Skocz do zawartości

Prawidłowa optymalizacja sklepu internetowego w 2014


ArTh00r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie :)

Z branżą SEO mam do czynienia już od 2009 roku, jestem stałym czytelnikiem blogów lexy, zgreda, kojotka, cezzyego itd. Więc większą lub mniejszą wiedzę posiadam na temat pozycjonowania oraz optymalizacji, lecz ta wiedza jest bardziej powiązana z typowymi stronami internetowymi. Ogólnie również dobrze wszyscy wiemy, że google wprowadza nieustannie nowe algorytmy, które uprzykrzają nam w działaniach... Tyle chciałbym powiedzieć na początku aby nikt mi nie zarzucił abym sobie "wygooglował" lub "poszukał gdzie indziej".

Moje pytanie wygląda następująco. Mam zamiar otworzyć swój pierwszy sklep internetowy oparty na prestashop (branża spożywcza lokalny produkt) lecz problem tkwi w tym jak poprawnie optymalizować ten sklep aby częściowo pomogło mi to w moich poczynaniach podczas pozycjonowania jego. Kwestii pozycjonowania raczej nie chcę poruszać i chcę tylko podyskutować na temat prawidłowej optymalizacji. Co musi koniecznie być, co powinno być, a co mogłoby się znaleźć... :)

Wiem, że jest sporo życzliwych osób na tym forum (i to nawet sklep tim4seo, dzięki) i mam nadzieję, że będziemy mogli trochę podyskutować i wymienić się poglądami.

Moje doświadczenie jakie posiadam ze stron internetowych to należy pamiętać o tych poniższych rzeczach:
HTML Header:
- Page Title

- Meta Description
- Meta Keywords
- Meta Robots

Body Content:
- Words and Chars
- Headers
- Bolds
- Images (alt atribute)

Additional Files:
- Robots.txt
- Sitemap.xml

Jakie są wasze propozycje i wskazówki co do prawidłowej optymalizacji sklepu internetowego? O czym należy pamiętać dodatkowo?

Zachęcam do dyskusji :)

Pozdrawiam,
Artur
Najnowocześniejszy Hotel Nad Morzem Grand Lubicz 5*
Apartamenty w Ustce tylko w pensjonacie Villa Wenel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym w pierwszej kolejności zrobił dobry research wyszukiwanych fraz pod ten lokalny produkt + pochodne, które mogą generować leady pod ten konkretny asortyment. Dopiero na podstawie tych danych przygotowywał cały content, strukturę kategorii, wszystko o czym pisałeś.

Filmy animowane typu explainer video. Najlepszy serwis AGD Gdańsk, jak zepsuje się lodówka, pralka lub inne urządzenie AGD. Organizujemy bezpieczny import z Azji do krajów Unii Europejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4play dodam jeszcze troche od siebie ( troche bardziej odwazniejszej tresci): Art00r popatrz po konkurencji jak maja pooptymalizowane strony, sklepy, podstrony, subdomeny czy co tam maja i zerznij po nich. To wg mnie pierwszy i jedyny dobry sposob na to zeby zgarnac troche rynku dla siebie przy braku wiedzy lub czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wg mnie pierwszy i jedyny dobry sposob

To, że bezpośrednia konkurencja ma tak a nie inaczej, nie znaczy, że ma dobrze.

Najpierw sprawdzenie popularności fraz jak pisze 4play, dodatkowo sprawdzenie jak maja zrobiony podział znani gracze (począwszy od ceneo i alledrogo poprzez inne znane marki lokalne i globalne) następnie wyciągnięcie wniosków i wprowadzenie u siebie tak aby było dobrze pod seo i dla ludzi (aby nie zastanawiali się czego gdzie szukać).

To tak w wielkim skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dużym skrócie:

- analiza konkurencji i fraz, na jakie wyświetlają się wysoko - pomoże w lepszym doborze fraz dla Twojego sklepu i zorientowaniu się w ich trudności;

- dobór słów kluczowych - wydziel sobie grupy fraz ogólnych (przede wszystkim dla strony głównej i kategorii najwyższego rzędu), long tailowych (szczegółowe nazwy podkategorii i produktów), fraz sezonowych (nie wiem, co to dokładnie za produkt, ale jeśli np. słodycze, to można to podciągnąć pod frazy związane z prezentami, np. na dzień ojca ;-) )

- optymalizacja sekcji META, to przede wszystkim tytuły. Opisy przygotuj bardziej pod kątem użytkowników, a skup się na tytułach, które wpływają zarówno na klikalność, jak i na pozycje. W robotsach pamiętaj o blokadzie podstron, które mogły spowodować indeksację tej samej zawartości pod wieloma adresami, czyli: wyniki wyszukiwania, sortowanie, wersje do druku, podstrony z komentarzami (jeśli wyświetlają się pod osobnymi URLami);

- optymalizacja pozostałej części kodu - wspomniane przez Ciebie wyróżnienia, ewentualnie listowanie danych, co wpłynie na czytelność, stosowanie nagłówków w odpowiedniej kolejności i stosowanie w nich słów kluczowych, ale nie tylko ich. One powinny być zoptymalizowane częściowo pod usera, a częściowo pod wyszukiwarki, chociaż w przypadku podstron produktów, w większości będzie to ta sama nazwa;

- struktura URLi - najlepiej krótka, która nie powoduje żadnych duplikatów, jeśli np. jeden produkt przypiszesz do wielu (pod)kategorii (niektóre sklepy w takim przypadku wygenerują kilka adresów z aliasami różnych kategorii), do rozdzielania słów używaj myślnika, nie stosuj wielkich i małych liter na zmianę, nie stosuj polskich znaków;

- optymalizacja treści - opis sklepu na głównej, opisy kategorii (odpowiednio zoptymalizowane, ale nie przeoptymalizowane), odpowiednie otoczenie opisów produktów albo próba utworzenia z nich w miarę unikalnych wersji);

- linkowanie wewnętrzne - dobrze przemyślane, bez zbędnej chmury tagów, a jeśli w ogóle używasz tagów, to w taki sposób, aby nie były to raz słowa ogólne, a raz bardzo szczegółowe. One powinny wypełnić brakującą część long-tailowych fraz. Poza tym, strona główna powinna być podlinkowana z każdej podstrony, podobnie jak główne kategorie. Podkategorie mogą być podlinkowane dopiero z poziomu kategorii głównych;

- inne - stosowanie rel="canonical" w razie potrzeby, odpowiednie nagłówki HTTP (w szczególności ważne przy podejmowaniu decyzji o tym, co się dzieje jeśli produkt znika chwilowo lub trwale).

Jest tego naprawdę sporo. Musiałbyś zadać konkretne pytanie, aby dowiedzieć się więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka. Od siebie dodam tylko iż obecnie po Kolibrze trzeba inaczej podejść do optymalizacji. Optymalizujemy przede wszystkim pod tematy a nie pod frazy. Czyli jak masz jakiś produkt (frazę kluczową) to główny nacisk polega na zoptymalizowaniu "z czym i przy jakiej okazji on się je" oraz "co można zjeść zamiast"

𝓒𝓸𝓰𝓲𝓽𝓸, 𝓪𝓻𝓻𝓲𝓹𝓲𝓸 𝓭𝓲𝓮𝓶, 𝓿𝓲𝓿𝓸, 𝓬𝓻𝓮𝓭𝓸, 𝓮𝓽 𝓼𝓹𝓮𝓻𝓸, 𝓱𝓾𝓶𝓪𝓷𝓲𝓽𝓪𝓽𝓮𝓶 𝓷𝓸𝓷 𝓭𝓮𝓼𝓽𝓻𝓾𝓬𝓽.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym w pierwszej kolejności zrobił dobry research

Dopiero na podstawie tych danych przygotowywał cały content,

Wybaczcie. Może jestem starej daty, ale trzącha mną jak czytam takie teksty.

Co to k... jest?

Szanujmy własny język, bo być może niedługo okaże się, że to jedyne co mamy swojego.

M

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edycja

A dobra optymalizacja to aby pozycjonowana fraza była na danej stronie/podstronie.

Reszta zależy od linków. To tak w skrócie.

Pozostałe pierdylion parametrów strony można dla gawędziarzy do megapaneli dyskusyjnych zostawić:)

M

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reszta zależy od linków.

Pozostałe pierdylion parametrów strony można dla gawędziarzy do megapaneli dyskusyjnych zostawić

Nie jest tak do końca jak piszesz.

Model pozycjonowania i optymalizacji zależy od wielkości konkurencji. Jeśli konkurencja jest duża lub bardzo duża to optymalizacja jest niezbędna. Oczywiście jeśli chcesz utrzymać sklep w topie dłużej niż miesiąc. :)

Spamowanie powoli odchodzi w niebyt, to widać bez żadnych testów. :)

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wybaczcie. Może jestem starej daty, ale trzącha mną jak czytam takie teksty.
Co to k... jest?
Szanujmy własny język, bo być może niedługo okaże się, że to jedyne co mamy swojego.

Szanuj i pielęgnuj, szczególnie to na k...

Filmy animowane typu explainer video. Najlepszy serwis AGD Gdańsk, jak zepsuje się lodówka, pralka lub inne urządzenie AGD. Organizujemy bezpieczny import z Azji do krajów Unii Europejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Model pozycjonowania i optymalizacji zależy od wielkości konkurencji.

Zależy przede wszystkim od "zasobności portfela" ;)

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności