Skocz do zawartości

dlaczego google nie płaci za wyświetlanie reklam?


Darek88

Rekomendowane odpowiedzi

...ależ płaci tylko najczęściej strasznie małe stawki.

Żeby to zauważyć trzeba mieć jakikolwiek ruch. Np. zdarza się, że jest np. około tysiąca wyświetleń jednostki (kanału) i są naliczone jakieś grosze mimo, że żadnego kliknięcia nie było - czasem CPM jest nawet 2 zł i więcej, zalezy od branży.

Tak samo z tego co się orientuje w adwrods jest opcja ustawienia płatności za wyświetlenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie było mowy o branży :)

Oczywiście takie kampanie to tylko kilkanaściekilkadziesiąt wyświetleń miesięcznie ( u mnie !! ) ale płacą za wyświetlanie. Właśnie zacząłem sie zastanawiac czy mogę wrzucić w najmniej klikalne obszary właśnie CPM a nie CPC ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wg. moich testów oni są sprytni z tym CPM, reklama musi się wyswietlic/pokazac zeby to bylo zaliczone. Czyli jezeli dasz w taki obszar - np. gdzies na dol, gdzie userzy nawet nie przewijaja strony, to Ci nie zaliczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego Google (zasadniczo) nie płaci za wyświetlanie reklam, a tylko za kliki? Bo już od dawna wie, że samo wyświetlenie reklamy nie przynosi reklamodawcy prawie żadnej korzyści.

Korzyść to on ma dopiero, jak ktoś tę reklamę zobaczy (co nie jest tożsame z wyświetleniem, prawda?). Wtedy możemy mówić o jakimś efekcie wizerunkowym.

Nie bez przyczyny coraz popularniejsze są reklamy w modelach "performance", czyli płatne za rejestracje w serwisie, złożenie zamówienia, jego opłacenie, itd.

Nie zmienia to faktu, że równolegle bardzo mocno rozwijają się reklamy płatne za wyświetlenia w modelu real-time bidding. Tu reklamodawcy licytują się o konkretne odsłony, ale oni raczej działają nie w oparciu o kontekst, a w oparciu o dane na temat konkretnego użytkownika. Jeśli AdSense Ci słabo działa, możesz zainteresować się takimi reklamami. One niestety nie wezmą 100% ruchu, ale to inna historia.

Niestety, w samym AdSense nie ma póki co takich reklam. Trzeba szukać na polskim rynku innych rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Trzeba szukać na polskim rynku innych rozwiązań.

Wydawcy takich stron nie mogą się stowarzyszyć i wspólnie oferować reklam?

Piłeś? Nie jedź (i nie loguj się na forum) !

Siciliano: Robić szeptankę tutaj to jak sprawdzać w zbiorniku poziom paliwa zapalniczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą. Jest przecież masa sieci reklamowych, w których handluje się reklamami w modelu CPM. Tylko, że one nigdy nie obsłużą 100% ruchu, bo nie ma takiego obłożenia -- zawsze te reklamy są uzupełniane jakimś kontekstem.

Tyle tylko, że nie każdy wydawca się do takiej sieci może zapisać. Moich blogów nikt nie przyjmie do takiej sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dlaczego Google (zasadniczo) nie płaci za wyświetlanie reklam, a tylko za kliki? Bo już od dawna wie, że samo wyświetlenie reklamy nie przynosi reklamodawcy prawie żadnej korzyści [...]

To czasem nie jest tak, że to reklamodawca wybiera model w adwords lub u partnera?

Kiedy ja otwieram raport "typy stawki" to mam np.:

Stawki CPC, Stawki CPM, Stawki CPMAV, Stawki CPE

google umożliwia więcej modeli rozliczeń nie tylko CPC, które jednak pozostaje zdecydowanie najpopularniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak -- możesz skierować reklamę via AdWords na konkretną witrynę i wtedy tam rozliczasz się w modelu CPM, ale to jest (póki co) bardzo mała część kampanii.

I raczej należy się spodziewać, że tak będą robić tylko reklamodawcy zadowoleni z wyników reklamy w konkretnej witrynie -- zarówno pod względem CTR, jak i późniejszej konwersji w swoim serwisie.

Jeśli ktoś chce koniecznie mieć reklamy płacone w modelu CPM, niech się zainteresuje RTB. Są sieci przyjmujące niedużych wydawców (ja znam np. IQad.pl). W RTB reklamodawcy licytują konkretne odsłony, kierowane na konkretnego usera (np. w oparciu o jego profil demograficzny, intencje zakupowe, lub po prostu z pomocą zwykłego retargetingu) i mogą płacić dużo więcej, niż wychodzi w reklamie kontekstowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności