Skocz do zawartości

List Otwarty Do Społeczności Seo…


CezAre

Rekomendowane odpowiedzi

W ostatnich miesiącach ma miejsce dosyć symptomatyczna zmiana w branży SEO. Ostatnie bastiony Black Hat zdaje sie że padaja! Systemy typu Manual Link Building (Gareth Hoyle) zmienia nazwę na Marketing Signals a ich oferta niczym nie przypomina już tego co było. Joe Cygnus, który jeszcze 2 lata temu promował narzedzie do masowego kupowania linków Link Emperor otwiera CopyPress.com i wchodzi w temat kreacji kontentu w postaci artykułów i infografik. Także WL Marketing, kolejny duży broker linków dodał ostatnio do swoich usług tworzenie Infografik…

wl-marketing.jpg

Mysle ze juz nikt, także na Forum PiO nie może powiedziec ze nic się nie zmienia (nie mówię ze stare metody nie dzialaja, to temat na osobną dyskusję). Ma jednak miejsce wyraźny odwrót od klasycznego budowania linków… w kierunku "Content Marketingu", treści video, infografik?!

Trend dociera także do Polski a jego najlepszym przykładem jest Preser.pl prowadzony przez Agencje Whites i Marcina Wożniaka, w którym pojawia się coraz wiecej ciekawych, wysoko jakościowych inforgrafik. Mając na uwadze te zmiany chce dotrzeć do Forum PiO z Listem otwartym do społeczności SEO… który już jakiś czas temu został opublikowany anglojęzycznym internecie przez Danny Ashton:

List otwarty do społeczności SEO

Jako właściciel firmy tworzącej infografiki mam swój interes w tej dyskusji, jednakże mam nadzieję, że nie osłabi to siły moich argumentów.

Na konferencji Thinkvisibility już dwukrotnie spotkałem się z opinią, ze infografiki są nową i chwilową modą w SEO, której poważni SEOwcy powinni unikać.

Podczas dyskusji nad prezentacja Pak Hou Cheung o zwiększaniu zasięgu (tzw. outreach) Dave Naylor wyraził opinię, że infografiki znalazły się na celowniku Google i że w ciągu najbliższych 3 miesięcy mogą poważnie ucierpieć.

Następna prezentacja "Social Media Strategy, Looking beyond the Bull Sh*t" autorstwa Kristal Ireland również była sceptyczna.

Infografiki zostały uznane za stratę czasu, która nie powinna być stosowana w "poważnych" kampaniach w mediach społecznościowych. Cokolwiek ironiczne było to, że prezentacja głosząca tę tezę w dużym stopniu opierała się na infografikach.

Nasuwa się więc pytanie - dlaczego infografiki mają tak złą opinię wśród SEOwców?

Moim zdaniem rosnący krytycyzm wobec infografik wynika bardziej z niedoboru informacji i interesujących treści niż słabości samego medium.

Mam nadzieję, że ten post będzie dobrą odpowiedzią na krytykę wobec infografik jako narzędzi marketingowych.

Czy Infografiki są tylko narzędziem do pozyskiwania nowych linków?

7749967052_dcf8cd6a36.jpg

Wielu SEOwców uważa, że infografiki stanowią jedynie łatwą metodę pozyskiwania nowych linków - podobną do artykułów promocyjnych na stronach www (precle / article marketing ). W odpowiedzi na ten zarzut warto przyjrzeć się historii marketingu przy pomocy artykułów.

Ta forma promocji początkowo nie zawierała linków i opierała się na przekazywaniu ciekawych informacji innym internautom. W miarę jak artykuły zyskiwały na popularności, pojawiły sie strony z artykułami, zaś autorzy zdobywali odnośniki w boksach autorskich, w których mogli umieszczać swój adres URL. Kiedy article marketing opierał się na przekazywaniu wartościowych treści - wówczas działał dobrze.

Później jednak przyszła aktywność SEOwców i skończyło się z wiadomym skutkiem.

Początkowo było nawet dobrze. Niektórzy SEOwcy działali nawet w oparciu o zasady article marketing (takie jak budowanie długotrwałych relacji ze stronami na których umieszczano treści), tym niemniej wielu uznało content marketing za możliwość skalowalnego budowania linków. Obecnie linki ze stron z artykułami praktycznie nie mają żadnej wartości, a niekiedy nawet szkodzą.

Czy oznacza to że article marketing jest martwy?

Cóż - przede wszystkim trzeba zauważyć że był dobry i zły article marketing. Dla przykładu, popularne i dobre strony jak ezinearticles stanowiły źródło treści poszukiwanych przez prawdziwych webmasterów.

Umożliwiały one zatem tworzenie linków wysokiej jakości i długotrwałych relacji, z których rozwinęły się z czasem posty gościnne i systemy udostępniania treści (web syndication).

Article marketing zostało ukarane przez Google nie dlatego, że Google miało problem ze stosowanym medium (artykułami), ale dlatego, że medium to zostało "zepsute" przez SEOwców, którzy masowo umieszczali niskiej jakości artykuły na setkach stron.

Moim zdaniem to samo odnosi się do infografik. Matt Cutts (szef działu Google ds. spamu) powiada, że:

"Co do zasady nie ma niczego złego w koncepcji infografiki. Niepokoi mnie natomiast, to co ludzie robią z infografikami."

Branża SEO jako całość wykorzystuje coś co działa i wykorzystuje to do granic wytrzymałości. Taka jest natura działań SEO i trzeba się pogodzić, z tym że infografiki będą tworzone w serwisie fiverr (z ofertami za 5$), albo będą zawierały kompletnie niezwiązane tematy w celu pozyskania linków.

Nie oznacza to jednak, że infografiki jako medium są szkodliwe.

Jedną z dobrych metod sprawdzenia czy dane medium jest dobre do budowy linków jest zadanie sobie pytania, czy działałoby to w "realnym" świecie. Albo inaczej mówiąc, czy zamieścił(a)byś to gdybyś nie uzyskał(a) linków?

Wielu naszych klientów uważa że infografiki stanowią ciekawą opcję dla "zwykłych" ludzi. Wzmacniają one argumentację, pomagają wyjaśnić skomplikowane kwestie i zaprezentować dane w sposób łatwy do odbioru

Oczywiście niekiedy powstają upiorne infografiki i będzie tak do czasu aż pojawi się nowy modny sposób prezentacji treści. Ponadto linki z domen typu stronazinfografikamiza$50.com raczej nie posiadają dużej wartości. Trzeba być sceptycznym także wobec stron, które umieszczają strony w wynikach w zamian za wynagrodzenie.

Nie oznacza to jednak że infografiki są złą strategią dla SEO i PR. Takie opinie są nadmiernym uproszczeniem opartym na półprawdach i dezinformacji.

W sytuacji kiedy blogerzy i webmasterzy stają się coraz bardziej uważni i wyczuleni, jedynie ciekawe i istotne infografiki mają szansę się przebić.

Danny Ashton będzie gościem SMD 2014 (10-11 Czerwca, Warszawa). Od 2012 roku Danny stworzył dla swoich klientów ponad 1000 infografik, natomiast jedna z jego grafik

https://neomam.com/interactive/13reasons/

wygenerowała 500'000 wejść w ciągu pół roku! 11 Czerwca, czyli drugiego dnia konferencji Danny przeprowadzi warsztaty z tworzenia infografik.

Tegoroczną konferencję postanowiłem skupić na nowościach, tematach świeżych lub nie do końca dobrze rozumianych, temat stricte SEO zostanie ledwie muśnięty. Tematy konferencji to

  • Content Marketing,
  • Video Marketing,
  • Infografiki,
  • Native Advertising,
  • Analytics (Google vs. Inne systemy analityczne),
  • Marketing Technologies,
  • UI/Conversion Rate Optimization

Pełna lista zaproszonych prelegentów, tytuły i szczegółowy opis prezentacji jest już dostępny na SearchMarketingDay.com

Większość treści i grafik pochodzi z tekstu na https://econsultancy.com

Wprowadzenie Cezary Lech

Wyjątkowe szkolenia o marketingu internetowym!

Współorganizowane przez

SprawnyMarketing.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Infografika?

Kolejna maszynka do robinia kasy?

Taki wynalazek do robienia kasy z czegoś co od dawna istnieje a teraz zostało "zdefiniowane" i bedzie przez jakiś czas modne.

Na zasadzie "jedzcie g... miliony much nie mogą się mylić"?

M

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mysle ze juz nikt, także na Forum PiO nie może powiedziec ze nic się nie zmienia (nie mówię ze stare metody nie dzialaja, to temat na osobną dyskusję). Ma jednak miejsce wyraźny odwrót od klasycznego budowania linków… w kierunku "Content Marketingu", treści video, infografik?!

tzn że co ? Nie ma odwrotu od klasycznego budowania linków - jest tylko kilka firm które sobie z tym nie radzą i dla tego tworzą "nisze" której nie ma .Linkowanie dalej działa ale trzeba troszkę więcej popracować i głową nie automatem..Ta usługa może ma jakąs funkcję ale czy to jest przydatne dla spamerów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genezą powstania infografik jest chyba to, że ludzkość zmierza ku wtórnemu analfabetyzmowi i tak jak piktogramy wyparły słowo pisane w instrukcjach obsługi tak informacja tekstowa zaczyna być wypierana w necie przez infografiki. Nie na darmo sie mówi, że jeden obrazek wart jest 1000 słów.

Ogólnie świat zmierza do tego aby wszystko załatwiać jednym przyciśnięciem guzika bez zbytniego wnikania jakie działania wywołuje to przyciśnięcie ;)

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Koniec BHS ogłoszony.

I że niby co? Botmaster splajtuje?

To do kiedy mogę jeszcze robić BH? Bo nie wiem jak robotę na przyszły tydzień rozplanować. Żeby tylko graficy nie podnieśli cen.

"Ja nie bywam w kuluarach, nie wiem gdzie to jest. Bywam w innych miejscach w innym towarzystwie..." SEO Norris - cytat roku 2014
"Dlatego dużo firm i freelancerów zajęło się pp, nie poradzili sobie z klientami i aktualizacjami algo." Cytat wszech czasów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

standardowo - okres wypowiedzenia wynosi 30 dni :) więc jeszcze chwilę masz :D

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie bastiony Black Hat zdaje sie że padaja!

Czarek daj spokój, albo w zwyczajnym świecie mówisz nie prawdę, albo już ot dawno nie obserwujesz co się dzieje w TOP.

Ma jednak miejsce wyraźny odwrót od klasycznego budowania linków… w kierunku "Content Marketingu", treści video, infografik?!

Linki buduję się tak aby przekazywali "moc" lub dla zwiększenia rozpoznawalności brandu, lub dla generowania ruchu bezpośredniego reszta to papka która się karmi klientów i szefów. Coś w rodzaju tego :

https://www.forum.optymalizacja.com/topic/193305-filmik-ma-tytul-expert/

p.s z tymi linkami anchorowymi to przesadziłeś, PIO to nie precel. Poprawiłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnich miesiącach ma miejsce dosyć symptomatyczna zmiana w branży SEO. Ostatnie bastiony Black Hat zdaje sie że padaja!

Obserwuję dokładnie odwrotny trend- jeżeli chodzi o skuteczność.

(nie mówię ze stare metody nie dzialaja, to temat na osobną dyskusję)

ale mnie interesuje tylko to co działa. Infografiki moga być jakimś ewentualnym uzupełnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności