Skocz do zawartości

Produkty z cechami w sklepie, a pozycjonowanie


Paweł_M

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni użytkownicy forum PiO


Zakładam e-sklep. Dzięki temu, że piszę go od podstaw sam, chciałbym to zrobić jak najlepiej. Obecnie borykam się z problemem wariantów produktów. Bywają produkty, które można rozróżnić ze względu na kilka cech, z czego każda cecha ma kilka wariantów. Tworzenie oddzielnych pozycji dla każdego wariantu wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie (długi ogon), ale kilkanaście pozycji tego samego produktu nie będzie zbyt komfortowe (użyteczne). Pojawia się też problem opisów. Dbam o ich unikalność, a pisanie nowego opisu tylko dlatego, że produkt jest zielony, a nie niebieski przy tak dużym asortymencie nie wchodzi w grę.


Z drugiej strony tworzenie ogólnego "profilu produktu" (jednej pozycji produktowej) z przypisanymi wariantami do wyboru jest bardziej użyteczne, lecz powoduje ograniczenie możliwości indeksowania przez wyszukiwarki na szczegółowe frazy oraz zmniejsza liczbę podstron do pozycjonowania ogólnie.


Szukanie rozwiązania pośrodku między obiema metodami powoduje konieczność zmierzenia sie z wadami jednej i drugiej. Zarówno dobra optymalizacja pod wyszukiwarki jak i wysoka użyteczność sklepu są dla mnie ważne. Czy korzystacie lub mieliście do czynienia z wyjściem, które byłoby wysoko użyteczne i jednocześnie dobrze się pozycjonowało?


PS: Mam pewne pomysły, ale nie chcę ukierunkowywać rozmowy na opiniowanie konkretnych rozwiązań, jestem otwarty wszelkie uwagi i propozycje.







Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim skromnym zdaniem należy najpierw ustalić ilość produktów... czy masz niezbyt wiele (kilka - kilkanaście) głównych produktów, które mają kilka cech, a każda cecha wiele atrybutów? czy jednak masz kilkadziesiąt - kilkaset produktów, które to mają wiele cech / atrybutów?

jeżeli produktów "głównych" jest stosunkowo niedużo, a do tego mają one po kilka różnych cech, to wyróżnij niektóre cechy na poziomie podziału na produkty główne, a inne cechy jako warianty tych produktów... jeżeli jednak masz bardzo dużo różnych produktów, a do tego mają one dużo wariantów to zdecydowanie stawiaj na funkcjonalność.. pomyśl o użytkownikach, którzy będą przekopywać masę kategorii, podstron, prawie identycznych produktów itp...

po tym co napisałeś myślę, że sam już znasz odpowiedź na swoje pytanie: za dużego site'u nie ma co produkować (nie wyrobisz z unikalnymi opisami, a do tego podobne podstrony mogą walczyć między sobą na te same frazy)... należy to rozegrać rozsądnie, tak by mieć trochę podstron do zaindeksowania, ale nie narobić śmietnika...

antydeska.pl - drewniana elewacja bez impregnacji i konserwacji, :o  a jeśli szukasz modnych i stylowych butów to polecam sklep: brooman.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklep będzie zawierał bardzo dużą ilość produktów. Cech i wariantów raczej sporo nie będzie (1-2 cechy po kilka wariantów). Faktycznie mam już pewny pomysł polegający na znalezieniu złotego środka (w zasadzie tak, jak to już zostało opisane). W zasadzie podział na produkty główne i warianty będzie rozpatrywany dla każdego produktu osobno w zależności od skomplikowania i znaczenia jego cech. Zastanawiałem się tylko, czy istnieje jakieś uniwersalne rozwiązanie, aby ten temat ogarnąć i pogodzić SEO oraz użyteczność.

Dzięki za opinie i rady ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności