Skocz do zawartości

Lepiej inwestować w AdWords niż w pozycjonowanie i optymalizacje?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, ostatnio zetknąłem się z paroma opiniami ludzi typu pozycjonowanie i optymalizacja się nie opłaca, lepiej regularnie używać i płacić na AdWordsa to się lepiej opłaca, ponieważ algorytm google jest zmieniany pozycjonowanie wymaga większych nakładów pracy.

Jakie jest wasze zdanie w tej sprawie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

W jednym przypadku rozmawiałem z gościem, który długo siedzi w temacie nazwijmy to "promocji strony w wyszukiwarce". Jakie argumenty można postawić przeciw? Bo w sumie płacimy i mamy pozycje w top 10, ale moim zdaniem sumowo więcej to kosztuje na dłuższy okres czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

argumenty proste - są frazy co w Adwordsach opłaca się pozycjonować, a są takie co zupełnie nie opłaca się, są jeszcze przypadki kiedy najlepiej mieć i adwordsy i naturalne. Nie rozumiem co jeszcze odkrywczego ktoś może napisać w tym temacie. Zasada prosta jak najniższym kosztem osiągnąć najlepsze rezultaty, koniec kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Moim zdaniem problem polega też na tym, że wiele osób omija szerokim łukiem reklamy w Google. Ja również tak jakbym nie zauważał AdWordsów w Google.

Około 50% userów używa adblocka w swoich przeglądarkach internetowych i te reklamy się po prostu nie wyświetlają, no i jeszcze niektórzy jak ja dostają alergii jak widzą reklamy googla a szczególnie adwords.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla stron sprzedażowych dosyć łatwo oszacować co się opłaca a co nie na podstawie zachowań klientów - Google Analytics - Konwersje - Najważniejsze ścieżki konwersji.

M

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dla stron sprzedażowych (...)

Dla stron usługowych też jest to możliwe- wystarczy ustawić konwersje na np wysłanie formularza z zapytaniem ofertowym a następnie przeliczyć ile zapytań skończyło się zamówieniami. Tak jak pisali moi poprzednicy- te dwa narzędzia mogą się całkiem sprawnie uzupełniać.

Alkowiki - dla większego relaksu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up i to jest sedno, można przecież zoptymalizować stronę, starać się w miarę możliwości ją linkować, a adwords mieć włączone, aby strona zarabiała na siebie.

Ci, którzy potrafią postępować niekonwencjonalnie, są nieskończeni niczym niebo i ziemia, niewyczerpani niczym wielkie rzeki. Gdy nadchodzi ich koniec, zaczynają się znowu, jak dni i miesiące. Umierają i rodzą się na nowo, niczym cztery pory roku...
adrianszczepanski.pl | nipter.de | z229.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla stron sprzedażowych (...)

Dla stron usługowych też jest to możliwe- wystarczy ustawić konwersje na np wysłanie formularza z zapytaniem ofertowym a następnie przeliczyć ile zapytań skończyło się zamówieniami. Tak jak pisali moi poprzednicy- te dwa narzędzia mogą się całkiem sprawnie uzupełniać.

Źle myślisz :)

Przeliczysz w ten sposób widoczną konwersję. A to co wskazałem pokazuje zachowania klienta i wspomaganie sprzedaży.

Czasami do momentu zakupu towaru/usługi klient przejdzie długą,krętą i to bardzo często tą samą drogę.

Przykładowo - wejście bezpośrednie - wejście płatne -porównywarka - opinie - reklama - wejście bezpośrednie itd. i dopiero zakup.

Wynik: (przykład) - Adwords - zero konwersji (czyli z suchych statystyk - nie zarabia) a jako wspomagacz - 100 zamówień.

Nie opłaca się?

W każdej branży te ścieżki mogą być różne ale widać na co wydać kasę w pierwszej kolejności.

M

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 50% userów używa adblocka w swoich przeglądarkach internetowych i te reklamy się po prostu nie wyświetlają, no i jeszcze niektórzy jak ja dostają alergii jak widzą reklamy googla a szczególnie adwords.

Trafna uwaga jeżeli chodzi o AdBlocka, sam używam ale nie przykułem uwagi do tego że strony AdWordsowe się nie pokazują :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie. Nigdzie tego nie napisałem.

Twierdzę, że nie wszystko jest policzalne. Wydawało mi się, że podałem prosty przykład.

M

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 50% userów używa adblocka w swoich przeglądarkach internetowych i te reklamy się po prostu nie wyświetlają, no i jeszcze niektórzy jak ja dostają alergii jak widzą reklamy googla a szczególnie adwords.

Trafna uwaga jeżeli chodzi o AdBlocka, sam używam ale nie przykułem uwagi do tego że strony AdWordsowe się nie pokazują :)

W sumie ciekawostka, domyślnie zainstalowany AdblockPlus pokazuje reklamy Google Adwords w wynikach wyszukiwania (aby je wyłączyć trzeba nie zezwalać na "nienatrętne reklamy") https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/2013/07/google-placi-tworcom-adblock-plus-za-przepuszczanie-reklam.aspx

Radeq blog - już mniej o SEO ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności