Skocz do zawartości

http://audyt.gemius.pl/wyszukiwarki_wyniki.php


franckey

Rekomendowane odpowiedzi

mamy nowy ranking wykonany przez Gemiusa, chyba najbardziej odpowiadający rzeczywistości.

https://audyt.gemius.pl/wyszukiwarki_wyniki.php

Kidyś tutaj

https://www.sprawnymarketing.pl/artykuly/li...-odslon-google/

zastanawiłem się czy odsłony = zapytania.

I wychodzi na to, że teraz Gemius oficjlanie przyjął taką zależnośc, co wynika w wypowiedzi tutaj:

https://www.internetstandard.pl/news/93560_2.html

Według przedstawicielki firmy Gemius, Moniki Bobran, najlepszą metodologią tworzenia rankingu wyszukiwarek jest przyjęcie jako podstawy rankingu liczby zapytań do wyszukiwarek. Wiadomo było, że nad takim rozwiązaniem Gemius pracuje.

Z końcem maja została podjęta decyzja o udostępnieniu rankingu tworzonego w taki właśnie sposób. Jego wyniki są prezentowane w serwisie audyt.gemius.pl.

Podstawą rankingu według udziału zapytań są wyłącznie odsłony dokonywane na stronach z wynikami wyszukiwania, czyli stronach, które wyświetlają się internaucie po wpisaniu przez niego słowa kluczowego i kliknięciu "szukaj".

Osobiście nie widzę możliwości technolgicznie odróżnienia kliknięcia przycisku "Szukaj" czy linku do 2,3,4 strony wyników.

Czyli wychodzi, że zapytania to prawie odsłony (bardziej SERPS, o czym pisałem u siebie na blogu).

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dostałem odpwoiedź od Gemiusa w sprawie moich wątpliwości:

Przez zapytania rozumiane są odsłony wszystkich stron z wynikami

wyszukiwania - zarówno odsłona pierwszej strony wyświetlającej się po

wciśnięciu przycisku "szukaj", jak i odsłony kolejnych stron z wynikami

wyszukiwania.

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Onet jednak rozpętuje wojne tymi twierdzeniami o nieprawidłowych rankingach, reagują na to firmy czyli efekt zamierzony w części osiągnięty.

Co do rozróżniania wejśsć z szukaj i podstron jak najbardziej IMHO technologia na to pozwala.

wejście z głównej

https://www.google.pl/search?hl=pl&q=XXXXXX...aj+w+Google&lr=

wejście z drugiej strony wyników przy 10 wynikach na stronie

https://www.google.pl/search?q=XXXXXXXXXXXX...=&start=20&sa=N

to jest z logów serwera z reffererów więc wystarczy szukać w ciągu "start=20" itp itd

Tylko po co ?

Wejście z google to wejście z google i do rankingu spokojnie wystarcza zliczenie wejść z danej domeny.

Z cyklu "Przysłowia Polskie":
- "We wakacja jak i w wiosnę - Google podskakuje se radośnie."
Mój blog o pozycjonowaniu i nie tylko... Strona firmowa - www.antygen.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności