Skocz do zawartości

Wersja mobilna strony a adsense.


travelmania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zastanawiam się nad stworzeniem wersji strony na telefony i tablety (responsive).

Obecnie moją stronę odwiedza bardzo ludzi przy pomocy tych urządzeń, odwiedziny te generują też spory dochód. Zastanawiam się czy dzięki stworzeniu wersji mobilnej dochód nie spadnie.

Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?

Czy po wprowadzeniu mobilnej wersji strony odnotowaliście spadek lub wzrost dochodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wiosennej konferencji o AdSense, ludzie z Google'a twierdzili, że wprowadzenie szablonów responsywnych zwiększa przychody. Bo userzy chętniej na stronie siedzą, ale i reklamy responsywne działają lepiej od tradycyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona responsywna a mobilna to mogą być dwie różne rzeczy. Mobilna może być zpełnie osobną stroną, zwykle stawianą na osobnej subdomenie. Zazwyczaj jest ona mocno ograniczona w stosunku do tej dostępnej na normalnym komputerze.

Generalnie najlepiej byłoby stawiać jedną responsywną stronę, ale wtedy moższ być mocno ograniczony z layoutem. A budowanie zależności może być wyjątkowo uciążliwe. W sumie nie ma chyba dobrej odpowiedzi co lepsze.

Giganty jak Onet, youtube mają wersje mobilne na subdomenie. Tam po prostu jest zbyt dużo materiału, fajerwerków i reklam, żeby to upchnąć w wersji responsywnej.

Wszystko więc zależy od tego co się ma na tej stronie.

Z reklamami Adsense jest podobnie. Może być znacznie trudniej je upchnąć na jednym responsywnym layoucie i słabiej zafunkconują w trybie desktop. Z drugiej strony rośnie ich skuteczność na urządzeniach moblnych.

Sorry, nie odpowiadam na PMy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że w przypadku dużych graczy to raczej sprawa zaszłości -- kiedyś potrzebowali wersji mobilnych, to zrobili -- najlżejsze, jakie potrafili. Responsywne weszły niedawno i nie zdążyli jeszcze się przestawić.

Google zaleca responsywne, bo jest jedna strona, jeden URL, jeden zestaw odnośników i treści, tylko szablon się trochę zmienia (upraszcza, przesuwa).

Responsywne jednostki działają mi gorzej, niż zwykłe, ale to pewnie kwestia rozmiaru, który jest po prostu mniej atrakcyjny. Kiedyś to bardziej szczegółowo przeanalizuję i podsumuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lis - jesteś starym wyjadaczem ale mała rada odnośnie responsywnych reklam.

Otóż w tym momencie wiele smartfonów ma rozdzielczość z szerokością 320px - czemu odpowiada jeden z najpopularniejszych formatów reklam i tym samym najbardziej dochodowych.

Dla stylu przeznaczonego na komórki najlepiej zrobić tak żeby kontener na reklamę (np. jakiś div) nie miał żadnego paddingu ani marginesu w lewo lub prawo.

Jeżeli kontener ma padding/margines na boki to szerokość reklamy w tym momencie jest mniejsza niż 320px i pojawiają się malutkie, mało zauważalne reklamy w dodatku w gorszych stawkach niż te 320px; Oczywiście wysokość kontenera nie powinna być ograniczona, ale to zazwyczaj mniejszy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, przecież margin czy padding to zwyczajowo małe wartości w stosunku do szerokości strony.

Ja tam ustwaiam 10px marginesu po bokach, bo wygląda to lepiej. I nawet jeśli ad jest 320px i urządzenie 320px, to i tak strona się wpasuje, co jedynie zostanie zzoomowana o te 20px, czyli 6% łącznie. Oglądający nawet tego nie dostrzeże, strona i sama reklama będzie ładniej wpasowana.

Sorry, nie odpowiadam na PMy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w tym rzecz.

Na dużych wersjach wstawiam reklamę w formie dużego prostokąta 336x280 lub ewentualnie zwykłego rectangle'a 300x250. A reklama responsywna wygenerowana z panelu jest dużo niższa i przez to daje gorsze wyniki, bo te prostokąty tam się nie mieszczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, właśnie to jest ta trudność na responsywnych stronach. Wyjściem byłoby podmianiać reklamy w zależności od szerokości okna, tak jak to się robi z pozostałymi objektami HTML. Ale ani to wystarczająco szybkie, i pewnie niezgodne z TOS (ukrywanie), no i w końcu jest jeszcze limit wyświetlanych reklam. Póki co nie widać tu sensownego rozwiązania, trzeba tak projektować stronę, żeby jakoś to wyglądało i przede wszystkim zarabiało :D

Niby Google poleca responsywny layout, ale z ich reklamami to już jest problem, choć widać, że oni o tym wiedzą i próbują coś wymyślić, ale wiele nie da się zrobić bez naginania TOS

Sorry, nie odpowiadam na PMy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się coraz bardziej skłaniam ku użyciu jednostek responsywnych (elastycznych) w trybie zaawansowanym, które pozwalają ręcznie dobrać rozmiar reklamy do szerokości okna. Zresztą sam sobie kiedyś zrobiłem taki kod, który w zależności od rozmiaru okna wstawiał różne jednostki oblane tekstem, począwszy od najszerszego prostokąta, skończywszy chyba na 120x240.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też używam takich jednostek. Rozmiar reklamy ustalam sobie przy pomocy CSS i nie ma z nimi żadnego problemu. Ze strony technicznej miał bym problemów ze umieszczeniem reklam na responsoryjnych stronach.

Po głębszym przeanalizowaniu statystyk myślę ze warto spróbować. Według statystyk prawie 50% odwiedzin jest z urządzeń mobilnych w tym 7% tablety reszta telefony. Natomiast zarobki z urządzeń mobilnych to tylko 20%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności