Skocz do zawartości

CTR rośnieCPC spada - nowy szablon


PatrykW

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

w ostatnim czasie przeprowadziłem kilkukrotnie zmiane motywu (stary na nowy) (nowy na stary) (stary na nowy). Test nie trwał oczywiście tylko kilka dni a dłuższy okres czasu. Oczywiście w całej operacji używałem tylko tych dwóch motywów. Pierwszy czarny drugi biały.

Tematyka to blog techniczny, informatyczny. Są to głównie tutoriale, porady (unikalne w skali PL internetu). Na brak reklamodawców raczej nie ma co narzekać pod frazy wpisów (wiele również w top1-3).

Pytanie jest następujące.

Czemu na starym motywie zarobki są wyższe niż na nowym? Dlaczego pytam? Bo umiejscowienie reklam jest takie same. Zmieniłem tylko kolor reklam AS, dodatkowo na nowym szablonie jest ewidentnie wyższy CTR (1.4-2.2) na starym (0.8-1.3).... a jednak zarobki są niższe na nowym (czyli CPC niższe).

Czy może mieć to związek z jakimś słabym dopasowaniem reklam lepiej płatnych?

Bo w starym motywie np: tagi wordpress do wpisu były na górze strony pomiędzy nagłówkiem wpisu Wordpress a treściom (reklamy są dopiero w treści wpisu na początku, środku, na końcu [336x280]). Nowy motyw, przenosi tagi na sam koniec wpisu. Warto przenieść tagi na początek wpisu?

Warto zastosować dodatkowo by ukierunkować reklamy google ad section?:

techgyd.com/implement-adsense-section-targeting-to-increase-your-ctr-and-ecpm-effectively/554/

Zarabiam około 3-8zł zamiast jak na starym motywie 8-13zł.

Jeśli to pomoże to:

Stary to wordpressowy: Pyrmont V2

Nowy to wordopresowy: Sparkling

Co ciekawe sparking sam się opisuje jako przyjazny SEO, responsywny i modny:

Sparkling incorporates latest web standards such as HTML5 and CSS3 and is SEO friendly thanks to its clean structure and codebase.

Na początku wierzyłem w przypadek, jednak po kilkukrotnych testach trwających jakiś czas skacząc w obie strony tych motywów, stwierdzam że jednak coś jest na rzeczy, że mimo wzrostu CTR (jednostki reklamowe ogólnie są klikane z identycznym jak wcześniej rozłożeniem procentowym pomiędzy sobą, pierwsza najczęściej), tego samego rozmieszczenia reklam, zarobki są niższe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może to problem kolejności jednostek AdSense w kodzie strony?

AdSense najlepiej płatne reklamy (te z najwyższym RPM) daje do jednostki, która pojawia się jako pierwsza w kodzie HTML strony.

I teraz, jeśli Twoja najczęściej klikana jednostka jest ostatnia w kodzie HTML, dostaje najsłabiej płatne reklamy i mimo wysokich CTR, daje słabe RPM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to po prostu kwestia zmiany kampanii reklamowej jakiegoś większego wydawcy? Większe CTR przy mniejszym CPC, RPM jest więc podobne. Czasami tak już jest, są tygodnie, że mam u siebie CTR 2x większy nawet przy takim samym CPC, a później wszystko wraca do normy. Powód? Kilka lepszych kampanii większych wydawców, ot tajemnica. Sprawdź sobie centrum reklam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to po prostu kwestia zmiany kampanii reklamowej jakiegoś większego wydawcy? Większe CTR przy mniejszym CPC, RPM jest więc podobne. Czasami tak już jest, są tygodnie, że mam u siebie CTR 2x większy nawet przy takim samym CPC, a później wszystko wraca do normy. Powód? Kilka lepszych kampanii większych wydawców, ot tajemnica. Sprawdź sobie centrum reklam.

Dokładnie tak jest - teraz jest dodatkowo sezon reklamowy w pełni i można zaobserwować wzorst CTR i CPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest - teraz jest dodatkowo sezon reklamowy w pełni i można zaobserwować wzorst CTR i CPC.

To raczej nie to, skoro po włączeniu ponownie starego szablonu wyniki się zmieniły na powrót.

Aby mieć absolutną pewność, robi się testy równoległe -- najlepiej serwując dla jednego usera jedną wersję strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

AdSense najlepiej płatne reklamy (te z najwyższym RPM) daje do jednostki, która pojawia się jako pierwsza w kodzie HTML strony.

I teraz, jeśli Twoja najczęściej klikana jednostka jest ostatnia w kodzie HTML, dostaje najsłabiej płatne reklamy i mimo wysokich CTR, daje słabe RPM.

I to jest właśnie paranoja i schizofrenia google.

Z jednej strony G karze serwisy które mają na górze/powyżej treści reklamy (above the fold) obniżając ranking w SERPie takiego serwisu, a z drugiej strony, daje tym lepsze reklamy im wyżej są one w treści.... :s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę w tym żadnej sprzeczności.

Nie chodzi o to, by kod reklamy znajdował się jak najwyżej w kodzie strony -- istotne jest tylko, by kolejność reklam w kodzie strony odpowiadała kolejności ich wyświetleń -- tj. żeby te najchętniej klikane były na w kodzie strony wcześniej, niż te klikane rzadziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Być może to problem kolejności jednostek AdSense w kodzie strony?

Nie jest to przyczyną bo klikalność jednostek procentowo jest taka sama i w kodzie źródłowym strony również zachowana jest stara kolejność. Najczęściej klikana jest pierwsza reklama potem druga (identycznie jak kiedyś).


A może to po prostu kwestia zmiany kampanii reklamowej jakiegoś większego wydawcy? Większe CTR przy mniejszym CPC, RPM jest więc podobne.

Tak jak Lis wspomniał cykliczność testu to wyklucza.


Może w nowym szablonie masz wysoki nagłówek, który spycha reklamy niżej na stronie, niż to było w starym?

Co ciekawe jest odwrotnie, stary szablon trochę bardziej spychał w dół reklamę bo był wyższy.


Jeśli nowa strona jest responsywna, to też zobacz czy w platformach nic się nie zmieniło (u mnie mobilni mają lepsze stawki, ale nie wiem czy to jest reguła).

Jest responsywny ale dla mobilnych urządzeń używam wtyczki zewnętrznej.


To raczej nie to, skoro po włączeniu ponownie starego szablonu wyniki się zmieniły na powrót.

Aby mieć absolutną pewność, robi się testy równoległe -- najlepiej serwując dla jednego usera jedną wersję strony.

A da się w Wordpressie serwować różne wersje strony w miarę balansując w miarę po równo rozłożenie na dzień?


Nie chodzi o to, by kod reklamy znajdował się jak najwyżej w kodzie strony -- istotne jest tylko, by kolejność reklam w kodzie strony odpowiadała kolejności ich wyświetleń -- tj. żeby te najchętniej klikane były na w kodzie strony wcześniej, niż te klikane rzadziej.

O tym wiedziałem, tylko zastanawiało mnie zawsze czy algorytm Google wcześniej zna ze swoich hurtowni danych indeksowanych treść CAŁEJ podstrony i dopasowuje reklamy, czy jednak bazuje tylko na treści pobliskiej dla danej jednostki reklamowej (pobiera treści leżące obok).

-----

Rozwiązanie które wiele razy przez Was było wałkowane na razie pomogło. Czyli dla każdej strony działa co innego.

Postanowiłem prawą kolumnę szablonu przenieść na lewą stronę. Jest tam u góry jednostka reklamowa 300x600 (ostatnia w kodzie strony ale nie to jest ważne). Co ciekawe nie jest najczęściej klikaną jednostką (RZAAAADKO) i mało to zmieniło w tej kwestii ale... zarobki wzrosły z reszty reklam, choć CTR i rozłożenie procentowe klikalności danych jednostek reklamowych pozostało raczej bez zmian lub trochę wyższe to CPC wzrosło i ogólne zarobki (i to nie przez super klikalność przeniesionej jednostki). Dopiero trzeci dzień to działa i może być to związane z przypadkiem i lepszymi kampaniami wydawców. Stosuje ogólnie 336x280 naturalnie oblewane tekstem tak dla informacji. Ale zadziałało momentalnie dzień w dzień.

Dzięki z udział w dyskusji, pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności