Skocz do zawartości

Planer słów kluczowych a typ dopasowania


vitar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

bawiłem się właśnie planerem od google'a i zastanwiałem dlaczego nie działa opcja dopasowania słów kluczowych - ani ścisły ani do wyrażenia. Poszukałem w sieci, że już wcześniej ta opcja nie działała. Teraz jednak znalazłem oficnajle info, że ta opcja ma zniknąć https://adwords.blogspot.com/2014/08/close-variant-matching-for-all-exact.html .

Google uznał, że ta opcja jest mało użyteczna :o

Może dla PPC, spoko, że nie musi już uwzględniać literówek, odmian, liczby mnogiej, choć przecież to może ściągać ruch, który nie przynosi konwersji, z jakiś innych egzotycznych fraz.

Co w takim razie ja widzę w wyniku średnia miesięczna ilość wyszukiwania dla danego słowa kluczowego w trybie przybliżonym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to średnia miesięczna ilość wyszukiwania w obecnym plannerze to jest dopasowanie ścisłe. Zanim do użytku wszedł planner to szukałem wartych do rozpatrzenia pod pozycjonowanie słów kluczowych z dopasowaniem ścisłym.

Kiedy pojawił się planer też miałem ten dylemat co ty jednak gdy porównałem wyniki wyszukiwanie w obecnym planerze z tymi "starymi" to są one bardzo zbliżone. Dlatego myśle że domyślnie jest ustawione wyszukiwanie ścisłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mogło być wcześniej, ale teraz jest chyba przybliżone. W opcji szukaj propozycji... i pobierz liczbę operacji wyszukiwania... typ dopasowania jest domyslnie ustawiony na przybliżony, zaś poniżej pisze:

Ten typ dopasowania dotyczy tylko prognoz kliknięć i kosztów. Nie ma wpływu na średnie wyszukiwania w miesiącu ani inne statystyki historyczne wyświetlane na tej stronie. Dowiedz się więcej

I tak pod każdym, więc sam nie wiem o co tu biega.

nie wiem jak mam traktować te dane. Jak bardzo nietrafne dane (niedopasowane, z kapelusza) zlicza, np, https://moz.com/blog/keyword-research-and-targeting-without-exact-match-whiteboard-friday

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo, przeciez w not provided też nie chodziło o bezpieczeństwo. To tylko PR.

Dla nich lepszy interes gdy kampania jest gorzej zoptymalizowana i ktoś musi zapłacić więcej za ten sam efekt.

Ale to dla was użytkownicy, ulepszamy UX aby mali przedsiębiorcy mogli również sami sobie podziałać. ...terefere

Tak więc zakładam, że jest przybliżony i ..nie wiem nawet po co ta opcja typ dopasowania jeszcze wisi skoro nic się nie zmienia.

Jak wy się liczycie z tą średnią popularnością miesięczną mierzoną w planerze słów ?

---

edit. poszukałem jeszcze trochę, pobawiłem się prognozowaniem (gdzie jest możliwe dopasowanie przybliżone itp) i doszedłem do wniosku, że jeszcze pokazuje ścisłe dopasowanie, bo liczba wyszukiwań jest zbt niska. Jak wejdzie przybliżone to niszowe frazy skoczą do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności