Skocz do zawartości

Pytanie do wydawców chwilówek


libra

Rekomendowane odpowiedzi

@st0per

 

Trafiłeś w sedno. Kluczem do sukcesu jest pominięcie pośrednika i to prawda. Największa kasę robi się bezpośrednio współpracując. Niemniej, może ja nigdy przez to nie będę bogaty, ale nie mam czasu dzwonić po ludziach, spędzić setki godzin na słuchawce z dziuniami z marketingu firm i zawalczyć np o reklamę u mnie na portalu. Przerabiałem to w pierwszej firmie, która się zupełnie innym zajmowała, ale swój biznes opierała o dzwonienie i słodzenie osobom decyzyjnym w firmach. Pieniądze konkretne (oczywiście nie dla mnie, tylko dla pryncypała), ale zasada działania odpychająca i nie dla mnie.

 

 

Stąd pośrednik. 

 

Wracając do wątku, coś mi się wydaje że convertiser chciał załatwić "moją" w cudzysłowie sprawę, w jednym poście. Wyszło wielkie halo, więc ktoś nacisnął hamulec, bo z czego tutaj jeszcze argumenty tworzyć. Są leady, zatwierdzone z marca czy ze stycznia, ale nie ma kasy. Jest przyznanie się, że polski rynek jest mizerny, ale wejście było, że najlepszy 25 kafla zarabia.

 

Poczekam, na efekty tej burzy w szklance wody. 

 

Edytowane przez Hicarian

Ładowanie strony w 2 sekundy, polecam: Lh.pl . Test

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony napisałeś. że rynek PL praktycznie nie istnieje. Z drugiej strony, tutaj na forum pokazałeś zrzut ekranu:   https://www.forum.opt...43#entry1443119  Czy w ciągu roku tak upadł rynek, czy ten screen to była tylko zachęta? Bo jak rozumiem, napisałeś w tym wątku, ponieważ chciałeś pokazać wydawcę zarabiającego na pożyczkach? Pomijając innych reklamodawców?   Mnie zastanawia, jak można współpracować z firmą, która pomimo ponagleń (nie mam dowodów, że takie "wysyłacie") nie rozlicza się z Wami i CO NAJWAŻNIEJSZE jest dalej w Waszym panelu. Jak napisał st0per wasza pozycja biznesowa, względem tego pożyczkodawcy musi być na prawdę niska, skoro te wasze ponaglenia są lekceważone? A mimo to, dalej z nimi współpracujecie i zależy Wam, aby w panelu BYŁ.

 

Screen zarobków nie ma nic wspólnego ze stanem rynku. Bez urazy, ale to jest jak w tym kawale: "nie o takie pieniądze się modlimy". Poand 10 lat zajmowaliśmy się programami partnerskimi m.in w US/UK/DE/JP, gdzie liczby były zupełnie innego rzędu. Uważnie obserwowaliśmy zachodzące zmiany, aż ostatecznie zdecydowaliśmy na uruchomienie naszych działań w Polsce. Nie była to łatwa decyzja, ale wierzymy, że właściwa.

 

Rynek afiliacji rośnie, ale w drastycznie wolnym tempie, głównie z powodu braku wiedzy, zaangażowania i chęci do działań po obu stronach. Niestety największe braki są po stronie Wydawców. Inne przyczyny, to totalna cisza medialna: brak szkoleń, spotkań, konferencji, blogosfery etc. My w Convertiser chcemy to zmienić, rozmawiamy z innymi graczami na rynku afiliacji i niedługo zaczniemy działać. 

 

Odpowiadając na Twoje pytanie o ponagleniach w kontekscie nierozliczonych konwersji: to zupełnie odrębny przypadek w 2ch programach z 68 aktywnych. Przyczyna: zamieszanie po obu stronach. Rozwiązanie: najbliższe dni.

 

Natomiast zadłużenia u dużych reklamodawców (korporacji) to problem, który pojawia się w afiliacji w każdym kraju. Osobiścnie znam wiele przypadków, w których programy partnerski były tymczasowo zadłużone na $500K+ wobec wydawców. Czasami te kwoty były rekompensowane przez sieć, czasami nie (nie każdy może i chce robić za bank). Najczęstrza przyczyna: luki w planowaniu budżetu lub niespodziewany sukces. Przykładowo: program niespodziewanie dobrze spina dla reklamodawcy, ale budżet jest już wyczerpany. Nie mogą pozyskać dodatkowych środków przed końcen kwartału i nie mogą/nie chcą wstrzymywać działań. Inne przyczyny:

* giełda vs sprawozdanie finansowe; 

* nadchodząca tranzakcja inwestycyjna (tymczasowe obniżenie kosztów marketingowych na potrzeby KPI – jak ktoś uważnie śledzi temat to i na polskim rynku takie "tymczasowe wstrzymania widział")

 

Można tu polemizować, że przecież w TV czy AdWords tak nie robią – bo robią. Kwestia skali.

 

@st0per, my nie mamy takich ofert. Generalnie skupiamy się (co widać z naszych narzędzi) na e-commerce gdzie za zasięg, na szczęście dla nas, przestają już płacić. Będziemy niezmiernie szczęśliwi kiedy reklamodawcy przestaną płacić za CPC i CPM szeregowym serwisom. Btw przygotowujemy w tymi kierunku niezłą bombę :)

 

 

 

Wracając do wątku, coś mi się wydaje że convertiser chciał załatwić "moją" w cudzysłowie sprawę, w jednym poście. Wyszło wielkie halo, więc ktoś nacisnął hamulec, bo z czego tutaj jeszcze argumenty tworzyć. Są leady, zatwierdzone z marca czy ze stycznia, ale nie ma kasy. Jest przyznanie się, że polski rynek jest mizerny, ale wejście było, że najlepszy 25 kafla zarabia.

 

Może zabrzmieć dziwnie, ale my nie mamy nic przeciwko takim wątkom, wręcz przeciwnie. Konstruktywna krytyka zawsze się przydaje.

Edytowane przez Convertiser

Programy Partnerskie v2.0 - Najwięksi Reklamodawcy. Minimum formalności. Maksimum zysku dla Wydawcy. Zaawansowane API. 1mln produktów. Kupony. Unikatowe narzędzia. Unikatowy widget porównywarki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największe braki po stronie wydawców, aż chce się zacytować  "sorry mamuski, taki klimat mamy" ale nie odnośnie wydawcó tylko sieci działajacych w Polsce. Convertiser ja Ci powiem tak po chłopsku ja z Galicji, Ty czep się reklamodawców, a wydawców szanuj bo to oni odwalaja cała robotę. Niedobrze mi sie robi jak słyszę że zawsze wydawca jest winny, albo nie douczony albo chodzi po cmentarzach i spisuje dane aby później zrobić ledy na chwilówkę naż nie chce się cytowac tych wszystkich bzdur. Prawda jest taka, narazie macie bardzo sprzyjające warunki, pozwalacie reklamodawcom na co tylko chcą i ta "wolna amerykanka" trwa

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiecie @Convertiser że Wydawca z Wami podpisał umowę i to wy musicie Wydawcy wypłacić pieniądze na czas, wydawcę nie interesuje to, że wam Reklamowadca nie zapłacił (do tego sieć powinna mieć zaplecze finansowe, by móc spełnić warunki umowy z wydawcą na właśnie takie przypadki). Wydawca może egzekwować od Was pieniądze, dlatego tłumaczenie, że Reklamodawca nam jeszcze nie zapłacił jest nie na miejscu.

 

Bo tu nie chodzi o to, że Reklamodawca nie dostarczył do Sieci jeszcze raportów za dany miesiąc. W sytuacji jaka jest opisana wyżej: leady są zatwierdzone, przelewu brak. Za te cztery miesiące opóźnienia to Wydawca może oczekiwać od was nawet odsetek. Wyobrażacie sobie sytuację, że cztery miesiące zwlekacie ze spłatą pożyczki w jednej z tych firm? Tłumaczenie, że pracodawca nie wypłacił mi jeszcze pieniędzy takich firm nie interesuje.

 

Jak już ktoś wyżej wspomniał: Reklamodawcy mają w d*** wydawców i Sieci. Wystarczy spojrzeć na informacje w Sieciach o tym kto znowu w danym miesiącu nie dostarczył Raportu na czas...

Edytowane przez noupe
  • Like 1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Convertiser napisałeś:

"Niestety największe braki są po stronie Wydawców."

 

Dlaczego Wydawca ma według ciebie/Was najwięcej winy, w rozwijaniu się afilacji w Polsce? Przecież jego/moim/ich/ czy obecnych w tym watku zadaniem, jest dostarczenie leada. Czy zdajesz sobie sprawę, że na Crediteo napisałem sam 274 wpisy, z czego ponad 200 to recenzje i poradniki? Wiesz ile czasu poświęcam na to, abyście zarobili - zupełnie "za darmo" także na mojej pracy? Zdarzały się dni, że siedziałem po 10,14 godzin bo coś nie działało. Gdzieś były błędy, zmieniła sie ustawa i musiałem słowo "parabanki" wyłapać na wszystkich recenzjach z firmami, bo już miałem wezwania do usunięcia itp...

 

Oczekuje tylko spłaty zapłaty za zaległe leady. Nawet jak one maja wartość 100 -200 zł, to JA WAM je dostarczyłem, tak samo jak INNI. To oni wykonują najcięższą pracę - nie WY. Napiszę więcej, to wasze środowisko, wchodzące między.... firmom, doprowadziło do takich stawek i takich warunków. Co najgorze, normalnością stały się "zaległości", które mogą/ nie mogą zostać zapłacone. I nie jest wina WASZA, tylko większości afilantów. Całego środowiska. 

 

Jeszcze w nawiązaniu do współpracy afilant/wydawca

 

I co mam jeszcze robić? Wkleić wasz baner sidebarze, bo za mało z Wami współpracuje?

 

--edit---

 

 

Jak My mamy się angażować w wasze działania? Bo nie rozumiem. Jak chcecie rozmawiać z innymi afilantami? Pan T jedźi na konferencję tych firm i robi sobie z nimi fotki. Założył w między czasie spółkę, konkurencyjną dla was i ma programy na wyłączność, tylko u niego. Tak się robi biznes w Polsce, którego ostatnim ogniwem jest wydawca, jak rozumiem z posta twojego - najmniej zaangażowany i wymagający zarazem.

 

 

Edytowane przez Hicarian

Ładowanie strony w 2 sekundy, polecam: Lh.pl . Test

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Niedobrze mi sie robi jak słyszę że zawsze wydawca jest winny

 

Zacytuj proszę, gdzie mówimy o tym, że wydawca jest czemuś winny. Mówimy jedynie o brakach wiedzy na rynku. Jeśli mamy mówić konkretnie, to zadam kilka pytań:

 

  1. Ilu wydawców działa na feedach produktowych i buduje strony rzędu domodi & allani czy homebook w Polsce? (Nawet ostatnio wypuściliśmy API które mocno ułatwia pracę w tym temacie...)
  2. Ilu wydawców pracuje wyłącznie na arbitrażu ruchu?
  3. Ile serwisów wykonanych pod afiliację, to profesjonalnie wykonane serwisy, ze świetnie przygotowanym kontentem dla użytkownika i nie wyglądające jak doorway?
  4. Ilu wydawców buduje i monetyzuje bazy mailingowe?
  5. Ilu wydawców specjalizuje się w niszy cashbackowej, a ilu w kodach rabatowych?
  6. Ilu wydawców zarabia powyżej 1K PLN/dzień?
  7. Ilu wydawców z Polski odwiedza konferencje t.j. https://www.performancemarketinginsights.com/ ?
  8. Ilu wydawców z Polski działa międzynarodowo?
  9. ...

Odpowiedź praktycznie na każde z tych pytań: <20, nie 100, nie 1K nie 10K jak na każdym rozwiniętym rynku. Na dojrzałym rynku (UK/US/DE) przeciętny sklep otrzymuje ~60% sprzedaży z afiliacji. W Polsce ~7%. Czy reklamodawcy nie chcą więcej? Chcą. Czy mają słabsze stawki i bardziej rygorystyczną walidację niż zagranicą? Otóż nie, jest m.w. tak samo. To dlaczego jest tylko 7%? Na to pytanie każdy może sobie odpowiedzieć sprawdzając strony pojawiające się w Google na hasła produktowe. 

 

 

@Hicarian, wydaje mi się, że dyskutujemy o branży, a nie o Twoim konkretnym przypadku (który już jest w trakcie rozwiązania). To świetnie, że podchodzisz poważnie do swojego projektu. Ale mówiąc o braku wiedzy, mamy na myśli ogół wydawców, a nie Ciebie.

 

 

 

  • Like 1

Programy Partnerskie v2.0 - Najwięksi Reklamodawcy. Minimum formalności. Maksimum zysku dla Wydawcy. Zaawansowane API. 1mln produktów. Kupony. Unikatowe narzędzia. Unikatowy widget porównywarki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawcy są źli, wydawcy są be. Prawda leży gdzieś po środku. Zaproponujcie stawki jakie są na zachodzie a każdy pojedzie na wspomniane PMI do Londynu za 4000+ zł. Inna sprawa, że sam mam wiele pomysłów, ale są one kosztowne to jeden, dwa że brakuje jednak na rynku ludzi, którzy mogli by ogarnąć temat nie rujnując budżetu. Takie zamknięte koło.

 

Wspomniałeś o Allani. Inwestycja rzędu kilkunastu mln zł. Temat nie na dyskusję na tym forum

 

Przy okazji, w Convertiser nie można się zarejestrować mając włączonego AdBlocka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wspomniałeś o Allani. Inwestycja rzędu kilkunastu mln zł. Temat nie na dyskusję na tym forum

 

Ale raczej nie w development :) Mam multum przykładów gdzie uruchomienie fajnego serwisu to inwestycja kilkunastu K na design & development (które wielu robi in-house). Np.: https://www.similarweb.com/website/shopomio.ru#overview 

 


Przy okazji, w Convertiser nie można się zarejestrować mając włączonego AdBlocka

 

Pojawia się smutna buźka? :) Adblock blokuje ładowanie czegokolwiek z prefiksem "advert". Np. GET /advertisers/list; Wystarczy dodać wyjątek dla całej domeny.

 

 

Programy Partnerskie v2.0 - Najwięksi Reklamodawcy. Minimum formalności. Maksimum zysku dla Wydawcy. Zaawansowane API. 1mln produktów. Kupony. Unikatowe narzędzia. Unikatowy widget porównywarki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Wspomniałeś o Allani. Inwestycja rzędu kilkunastu mln zł. Temat nie na dyskusję na tym forum

 

Ale raczej nie w development :) Mam multum przykładów gdzie uruchomienie fajnego serwisu to inwestycja kilkunastu K na design & development (które wielu robi in-house). Np.: https://www.similarweb.com/website/shopomio.ru#overview

 

 

 

Przy okazji, w Convertiser nie można się zarejestrować mając włączonego AdBlocka

 

Pojawia się smutna buźka? :) Adblock blokuje ładowanie czegokolwiek z prefiksem "advert". Np. GET /advertisers/list; Wystarczy dodać wyjątek dla całej domeny.

 

 

Też się zdziwiłem jak nie załadowało obrazków layoutu ze ścieżką /reklama/1.jpg :P

forum zdrowotne - dodaj ogłoszenie za darmo!

naprawiasz elektronikę? - dodaj ogłoszenie za darmo!

masz kwiaciarnię? - dodaj ogłoszenie za darmo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ale wiecie @Convertiser że Wydawca z Wami podpisał umowę i to wy musicie Wydawcy wypłacić pieniądze na czas, wydawcę nie interesuje to, że wam Reklamowadca nie zapłacił (do tego sieć powinna mieć zaplecze finansowe, by móc spełnić warunki umowy z wydawcą na właśnie takie przypadki). Wydawca może egzekwować od Was pieniądze, dlatego tłumaczenie, że Reklamodawca nam jeszcze nie zapłacił jest nie na miejscu.

 

Bo tu nie chodzi o to, że Reklamodawca nie dostarczył do Sieci jeszcze raportów za dany miesiąc. W sytuacji jaka jest opisana wyżej: leady są zatwierdzone, przelewu brak. Za te cztery miesiące opóźnienia to Wydawca może oczekiwać od was nawet odsetek. Wyobrażacie sobie sytuację, że cztery miesiące zwlekacie ze spłatą pożyczki w jednej z tych firm? Tłumaczenie, że pracodawca nie wypłacił mi jeszcze pieniędzy takich firm nie interesuje.

 

Jak już ktoś wyżej wspomniał: Reklamodawcy mają w d*** wydawców i Sieci. Wystarczy spojrzeć na informacje w Sieciach o tym kto znowu w danym miesiącu nie dostarczył Raportu na czas...

 

dobrze powiedziane, pieniądze muszą być na czas dla wydawców, a jak nie są to współpraca z kimś innym, jest w czym wybierać, sieci afiliacyjnych jest mnóstwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności