Skocz do zawartości

Lepiej inwestować w AdWords niż w pozycjonowanie i optymalizacje?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Około 50% userów używa adblocka w swoich przeglądarkach internetowych i te reklamy się po prostu nie wyświetlają
Google dało łap*wkę AdBlockowi i reklamy googla nie są blokowane, można to potem zmienić, ale ręcznie, z automatu są pokazywane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Google dało łap*wkę AdBlockowi i reklamy googla nie są blokowane, można to potem zmienić, ale ręcznie, z automatu są pokazywane.

Można prosić o jakiś art. na ten temat? Czy to tylko domysły?

Gość który zrobił adblocka robi na tym po prostu świetny biznes, ma tak zwanych "sponsorów" i w zamian za wspomaganie, usuwa z domyślnych ustawień blokowanie ich reklam. Jednym z takich sponsorów jest Google.

Jest o tym dużo artykułów w sieci, np.:

https://antyweb.pl/adblock-plus-jest-oplacany-przez-google-i-co-z-tego/

Co, Ty myślałeś że gość to robił z jakichś szlachetnych intencji, że to jakiś idealista-anarchista? :D Pobudka.

JUż nie mówiąc o tym, że blokowanie reklam to strzelanie sobie samemu w stopę. Gdyby tak z 90% osób blokowało absolutnie wszystkie reklamy, to miałbyś np. Onet na abonament, albo same sponsorowane artykuły z kryptoreklamą. Blokowanie reklam to mentalność sowiecka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Witajcie, ostatnio zetknąłem się z paroma opiniami ludzi typu pozycjonowanie i optymalizacja się nie opłaca, lepiej regularnie używać i płacić na AdWordsa to się lepiej opłaca

Podobny wątek pojawił się w zeszłym roku. Odsyłam do swojego wpisu w tym temacie: https://www.forum.optymalizacja.com/topic/174740-pozycjonowanie-vs-adwords/?p=1206389

uzupełniając go o poniższe:

SEO i AdWords są usługami wzajemnie się uzupełniającymi a nie wykuczającymi.

AdWrods daje natychmiastowe efekty i pozwala bardzo dokładnie targetować reklamy (dzielnice, grupy wiekowe, płeć, sytuacja rodzinna ). Dobrze przygotowana kampania zwraca się szybko i ze sporą nawiązką.


Około 50% userów używa adblocka w swoich przeglądarkach internetowych i te reklamy się po prostu nie wyświetlają

Na forum cyklicznie pojawiają się informacje o tym jak wiele osób kożysta z adblocka i że nie warto wydawać na AdWords ani bawić się w AdSense. Rzetelnych danych na ten temat nie ma. Własne eskperymenty i regularne przelewy z AdSense skłaniają mnie ku zupelnie odmiennym wnioskom :)

Dodam, jak wspomniano wyżej, że AdBlock domyślnie nie blokuje AdWords: https://www.theverge.com/2013/7/5/4496852/adblock-plus-eye-google-whitelist

Oraz, że istnieje sposób na zliczanie użytkowników używających AdBlocka: https://www.statstory.com/how-many-users-block-your-ads-find-out/

Serdecznie Pozdrawiam,

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka wersji adblocka ja używam tego z łapką pod operą 22 i nie mam żadnych adwordsów czy też adsense, inne np.adblock plus rzeczywiście nie blokują niektórych reklam. Co do ilości userów korzystających z adblocka to korzystam z info z zeszłego roku więc dane mogą troszkę odbiegać, adblocka instalują ludzie którzy są już trochę obeznani z internetem i w miarę często korzystają z tego dobrodziejstwa, ludzie mniej obeznani z internetem są uzależnieni od tego co im ktoś po instaluje na kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@malec w przypadku jednej z moich stron to zarowno sem i seo wykluczaja zarabianie (seo oplacone w agencji w abonamencie). Po prostu narobilem duzy site na hasla malej, b. Malej i sredniej konkurencji i w ten sposob mam klientow. Jezeli mialbym oplacic sem to by mnie wynioslo 5k/mc a seo w agencji nie mniej. A cale pozycjonowanie to wykupienie pakietu precli raz na kwartal albo dodanie paru komentarzy itd. W ten sposob calosc kosztow nie przekracza 100/mc (razem z artykulami i hostingiem). Dopiero wtedy widac zarobek i nic nie przeznaczam na agencje interaktywna.

Za to gdybym mial taka usluge zrobic dla kogos to watpie zeby sie zgodzil na warunki : np na jakosc i ilosc site

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem problem polega też na tym, że wiele osób omija szerokim łukiem reklamy w Google. Ja również tak jakbym nie zauważał AdWordsów w Google.

Stare chińskie przysłowie mówi:

Jeśli Ty omijasz, nie znaczy, że twoi klienci nie zauważają. Nie jesteś reprezentatywną grupą statystyczną a grupa statystyczna mówi: 5 - 25% kliknięć leci w adwordsy.

Adwords jest dobre do wielu rzeczy:

do fraz niszowych,

do fraz brandowych w korpo.

do sprawdzania ruchu i fraz do seo

do wspomagania seo

do landing page

i tak dalej i tak dalej.

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@malec w przypadku jednej z moich stron to zarowno sem i seo wykluczaja zarabianie (seo oplacone w agencji w abonamencie). Po prostu narobilem duzy site na hasla malej, b. Malej i sredniej konkurencji i w ten sposob mam klientow. Jezeli mialbym oplacic sem to by mnie wynioslo 5k/mc a seo w agencji nie mniej. A cale pozycjonowanie to wykupienie pakietu precli raz na kwartal albo dodanie paru komentarzy itd. W ten sposob calosc kosztow nie przekracza 100/mc (razem z artykulami i hostingiem). .....

Jeśli do wbicia się w topy wystarczy parę precli to szkoda kasy na adwordsy, zabawa zaczyna się przy trudniejszych frazach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


zabawa zaczyna się przy trudniejszych frazach

i wtedy leci się nie tylko z AW i SEłO - trzeba wziąć pod uwagę o wiele szersze działania marketingu internetowego.

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabawa zaczyna się przy trudniejszych frazach

i wtedy leci się nie tylko z AW i SEłO - trzeba wziąć pod uwagę o wiele szersze działania marketingu internetowego.

z rok temu był by heiting i stwierdzenie "ja robię opony w miesiąc i nie poczebuje nic więcej" od jakiegoś szpeca. Generalnie prawda leży zawsze gdzieś po środku. Wbić trudne frazy seo się przecież da, niektóre bez problemu, niektóre z problemem. Potem może wpaść filtr (ale przecież nie musi) i płakanie że biznes się na łopatki kładzie. Jeśli w takim kontekście traktować marketing internetowy - jako dywersyfikacja ruchu to tak - trzeba wziąć pod uwagę.

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności