Skocz do zawartości

Rozdysponowanie środków finansowych na promocję miasta - dyskusja


ArTh00r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Jestem rodowitym Ustczaninem i nie ukrywam, że zależy mi na dobrym wizerunku tego miasta oraz na właściwym zarządzaniu tym miastem, a przede wszystkim na tym aby środki finansowe były wydawane "z głową". Dlatego chciałbym się Was poradzić czy poniższy plan o nazwie "Działania promocyjne na rok 2015" waszym zdaniem jest właściwy? Warto zaznaczyć, że Ustka jest dość małym miastem zaledwie 15 tys. mieszkańców i przede wszystkim opiera się na turystyce sezonowej.

Czy znacie ciekawsze sposoby na rozdysponowanie tych pieniędzy lub ustalenie właściwych stawek cenowych za niektóre usługi?

I DZIAŁANIA PROMOCYJNE I MARKETINGOWE

1. Kampania reklamowa zachęcająca turystów do spędzenia wakacji w Ustce. Cel: pozyskanie nowych turystów, promocja Ustki jako atrakcyjnego i przyjaznego miejsca wakacyjnych wyjazdów. Proponowane media: ogólnopolska telewizja, internet, opiniotwórcze gazety. Termin realizacji: kwiecień/maj. Koszt: 50 tys. zł.

2. Kampania reklamowa zachęcająca turystów do przyjazdu do Ustki w okresie świąteczno-noworocznym oraz ferii szkolnych. Cel: wydłużenie sezonu, uświadomienie potencjalnym gościom, że Ustka jest atrakcyjna nie tylko latem, ale przez cztery pory roku. Termin realizacji: październik/listopad. Koszt: 25 tys. zł.

3. Zlecenie badań profesjonalnej firmie sondażowej. Cel: zbadanie rozpoznawalności Ustki, grupy docelowej do której kierowane powinny być działania marketingowe oraz oczekiwań turystów. Termin realizacji: do końca maja. Koszt: 15 tysięcy złotych.

4. Organizacja Study Press, spotkania przedstawicieli mediów ogólnopolskich. Cel: zaprezentowanie dziennikarzom największych walorów Ustki, czego efektem będą publikacje w mediach ogólnopolskich. Termin realizacji: maj/czerwiec. Koszt: 15 tysięcy złotych.

5. Zaproszenie do Ustki znanych i poczytnych blogerów, tworzących blogi tematyczne. Propozycje: blogerzy modowi albo kulinarni. Cel: blogi stają się coraz bardziej poczytne i opiniotwórcze, za ich pośrednictwem można trafić do świadomej grupy internautów. Budowa wizerunku Ustki jako miasta przyjaznego blogerom i internautom, nowoczesne narzędzie promocji kurortu. Termin realizacji: sierpień/wrzesień. Koszt: 15 tysięcy złotych.

6. Promocja Ustki w najbardziej popularnych centrach handlowych dużych miast. Propozycje: Warszawa, Łódź, Poznań. Cel: bezpośrednie dotarcie do mieszkańców największych miast, w weekendy właśnie w centrach handlowych koncentruje się życie w dużych miastach. Termin realizacji: marzec-maj. Koszt: 25 tys. zł.

7. Wyjazd na największe Targi Turystyczne Tour Salon w Poznaniu. Cel: bezpośrednie dotarcie do touroperatorów, organizatorów kolonii i wyjazdów zbiorowych. Termin realizacji: październik. Koszt: 10 tys. zł.

8. Uczestnictwo w Festiwalu Miast Partnerskich w Bielsku-Białej. Cel: promocja Ustki na Podbeskidziu, współpraca z miastem partnerskim. Koszt: 10 tysięcy złotych.

9. Promocja Ustki na nośnikach miejskich, zakup i montaż banerów, flag na słupy oświetleniowe, etc. Cel: utrwalanie w świadomości turystów nazwy Ustka. Termin realizacji: maj. Koszt: 10 tysięcy złotych.

10. Uruchomienie systemu SMS-owego powiadamiania mieszkańców. Cel: informowanie mieszkańców za pośrednictwem SMS-ów o spotkaniach i najważniejszych przedsięwzięciach samorządu, poprawa komunikacji z mieszkańcami. Termin realizacji: cały rok. Koszt: 10 tysięcy złotych.

11. Zamieszczanie ogłoszeń i informacji o pracy Burmistrza i Rady Miasta w gazetach lokalnych, wkładka typu inforatusz. Cel: komunikacja wewnętrzna z mieszkańcami. Termin realizacji: cały rok. Koszt: 20 tysięcy złotych.

12. Promocja Ustki na Facebooku, zamieszczanie tzw. sponsorowanych wpisów. Cel: pozyskanie potencjalnych użytkowników największego portalu społecznościowego, zwiększenie liczby fanów oficjalnego profilu miasta. Termin realizacji: cały rok. Koszt: 5 tys. zł.

Łącznie: 210.000 zł

Źródło: https://www.ustka.pl/pl/news/content/426

Pozdrawiam,
Artur

Najnowocześniejszy Hotel Nad Morzem Grand Lubicz 5*
Apartamenty w Ustce tylko w pensjonacie Villa Wenel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie punkt 3 - kasa w błoto.

Punkt 6 - dlaczego tylko te? Zdecydowanie za mało. Wrocław to ptyś? :) A cały Śląsk? - tu jest duży i bogaty rynek i bardzo potrzebujący jodu - to jest numer 1 jeśli chodzi o kasę (+- Warszawa)

M

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mariusz

Też jestem tego samego zdania... co do punktu trzeciego.
Również zastanawia mnie kwota 15 tys. dla blogerów... Moim zdaniem lepiej jest zamiast 5 blogerów po 3 tys. zlecić to większej ilości poczytnych pisarzy i dobrać odpowiedni target odbiorców.
Jakie jest Twoje zdanie na ten temat?

Najnowocześniejszy Hotel Nad Morzem Grand Lubicz 5*
Apartamenty w Ustce tylko w pensjonacie Villa Wenel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam Twoje zdanie.

Target to sami ustalacie - w zależności od tego co będzie u Was dostępne i co promujecie albo możecie skutecznie zaproponować.

Dla mnie na przykład bardzo ważny jest komfort noclegu i tego szukam w pierwszej kolejności (cisza, dobre jedzenie, basen dla dzieci).

Tak samo atrakcje turystyczno-przyrodnicze w okolicy.

No i możliwość aktywnego wypoczynku.

Tego kilku blogerów nie załatwi.

M

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doczytałem uważnie.

To jakieś duże nieporozumienie jest i kasa w błoto.

20K :)

"11. Zamieszczanie ogłoszeń i informacji o pracy Burmistrza i Rady Miasta w gazetach lokalnych, wkładka typu inforatusz. Cel: komunikacja wewnętrzna z mieszkańcami. Termin realizacji: cały rok. Koszt: 20 tysięcy złotych."


Za 20K to to można dobrą i skuteczną promocje zrobić a nie marnować papier.


Mieszkańcy na pewno doceniają wewnętrzną komunikację, której nikt nie czyta.

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest raczej wyciąganie kasy z budżetu miasta. Np. punkt 1 kampania reklamowa w ogólnopolskiej telewizji za 50 tys. Z tego ma jeszcze zostać na internet i opiniotwórcze gazety. Cienko to widzę. Do prawie każdego punktu można się przyczepić.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały plan mi wygląda na zrobiony przez urzędnika z łapanki. Najpierw chyba powinno się określić grupę docelową łącznie z preferencjami. Potem pogadać szczerze ze społecznością lokalną prowadzącą "biznesy turystyczne" , określić "mocne strony" miejscowości i pomysleć nad tym co może sprowadzić turystów do Ustki a nie gdzie indziej. Sama plaża i rybki z pewnością nie.

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako mieszkaniec Słupska i częsty bywalec Ustki proponowałbym następujące rozwiązanie:

1. dołożenie kasy na sprzątanie plaż nie tylko w sezonie, ale także poza nim - niskonakładowym i bardzo dobrym rozwiązaniem jest postawienie większej ilości śmietników oraz częstsze ich opróżnianie

2. wymiana prywatnych kibli po 2-2,5 zeta za wejscie (minus vat minus dochodowy = 1 zł) na państwowe za 1 zł

3. straz miejską zatrudnić w sezonie do pomocy turystom a nie wlepiania mandatów za "wystający samochód o 25 cm za znak zakaz parkowania"

4. zrobić parkingi, bo w sezonie jak przyjeżdza się ze Słupska to zaparkować można 4 km od morza

5. stawki w parkometrach są złodziejskie - dlatego jak już mam przyjechać do Ustki to tylko w niedzielę

6. mało miejsca, to może parking wielopoziomowy ?

7. Słupsk - Ustka - potrzebne jest tyle fotoradarów ??? co niektóre w lesie? na trasie Słupsk Rowy jest jeden przed szkołą i styknie...

dlatego częściej jeździmy do Poddąbia (auto można zostawić 300 metrów od morza) lub Rowy - nie kroją za miejsca parkingowe jak nienormalni. Gastronomia i budki z pamiątkami tam zarabiają zamiast w Ustce. BTW gadżety z bursztynami poza sezonem kosztują -70%, -80%

Pozdrawiam


To jest raczej wyciąganie kasy z budżetu miasta. Np. punkt 1 kampania reklamowa w ogólnopolskiej telewizji za 50 tys. Z tego ma jeszcze zostać na internet i opiniotwórcze gazety. Cienko to widzę. Do prawie każdego punktu można się przyczepić.

My chcieliśmy jakiś czas temu puścić spocić w TVN-ie, pojedynczy 38.000 zł netto, a taka mini kampania o róznych porach ileś tam emisji pół bani wyszło (chociaż pojednyczy spot w sumie taniutko...) więc z taką kasą to albo TTV w godzinach nocnych, albo tv trwam :)

Ekologiczne torby papierowe z nadrukiem. Wysoka jakość! Chyba, że wolicie torby w Gdańsku ...
Siemianice to taka mała słoneczna miejscowość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@M0drzew

Me informacje, które wymieniłeś są bardzo trafne. Mam dla Ciebie miłą niespodziankę ponieważ obecny Burmistrz Ustki ma zamiar to zrealizować: https://graczyk-ustka.pl/program/
Tylko mi zależy na tym aby skupić się na odpowiednim rozdysponowaniu środków na działania promocyjne miasta, ponieważ za 1-2 tygodnie wszystko zostanie już zaakceptowane i żaden mieszkaniec Ustki nie będzie mógł już wyrazić swojej opinii... Może masz jakieś sugestie?

@SzlafRock

Mógłbyś trochę więcej napisać od siebie? Chętnie bym przeczytał ciekawe spostrzeżenia, które mogę później wykorzystać w rozmowie.

@Mariusz

To akurat nie jest aż takie złe ponieważ w Ustce liczba starszych osób jest znacznie większa niż młodszych. Dlatego wszyscy dobrze wiemy, że dopiero co któraś starsza osoba zagląda na oficjalną stronę miasta, a większość woli siedząc w fotelu, popijając herbatę wziąć w dłoń gazetę i dowiedzieć się o pracy Burmistrza i urzędników.

@Beerbant

Na chwilę obecną tak właśnie sprawy wyglądają. Wszystkie decyzje podejmuje "dział promocji miasta" związane z budowaniem wizerunku tego miasta i jego skutecznym marketingiem za pośrednictwem różnych gałęzi odbioru. Masz jeszcze jakieś sugestie?

Najnowocześniejszy Hotel Nad Morzem Grand Lubicz 5*
Apartamenty w Ustce tylko w pensjonacie Villa Wenel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mógłbyś trochę więcej napisać od siebie? Chętnie bym przeczytał ciekawe spostrzeżenia, które mogę później wykorzystać w rozmowie.

Trudno coś pisać jak sie nie mieszka w Ustce i nie zna się potrzeb. Dlatego nie oczekuj wiarygodnych wskazówek od ludzi, którzy mieszkają na drugim końcu polski a w Ustce byli ostatni raz np. 3 lub 4 lata temu.

Tak jak napisał Modrzew, częsty bywalec w Ustce. W pierwszej kolejności należy przygotować miasto dla turystów a później zadbać o reklamę.

Ja mogę napisać co potrzebne jest w moim rejonie gdyż biorę udział w dzieleniu budżetu partycypacyjnego. Często ludzie proponuję głupoty aby tylko wyciągnąć kasę np. do "zaprzyjaźnionej" firmy. Trzeba być czujnym na takie zachowania.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

na serio: Ja bym zrezygnował z reklamy w centrach handlowych (reklamujecie miasto nie hamburgery:) ) i skupiłbym się na takich działaniach, które przekonają dużo osób w stosunku do "odsłon reklamy" -reklamę w TV obejrzy 1/10 ? Polski a ile przyjedzie?

z humorem: budżet 1 i 2 przeznaczcie na promocję w internecie- przelew i mail do mnie z listą fraz :)

Brak czasu na nudne, powtarzalne zadania? Sprawdź szablony Zennoposter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większą cześć szmalu to osobiscie przeznaczyłbym na poprawę infrastruktury turystycznej, na początek jakieś preferencyjne stawki wynajmu dla ludzi którzy cos chcą zrobić nowego. Jak turysta będzie zadowolony to bez żadnej reklamy ściągnie w przyszłym roku 5ciu znajomych. Tylko jak pisałem wcześniej najpierw trzeba określić grupę docelową jaką chce sie ściągnąć bo są one bardzo różne i na dodatek ich "interesy" i zainteresowania nie są takie same. Poza tym budowanie wizerunku miasta przyjaznego turystom to jest parę lat ciężkiej roboty na miejscu.

Przestałem olewać Skuteczne SEO . Zanim zapytasz gugla naucz się zadawać pytania ....

Moja  fotografia kulinarna  :D Jak Ciebie robią w ..... Wuja dowiesz się na seoinfo.edu.pl, Fu*k Google ......Ask me .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SzlafRock

Bardziej miałem na celu aby osoby porównały dany budżet i rozdysponowanie środków do swojego miasta lub do innych nadmorskich miejscowości.

@Beerbant

Cenne wypowiedzi! Wielkie dzięki, widać że człowiek z życiowym doświadczeniem :)

Najnowocześniejszy Hotel Nad Morzem Grand Lubicz 5*
Apartamenty w Ustce tylko w pensjonacie Villa Wenel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności