Skocz do zawartości

czy płatna reklama na facebooku przynosi efekty?


ADTRACTION

Rekomendowane odpowiedzi

Popieram ten model reklamy z kilku powodów:

- możesz wybrać idealnie grupę docelową [kraj, region (lub cały kraj) wiek, płeć, na jakich urządzeniach ma być, a na jakich ma nie wyświetlać się reklama oraz zainteresowania- tu dodatkowo masz podpowiedz z systemu i możesz łatwo wybrać]

- nie musisz się bawić w zbieranie lajków na profilu, reklama może przekierowywać od razu na Twoją stronę www (z grupy zainteresowanych tematem, klikną osoby zainteresowane stroną, więc spora szansa na sprzedaż czegoś lub nowego użytkownika)

- facebook jest potentatem światowym, więc ludzi nie brakuje codziennie oglądający reklamy, jeśli Twoja reklama się komuś nie spodoba, to oznacza, że nie jest nią zainteresowany, na przyszłość nie zobaczy tej reklamy. To działa w 2 strony, więc jeśli konkurencji reklama o tej samej tematyce się komuś nie spodobała, to już Twojej tam nie wyświetlą tylko innemu użytkownikowi

- ceny nie złe już od 2 zł na dzień można zyskać wartościowych użytkowników. Przy pierwszej reklamie proponuję właśnie za kwotę 2-5 zł na dobę na 2-3 dni zrobić reklamę. Następnie w podsumowaniu zobaczyć co było nie tak , a następnie można zainwestować np reklamę za 5 zł dobowo przez tydzień, po uwzględnieniu poprawek. Oczywiście aktualizacje możesz wprowadzać na bieżąco i zmieniać stawki. Jak dobrze dobierzesz target to się wróci wkład. A jak już wyczujesz co i jak to możesz zainwestować np 20 zł dziennie przez 30 dni, lub stwierdzisz, że zainteresowanie jest za małe i porzucić reklamę na tym portalu.

Podsumowanie - za 6 zł masz już względne rozeznanie czy Ci się opłaca, za 50 zł masz już dobre rozeznanie czy Ci się opłaca. Podsumowując inwestujesz 56 zł i wprowadzasz na stronę prawie idealny target. Więc powinno się zwrócić z zyskiem. Jeśli nie to chociaż częściowy zwrot inwestycji pewnie będzie... Jak nie, to źle dobrany target, strona zniechęca użytkowników lub po prostu się nie udało, no trudno fortuny nie zmarnowałeś, odbijesz sobie 1-4h nadgodzin w pracy.

BTW:

Jeśli trafiłeś unikalny i ciekawy pomysł na stronę www to od razu odrzucaj z targetu osoby zainteresowane webmasteringiem i pokrewnymi zajęciami. Zmniejszasz szansę kradzieży pomysłu, a ktoś o większych możliwościach, szybko może pomysł wykorzystać i wypromować. Oczywiście dla siebie samego.

Darmowa porównywarka pożyczek online.

Polecam także: zdjęcia Świdnica

oraz pamiątki Świdnica - sklep online

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

w sumie ja wydając 40zł dotarłem postem na tablicy na fb, do 7500 osób, było 30 polubień postu (normalnie bez reklamy 3-5 polubień) + 60 polubień samego fanpage i jedno udostępnienie (bez reklamy zawsze 0), więc można powiedzieć, że w miarę opłacalna inwestycja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dotarłem postem na tablicy na fb, do 7500 osób

- tzn że na tylu profilach ukazała się reklama, wcale nie oznacza to że ją zobaczyli albo że się zalogowali na profilu w czasie emisji twojej reklamy, a potem się zalogowali i mieli pełno reklam i Twoja była "ochmnasta"

było 30 polubień postu (normalnie bez reklamy 3-5 polubień) + 60 polubień samego fanpage i jedno udostępnienie

- czyli łącznie 91 akcji

i rozumiem, że teraz na tymi "Like-ami" płacisz za paliwo na stacji :wow: :wow: :wow:

p.s. ja porównywałem staty FB z GA i Piwik. Nic się nie zgadzało tzn. FB wykazał o 30-40% więcej klików w reklamę niż odnotowałem wejść z fb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklama na facebook.com jest mega skuteczna, a możliwości dobrania bardzo szczegółowo grup docelowych zmniejszają koszty reklamy.

W pierwszej kolejności warto przemyśleć jaki cel chcemy uzyskać reklamą, później do jakiej grupy chcemy dotrzeć.

W przypadku gdy zależy nam na tym aby reklamę zobaczyło jak najwięcej osób - najlepiej wybrać rozliczenie CPM.

Gdy chcemy większego zaangażowania na stronie fanpage - CPC lub oCPM.

Jeśli zależy nam na ilości fanów lub na przejściu na stronę www - CPA (to jest dostępne jedynie w zewnętrznych narzędziach).

Kluczem do sukcesu jest również sama reklama, czyli wygląd posta. Najfajniej działają reklamy w oparciu o Multi-product post, Post ze zdjęciem i przyciskiem CTA lub reklamy video.

Dla biznesów lokalnych - Local Awareness (post z przyciskiem "Jak dojechać" i mapką dojazdu) - rozliczany jako oCPM z capping 1, lub posty multi product + reklama z custom_location.

rOOt

fasttony.es - reklama na facebook.com

Aplikacje facebook - tworzenie aplikacji na facebook.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem dobrze stargetowana przynosi efekty. Kilka zakupów miałem ale to jak napisałeś @radar22 była kampania cpc. Raz wrzuciłem pościk i dałem go cpm i nic z tego nie było

Poza tym jak pisałem nie zgadzała mi się liczba wejść (cpc) na stronę z fb z tym co pokazało ga i piwik, napisałem do supportu i nie dostałem odpowiedzi (reklamacja płatności).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rozliczeniu CPC jako klik liczone jest wszystko, komentarz, polubienie, przejście na fanpage, polubienie fanpage.

Jedynie CPA liczy przejścia na stronę - ale ta forma rozliczenia jest dostępna jedynie przez zewnętrzne narzędzia.

rOOt

fasttony.es - reklama na facebook.com

Aplikacje facebook - tworzenie aplikacji na facebook.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiecie czy da się w jakiś inny sposób doładować swoją kampanie niż standardowy?

Zablokowali mi płatności na fb kiedyś bo miałem jakieś włam na konto... i teraz żeby odblookować płatności muszę dokonać stos formalności, łącznie z przesyłaniem im skanów dokumentów itp..

A w wolnej chwili forum-budowa.pl ew. praktycznie Uwaga awaria!

A to: portal branży budowlanej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt wg Aktywność wobec postu0,13 złAktywność użytkowników dotycząca postów75
Dzisiaj robiłem kolejny test, 13 groszy za pozyskanie uu ? Takich stawek nie ma w google.


Pamiętaj, że przy promowaniu wpisu, czy fanpejcza płacisz za, komentarze, like, własne komentarze, odpowiedź do komentarzu itp... Przy wysyłce na własną stronę płacisz tylko za kliknięcie:) Im szybciej będą klikać tym mniej zapłacisz. Chodzi głownie o to żeby Facebook wyświetlił jak najmniejszej ilości osób a jak najwięcej kliknęło. Czyli najważniejszy jest ciekawy tytuł i dobra grupa docelowa

Hej !

na wstępie pogratuluje tobie efektów kampanii :D całkiem spoko :D

Czytając twoje pozostałe wypowiedzi widać ze jest to efektem doświadczenia i wiedzy z zakresu dystrybucji reklam na fb, ale postanowiłem napisać gdyż w cytowanym fragmencie delikatnie mijasz sie z prawdą

Facebook zarówno przez Power Editor jaki Ads manager udostępnia rozliczanie CPC

czyli za każdy click, z tymże FB inaczej pojmuje click

Dla Fb każdy click to:

- like

- koment

- share

- click foto

- website click

- viveo views

- reply

i za każda tą akcje FB kasuje! nawet gdy celem reklamy jest przejście na stronę (website click)

Kampania, której celem jest przejście na stronę (website click) to tylko statystyki w których FB ci wylicza ile kosztowało cie przejście na stronę

Nie oznacza to w żadnym razie iż ! zapłacisz ten bid który ustawiłeś

przykład:

kampania której celem jest przejście na stronę

np takiego postu:

https://www.facebook.com/FastTony.es/posts/400468926800843

w trakcje emisji reklama zebrała:

- 100 like

- 50 coments

- 12 share

- 50 website click

ustawiłeś bid 0,10 zł

Oznacza to że mimo iż !!! ustawiłeś bid 0,10 to zapłaciłeś za każde wejście na stronę 0,424 !

jak to możliwe ? już wyjaśniam

ilość akcji na FB to

212 (100+50+12+50) x bid (0,10 zł) = koszt kampanii 21,20

koszt website click = 21,50 (koszt kampanii) / 50 (website click) = 0,424 zł

i tyle cie faktycznie kosztowało przejście na stronę

Facebook nie ma w Power Editor i Ads Manager ! możliwości rozliczania się wyłącznie za przejście na stronę :( Takie rzeczy są w narzędziach które są dedykowane do domów medialnych (nazywa się to CPA - tak wiem to dziwne) i tworzą kampanie po API do takich narzędzi należy FastTony look : www.Fasttony.es/pio

Oczywiście takie narzędzia są mocno wypasione w inne ficzery ale to nie miejsce na to by tu o tym pisać.

skreen z kamapnilf496nj3.png

www.FastTony.es the FB Adverisment Tool

CPA, Geolocalization, Local Awareness, Custom Location, MPA, Courusel format, MPA with video, Get The Lead format, Content Manager all in one tool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie żadnych efektów nie było (prawie) ale nie w tym problem.

Liczba klików (wejść) była o 30% wyższa niż wg danych z GA.

to standard :D

Google porostu nie przyznaje sie to całego ruchy z FB i pisze o ni direct

dowód:

nowa domena

nigdy nie linkowana

postawiony landing page dla klienta (salon samochodowy)

reklamowana wyłącznie z FB

nie chodziliśmy na tą stronę po publikacji by klientowi nie zniekształcić wyników

okazuje sie ze około 15% całego ruchu to wejścia bezpośrednie :P ale ściema :D oczywiście Google ma na to odpowiedź:

przeglądarka zagibiła pliki śledzące :P ale fakt faktem GA się myli

www.FastTony.es the FB Adverisment Tool

CPA, Geolocalization, Local Awareness, Custom Location, MPA, Courusel format, MPA with video, Get The Lead format, Content Manager all in one tool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności