim przypadku traktował subdomeny pl.nazwa.com, de.nazwa.com jako zupełnie osobne strony. Podobnie z różnymi urlami podstron nazwa.com/pl/cos nazwa.com/de/cos - fakt że pozycjonujemy nazwa.com/de/12345 nie wpłynie raczej na pewno na podstrone nazwa.com/pl/12345 bo mają różne urle.

A co z opcją B)? Czy google nie zgłupieje gdy będzie miał te same urle w różnych językach? Czy będzie np. wyświetlał poprawnie w google.de stronę główną po niemiecku a nie w jakimś innym błędnym języku skoro język użyty na stronie będzie zależał tylko od geolokalizacji - urle będą te same dla każdego języka ? Czy jest to w ogóle dobre rozwiązanie ? Czy takie rozwiązanie jest w jakikolwiek sposób lepsze od zrobienia po prostu osobnej strony dla każdego kraju .pl .de .se itd lub pozycjonowania osobnych subdomen czy też urli dla każdego kraju (pl.nazwa, de.nazwa, se.nazwa lub nazwa.com/pl/, nazwa.com/de/, nazwa.com/se/) ?

Byłbym wdzięczny za podzielenie się opinią na powyższe tematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Nikt nic nie wie

W pierwszym poście zadałeś 10 pytań i nie wiadomo od czego zacząć.

Kup domene jakasstrona.com , postaw subdomeny en.jakasstrona.com , de.jakasstrona.com itd itp .Poustawiaj odpowiednie geolokalizacje i już. Podpatruj u innych. Wprowadzanie swoich rozwiązań trochę mija się z celem bo zaraz pojawi się następny post z podobną liczbą pytań bez odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ostatnio styczność z taką stroną, wcześniej działała jako czyste php, obecnie jest to wordpress MU (czyli jakby sieć blogów zarządzana z jednego panelu) i struktura linków wygląda następująco:

www.nazwafirmy.com/pl/oferta-na-costam/

www.nazwafirmy.com/de/angebot-na-costam/

www.nazwafirmy.com/cz/nabidka-na-costam/

Oczywiście przyjazne linki są wszędzie w konkretnym języku.

W nagłówku każdej strony jest odpowiednia deklaracja języka.

Każda strona jest wrzucona w google webmaster tools wraz z określeniem właściwej lokalizacji i języka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W pierwszym poście zadałeś 10 pytań i nie wiadomo od czego zacząć.

Kup domene jakasstrona.com , postaw subdomeny en.jakasstrona.com , de.jakasstrona.com itd itp .Poustawiaj odpowiednie geolokalizacje i już. Podpatruj u innych. Wprowadzanie swoich rozwiązań trochę mija się z celem bo zaraz pojawi się następny post z podobną liczbą pytań bez odpowiedzi.

Może i zadałem 10 pytań ale Ty nie odpowiedziałeś nawet na jedno :)

Tak naprawdę pytania są dwa. Powyższe pytania dodatkowe są tylko po to żeby lepiej zobrazować treść tych dwóch pytań.

1. Czy to, że pozycjonujemy stronę dla jednego języka będzie wpływać na wybicie się haseł dla innego języka lub ułatwi pozycjonowanie tego drugiego języka ?

Inaczej mówiąc: czy jest jakaś różnica dla lepszego pozycjonowania pomiędzy wieloma cctld (.pl .de) a jedną stroną główną .com z wieloma językami (de.site.com lub site.com/de/) na korzyść tej drugiej ?

2. Jak google poradzi sobie z wielojęzyczną stroną.

Na drugie pytanie odpowiedział zgred, dzięki. Pierwsze pytanie wciąż bez odpowiedzi. Po dokładniejszy sens pytania odsyłam do mojego pierwszego postu powyżej. Może wie ktoś coś na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. na to składa się wiele czynników takich jak linkowanie wewnętrzne, konstrukcja witryny , optymalizacja czy chociażby konkurencja itp itd. Także nie ma jednoznacznej odpowiedzi

2. Tak sobie poradzi jak ją zoptymalizujesz.

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności