Skocz do zawartości

jedna witryna i kilka domen


kowal

Rekomendowane odpowiedzi

Zarejestrowałem się, przywitałem się no i od razu pytanie. Jak już napisałem witając się z szanownymi znawcami tematu - temat pozycjonowania jest dla mnie magiczny i zanim wgryzę się w dokładnie w forum muszę prosić o pomoc. Sprawa jest dla mnie istotna bo muszę szybko coś z tym zrobić.

Jak w temacie czyli:

jest sobie stronka i miała podpiętą jedną domenę (nazwa_firmy.pl). Była okazja bo wchodziły domeny eu więc wykupiłem kilka na zasadzie slowo_kluczowe.eu. Na początku robiłem przekierowanie z poziomu administratora domeny i było dobrze od strony pozycjonowania głównej domeny czyli nazwa_firmy.pl. Stronka powolutku pięła się w górę w google, a na yahoo zawsze była na samym początku. Niestety przekierowanie działało na zasadzie otwierania strony w ramce i nie było opisu w wyszukiwarce przy slowo_kluczowe.eu. No to sobie zrobiłem normalne podpięcie dodatkowych domen pod stronę. I w tym momencie jak z bata strzelił strona spadła gdzieś w siną dal w obu wyszukiwarkach. Dziwne jest dla mnie to że google nie zdążyło nawet dobrze zaindeksować tych dodatkowych domen bo po wyszukiwaniu według nazwy domeny nadal nie ma przy nich opisu.

Pytanie - dlaczego? Czy ze spadkiem mają coś wspólnego te dodatkowe domeny czy może coś innego na to wpłynęło. Czy zrobienie kilku stron "wizytówek" dla dodatkowych domen z linkami do strony głównej coś pomoże? No i oczywiście czy google w ogóle nie wykopało domeny na zasadzie "ona jest fuj i nie będę jej dobrze traktować".

Od razu wyjaśnienie - domeny wykupiłem żeby klienci mogli łatwiej zapamiętać jak znaleźć stronę. Reszta wyszła przypadkiem. Z domeny pierwotnej są ustawione linki do dodatkowych domen eu. Domeny eu trafiały na stronę główną, ale po kliknięciu w cokolwiek od razu w pasku adresu pojawiała się nazwa_firmy.pl. W tej chwili ustawiłem przekierowanie domen eu w strefy witryny odpowiadające nazwą domen eu (czyli odpowiadające słowu kluczowemu, które domena eu zawiera w nazwie), ale nie sądze żeby to coś pomogło.

Tak na marginesie. Mocno inwestuję w adwords bo przynosi to wymierne korzyści firmie i zastanawiam się czy przypadkiem nie to jest powodem. Mam wrażenie mocnej niesprawiedliwości w pozycjonowaniu. Firmy których strona to jedno zdjęcie i dwie linijki tekstu są wyświetlane na początku w odpowiedzi na interesujące mnie słowa kluczowe, a rozbudowana witryna cała traktująca o danym temacie gdzieś na osiemdziesiątej pozycji - według mnie to jakaś bzdura. To samo dotyczy zresztą page rank. Sam mam 0 bo strona jest zgłoszona ledwie w kilku katalogach, ale np. jeden z konkurentów ma page rank 3 a jego strony też nie ma w żadnych katalogach, co google zresztą potwierdza - linków do strony w całym internecie = 5.

Długi post na początek - to chyba dlatego że nie miałem z kim pogadać na te tematy.

Poradźcie co mam robić

Kowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Z tego wynika że na własną prośbę narobiłem sobie bałaganu.

Szkoda mi jednak tych wykupionych domen.

Zdaję sobie sprawę po przeczytaniu tekstów, że promowanie kilku domen nie jest najlepszym pomysłem, ale w tym wypadku chyba się jednak na to zdecyduję, bo już widzę w statystykach, że klientom łatwiej jest zapamiętać adresy ze słów kluczowych niż adres z nazwą firmy. Stąd moje kolejne pytanie czyli te nieszczęsne "wizytówki".

Trzy niezależne wizytówki dla dodatkowych domen eu i z nich linki do strony głównej firmy. Czy taki układ pomoże czy zaszkodzi w promocji strony, a właściwie wszystkich stron. A może polinkować je wszystkie między sobą na zasadzie chcesz "to" skocz "tu"?

Będę wdzięczny za fachową opinię.

Pozdrawiam

Kowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz postawic pod kazdą z tych domen jakąs strone, na której bedziesz przedtawiac swoja oferte (strony mają byc rózne bo znów wpakujesz sie w duplcate content)

drugim rozwiązaniem jest przekierowanie 301 z nowych domen na domene głowną.

Trochę informacji o mnie i kontakt: Leszek Wolany

Jedyny: Magazyn Marketingu w Wyszukiwarkach SEM Specialist

Droga do efektywnej pracy - Najlepszy system oparty o Getting Things Done - nozbe.com Teraz także po Polsku, z aplikacją na iPhone i iPada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak myślałem żeby zrobić różne (całkiem różne) w treści małe stronki dla dodatkowych domen i link z nich do podstawowej domeny. Już doczytałem że lepiej nie linkować wszystkich między sobą żeby nie było crossslinka. Dodatkowo znowu żeby nie było problemów nie będę czystym tekstem pisał danych firmy tylko umieszczę jakiś tekścik (logo) w grafice. Taki układ powinien być dobry. Jeżeli będę silnie promował dodatkowe stronki to główna strona też na tym zyska. To tak tochę podobnie jak w wątku

https://www.forum.optymalizacja.com/index.php?showtopic=19766

Tam była omawiana podobna sytuacja z subdomenami.

Tak mi się przynajmniej wydaje.

Co do przekierowania 301 to jeszcze nie doczytałem o co chodzi, ale chyba nie pozwala na promowanie tych nowych domen, a biorąc pod uwagę że nazwy domen to najważniejsze interesujące mnie słowa kluczowe, pewnie warto spróbować je wypromować.

Dzięki za pomoc

Jeszcze dwa słowa. Tak sobie poczytałem forum i coś mi się wydaje że to nie duplicate content. Ostatnio jest, jak czytam, zamieszanie że G zwraca wyniki jakby "czas się dla niego zatrzymał". Mi to wygląda jakby się cofnął. Na zapytanie domena.pl (moja domena oczywiście) zwraca linki z innych stron, ale przede wszystkim dwa linki do mojej strony .... ale jakoś tak sprzed pół roku, kiedy chodziła jeszcze na innym "silniku". Nowo zaindeksowanych w ogóle nie ma, a w statystykach wyraźnie widzę że robot G zagląda mi na stronę praktycznie regularnie codziennie.

akutalne dane za ten miesiąc ze statystyk:

Googlebot 192+22 3.34 MB 29 Maj 2006 - 08:44

dziwna sprawa

No i jeszcze jedna dziwna rzecz: różnica w zapytaniu "domena.pl" i "link:domena.pl" w pierwszym mam zwroty, w drugim 0. To pierwsze wskazuje na katalogi gdzie strona była zgłoszona, czyli są tam przecież linki do niej.

Koniec trucia - wracam do lektury forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

Już opisuję mój przypadek. Mam założony sklep internetowy na, powiedzmy, sklep.yoyo.pl. Po pewnym czasie dokupiłam domenę np. dziecko.waw.pl. Ta dziecko wskazuje na sklep.yoyo.pl. Zarejestrowałam obie w Google , w add url. Następnie dodałam oba adresy do różnych katalogów stron. I jeszcze oba są dodane do Google Sitemap. W wynikach wyszukiwania uwzględniane były obie domeny. Niedawno zauważyłam, iż Google widzi moje strony (różne z produktami) pod adresem sklep.yoyo.pl , natomiast dziecko.waw.pl wiświetla tylko jedną -główną. Po lekturze na Waszym forum podejrzewam, że podpadłam pod Doble Content. Mam pytanie: czy trzeba wyrejestrować którąś z domen z Google Sitemap, czy domena dziecko.waw.pl jest jest już przegrana i nie warto już jej pozycjonować, i czy to przekierowanie 301 coś by pomogło w moim przypadku ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności