Skocz do zawartości

2 sklepy 1 dylemat SEO


pb2112

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mamy grubszy dylemat dotyczący SEO, o którym nie wiele jest napisane w sieci.

Mianowicie, mamy 2 samodzielne sklepy on-line z tą samą ofertą, ale zupełnie inne (wygląd, system, serwer, nawet opisy, wszystko). Oba sprzedają i funkcjonują bez problemów, ale:

Pierwszy (stary) jest dużo starszy, z dużo lepszymi pozycjami i ruchem, sporą historią linków, ale mniej atrakcyjną domeną i zbudowanym na starym systemie ecommercowym (nie do odratowania).

Drugi (nowy) jest dużo nowszy, ze słabą historią linków i pozycjami, ale lepszą nazwą domeny i nowiutkim, responsywnym layoutem, a także zoptymalizowany na tip top (i już się rozpędza w wynikach ładnie).

Nie pytajcie jak to się stało, że są dwa. Sam nie wiem :)

Teraz pytanie. Jak scalić te dwa sklepy, by uzyskać najlepszy efekt synergii? Korzyści z połączenia znacząco przewyższają te z prowadzenia ich osobno, więc na pewno opcja zachowania dwóch odpada.

Pierwotnie pomysł był, by zrobić parowane (strona do strony, bo w 90% się pokrywają) przekierowania 301 ze starego sklepu na nowy, ale po lekturze w sieci stwierdzam, że może się to spotkać z problemami.

Czy ktoś przerabiał podobny temat? Jest sporo w sieci o zmianie domeny dla jednego sklepu, ale nic na temat łączenia dwóch sklepów pod 1 sztandarem. Co myślicie? :)

pzdr,

pb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

o synergii się pisze i mówi ale często zostaje tylko w teorii.

Jeśli ten nowy sklep jest taki super. zobacz czy nie może obsługiwać 2 osobnych domen.

osobiście bym kombinował tak:

na starej domenie bym zrobił nowy sklep ( ale tak żeby można było obsługiwać go z jednego panelu)

na starej zrobiłbym przekierowania 301 na nowe podstrony.

Bym miał 2 sklepy z możliwością posiadania różnych layoutów cen, asortymentu ale obsługiwane z jednego panelu.

Na zasadzie jak nie kupi w jednym to może w drugim.

dymna.jpg

Przyjaźń psa na całe życie. ZAGINĄŁ DOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że w teorii opcja wydaje się kusząca, ale osobiście zostawił bym oba sklepy. Wyobraź sobie całkiem realną sytuację: zrobisz ze starego na nowy sklep 301 i pozycje wzrosną. Po jakimś czasie google stwierdzi, że za dobrze Ci się wiedzie i przywali filtr - zostaniesz z niczym. Obecnie przy 2 sklepach jesteś w miarę niezależny. Wiele marek prowadzi po parę sklepów z tą samą ofertą.

When you dream, there are no rules - people can fly, anything can happen.

Blog o modzie męskiej - emodini.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady!

Ogólnie to mówimy o mocnej marce i silnych, bardzo czystych linkowo sklepach, gdzie ich podział zaczyna 'psuć' wizerunek firmy.

Z racji istniejących już przekierowań linkowych na nowym sklepie nie ma mowy o podmianie domen, czy innych roszadach. Albo stary sklep przekazuje całą moc nowemu, albo zostaje.

Pytanie czy faktycznie Google może przyczepić się do samych 301 masowo pociągniętych ze starego sklepu do nowego? Czy przy takiej operacji nie stracimy więcej niż te ~20% mocy backlinków starego sklepu? Ktoś ma jakieś doświadczenie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przekierujesz całej "mocy" linków, będą straty.

Najlepszym rozwiązaniem jest zostawić dwa sklepy. Ewentualnie zrobić jeden Pa.

Dlaczego podział psuje wizerunek firmy ?

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przekierujesz całej "mocy" linków, będą straty.

Najlepszym rozwiązaniem jest zostawić dwa sklepy. Ewentualnie zrobić jeden Pa.

Dlaczego podział psuje wizerunek firmy ?

Na rynku jest sporo marek o takiej samej lub podobnej nazwie i jako liderzy nie możemy mnożyć nieporozumień w tej kwestii. Poza tym, utrzymywanie dwóch kompletnie różnych sklepów, to spory wysiłek. Nie mówiąc już o działaniach marketingowych, które nie tak łatwo podzielić na dwa serwisy. W skrócie, z równania argumentów za i przeciw wyszło, że lepiej jest skupić się na 1 sklepie.

Stratę części mocy starego sklepu jesteśmy w stanie przeboleć, o ile Google nie pokarze nas za tak masowe przekierowanie ponad 500 podstron całego serwisu. Niestety nigdzie nie widziałem podobnego case study i teraz mamy dylemat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moim zdaniem błędne myślenie, w ecommerce prowadzenie kilku sklepów z tym samym asortymentem pod różnymi markami to standard komputronik.pl + karen.pl , lazienkaplus.pl + zielonalazienka.pl ... przykładów można mnożyć, to jest strategia, stare przysłowie mówi nie wkładaj wszystkich jajek do jednego koszyka.

Filmy animowane typu explainer video. Malowanie przy winie i najlepszy serwis AGD Gdańsk, jak zepsuje się lodówka, pralka lub inne urządzenie AGD. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem błędne myślenie, w ecommerce prowadzenie kilku sklepów z tym samym asortymentem pod różnymi markami to standard komputronik.pl + karen.pl , lazienkaplus.pl + zielonalazienka.pl ... przykładów można mnożyć, to jest strategia, stare przysłowie mówi nie wkładaj wszystkich jajek do jednego koszyka.

No właśnie, komputeronik. 2 sklepy i oba rozsypane, kompletnie nie przemyślanie i pełne błędów. Na komputronik.pl ni ma menu, w ogóle. Na karen.pl menu jest, ale wyświetla po 1 produkcie. Wyszukiwarka wywala błędy i ile bym nie klikał nie mogę dotrzeć do listy produktów, ani na jednym, ani na drugim sklepie, jakby w ofercie mieli łącznie 3 produkty. Nie wspomnę już, że od strony SEO jest katastrofa (najwidoczniej dla Karen.pl najważniejsza fraza to 'sklep internetowy').

Gdyby to przemyśleć, to może miałoby sens. Nasze problem polega głównie jednak na tym, że jeden z tych sklepów jest archaiczny i nie do odratowania. Musiałby być przeinstalowany na nowym systemie, więc i tak potrzebna byłoby masowe przekierowanie linków, bo każdy CMS ma swoje struktury url. Wolimy te 301 pociągnąć na już gotowy sklep, ale nigdzie nie możemy znaleźć informacji jak Google potraktuje taką akcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to przemyśleć, to może miałoby sens.

W obecnej sytuacji opieranie handlu internetowego na jednym sklepie jest co najmniej ryzykowne. Jeśli sklep nie otrzymał kary od google to na pewno otrzyma. Mając dwa lub więcej sklepów masz mniejsze ryzyko, że Twój biznes sie załamie. Nie patrz na błędy w innych sklepów oni pomimo błędów funkcjonują nadal.

Mnie trochę śmieszy jak słyszę i czytam o poprawianiu użyteczności witryn, sklepów. Przyjdzie google i szlak trafi usability. ;)

Wolimy te 301 pociągnąć na już gotowy sklep, ale nigdzie nie możemy znaleźć informacji jak Google potraktuje taką akcję.

Nie masz co liczyć, że google potraktuje łagodnie gdy wykryje dużą ilość przekierowań.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności