Skocz do zawartości

Zmiana strony (gruntowne odświeżenie) a pozycja w wyszukiwarce


Programista

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Słowem wstępu zaznaczę, że nie jestem żadnym znawcą SEO, SEM, itp.

Zajmuje się szeroko pojętym programowaniem.

Od paru dni szukam aktualnych informacji (informacje z połowy 2013 roku uznaje już za archiwalne) na temat odświeżania strony a spadku w wynikach wyszukiwarek.

Otrzymałem zlecenie zmiany serwisu www, zaczynając od mechanizmu działania przez wygląd do uzupełnienia treści.

Zauważyłem, że aktualnie strona klienta znajduje się w TOP3, obawiam się, że po takich zmianach pozycja strony może znacząco spaść i tutaj mam pytanie, na co zwrócić uwagę, żeby nie doszło do takich sytuacji? Adresy wew. strony również ulegną zmianie na "przejrzyste".

Z tego co do tej pory wyczytałem (ale nie wiem czy ciągle się to sprawdza) to powinienem zrobić następujące kroki:

- Ustawić przekierowania 301 ze starych adresów na nowe

- Postarać się zachować wew. linkowanie (ale czy na nowe czy stare adresy)

- Postarać się zachować stary znacznik title i meta dane (niestety z contentem może już nie być tak kolorowo)

i nie wiem czy to wystarczy i czy w ogóle coś to teraz daje, oraz jak by wyglądała sytuacja przy dużych portalach, gdzie ciężko wszystko będzie tak samo ustawić.

Zapomniałem dodać, że kod strony będzie zupełnie inny, cała nowa struktura.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Adresy wew. strony również ulegną zmianie na "przejrzyste".

To będzie zapewne zmiana, którą najbardziej da się odczuć w SERPach. Pierwsze pytanie, to czy strona ma charakter sezonowy i aktualnie notuje wzrost odwiedzin. Jeśli tak, jest to zły moment na takie zmiany. Jeśli nie, to zastosuj przekierowanie 301, o którym już wspomniałeś. Ważne jest, żeby nie przekierowywać wszystkiego jak leci na jeden adres, np. na stronę główną, tylko przekierowywać zawsze na nowe odpowiedniki. Mimo wszystko musisz nastawić się na tymczasowe wahania pozycji, bo raz Google wyświetli stary adres, raz nowy, a innym razem w tym samym czasie będą zaindeksowane obie wersje. Przez to wyszukiwarka może się gubić w tym, który adres wyświetlać, a tym samym pozycje mogą co jakiś czas spadać, aby znowu wrócić na poprzednie miejsce. Długość oczekiwania na stabilizację zależy w dużej mierze od wielkości strony. Przy wizytówce firmowej będzie to chwila moment, ale przy portalu z tysiącami zaindeksowanych podstron, nawet po kilku miesiącach mogą występować problemy z niektórymi podstronami.

Co do linkowania wewnętrznego, zapewne przy przebudowie da się je wykonać lepiej, niż dotychczas. Ale tu potrzebowałabym więcej szczegółów, aby zaproponować konkretne rozwiązania.

Stary znacznik title - jak najbardziej powinien być zachowany pod warunkiem, że już jest dobrze dobrany. Pozostałe mety mają niewielkie znaczenie, ale sam jako programista nie będziesz przecież przygotowywał nowych, więc zachowaj stare.

Kod będzie miał niewielkie znaczenie i przebudowa raczej będzie na plus, bo zapewne będzie on zgodny z najnowszymi standardami, zostanie odchudzony (np. style będą w zewnętrznym pliku), a jak dobrze pójdzie, to i strona będzie się szybciej wczytywała, co również jest jednym z elementów rankingowych.

Bardzo ważna jest treść, bo to głównie w oparciu o nią wyszukiwarki ustalają ranking. Napisz coś więcej o stronie, o jej rodzaju, aby można było coś zaproponować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziękuję za odpowiedź.

Strona na pewno bedzie miala duzo szybszy czas wczytywania co jest na plus, ale wedlug wytycznych dla programistow tematyka css jest dziwna, mianowicie mowi sie o tym, zeby CSS trzymac w osobnych plikach, ale analizator google, namawia do zamieszczania kodu css (nawet i js) wewnatrz struktury html, co uwazam rowniez za wydajniejsze rozwiazanie poniewaz ograniczamy ilosc polaczen z serwerem, ale otrzymujemy chaos w kodzie, chyba zeby dodac funkcje automatycznego zamieszczania tych danych przed randeringiem strony a efekt koncowy trzymac w cache.

Odnosnie linkowania wew. chodzi mi o sam adres np. stary adres mial postac index.php?p=news&id=13 a nowy bedzie mial /aktualnosci/wystawa-na-targach i czy linkowanie na nowe adresy nie zmyli za mocno bota google?

Przekierowania 301 beda dzialaly na tablicy rutingowej, gdzie bedzie przekierowanie 1:1 na odswiezona zakladke, nie na strone glowna.

Mam jeszcze pytanie o tagi teoretycznie nie majace wplywu na pozycje (przynajmniej teraz) takie jak H1, ALT, poniewaz informacje wew. nich zawarte najbardziej ulegna zmianie.

Tresci na stronie (na poszczegolnych zakladkach) jest na poziomie <1000 znakow a pomimo tego strona ma bardzo dobre wyniki w top.

Jedyny plus jaki znalazlem to nieprzerwane funkcjonowanie domeny/strony od 15 lat.

Przyklad o ktorym mowie ma ok. 30 podstron, 60 obrazkow, 10 filmow YT, wypozycjonowany jest na slowa branzowe ale bardzo ogolnikowe, gdzie jest bardzo duza konkurencja (z wiadomych przyczyn nie moge podac szczegolowej frazy), taka fraze moge porownac do np. "płoty drewniane".

Czy warto informowac klienta o mozliwosciach straty pozycji w wyszukiwarce, moze niestety wiazac sie to z utrata klienta, poniewaz sztuka dla sztuki nie ma sensu i na logike kazdy by wolal nawet biala strone z czarnym tekstem ale w top3 niz super nowoczesna witryne w top100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja podepne się jeszcze ze swoim przypadkiem.

jest strona o nazwie nazwa.pl którą trzeba "zrewitalizować" zachowując strukturę i treść - czyli wszystko niby bardzo ładnie.

Problem w tym, że w google wypozycjonowana jest wysoko pod domeną nazwa.pl a tak faktycznie nazwa.pl jest tylko przekierowaniem do nazwa.strona-na-hostingu-z-kreatorem-www.pl teraz pytanie:

jeśli zrobić nową stronę i podpiąć już bez przekierowania na nazwa.pl ale zachowując strukturę np.

nazwa.pl/podstrona1.html = nazwa.strona-na-hostingu-z-kreatorem-www.pl/podstrona1.html to czy pozycje zostaną?

W google wysoko wypozycjonowana jest nazwa.pl i tylko do strony głównej.

Bardzo wściekła meblościanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


chodzi mi o sam adres np. stary adres mial postac index.php?p=news&id=13 a nowy bedzie mial /aktualnosci/wystawa-na-targach i czy linkowanie na nowe adresy nie zmyli za mocno bota google?

Przy zastosowaniu przekierowań 301 nie będzie to miało wpływu.


Mam jeszcze pytanie o tagi teoretycznie nie majace wplywu na pozycje (przynajmniej teraz) takie jak H1, ALT, poniewaz informacje wew. nich zawarte najbardziej ulegna zmianie.

To drobne elementy o niewielkim wpływie na pozycję, więc nimi się nie przejmuj.


Czy warto informowac klienta o mozliwosciach straty pozycji w wyszukiwarce

Pamiętaj, że największe straty będą na początku w tym okresie przejściowym. I to będzie wynikało głównie ze zmiany adresów. Teksty w miarę możliwości dobrze byłoby zachować te same przynajmniej przez jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności