Skocz do zawartości

Az.pl zwleka z wydaniem kodu authinfo


PilotPirx

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem z az.pl którzy ewidentnie zwlekają z wydaniem kodu authinfo. Wniosek został wysłany w ubiegłym tygodniu, domena kończy się za około 10 dni. Wiem wiem, mogłem wcześniej starać się o uzyskanie tego kodu, no ale dajcie spokój - myślałem, że w 2 dni zostanie to załatwione. U innych operatorów kod ten dostępny jest w panelu klienta "od ręki".

Na moje pytanie na infolinii kiedy mi go wydadzą babka odpowiedziała, że mają na to czas 72 godziny robocze. A, że pracują od 8 do 16 (8 godzin) może to potrwać nawet 9 dni :D

Jak ich "zmusić" do szybszej reakcji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak ich "zmusić" do szybszej reakcji ?

Miałem podobny problem z az. Kiedyś kody wydawali z panelu, teraz trzeba wypełniać dokumenty, przesyłać skany. To desperacja, myślą, że zniechęcą ludzi formalnościami. Sposób na az znam jeden, zrezygnować z ich usług. Ewentualnie wykupić gdzieś opcje na domenę na wszelki wypadek.

Alkowiki - dla większego relaksu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy oczywiście o peelce ??

Cytując NASK

Na żądanie Abonenta Partner obsługujący nazwę domeny zobowiązany jest niezwłocznie wydać kod authinfo, który umożliwi przeniesienie obsługi. Partner nie może uzależniać wydania kodu od uprzedniego spełnienia dodatkowych warunków.

Niezwłocznie - słowo klucz - czyli wydane "od ręki" po złożeniu przez stronę poprawnego wniosku ;)

No i swoją drogą w PL nie istnieje coś takiego jak rozpatrywanie decyzji w godzinach roboczych.. ustawa mówi wyraźnie o dniach kalendarzowych.

Teraz doczytaj regulamin promocji, w której kupiłeś domenę u dziadów (masz jego kopię na local'u prawda..?) i sprawdzić co tam nabazgrali. Jeżeli nabazgrali coś, co jest niezgodne z regulaminem NASK to dodatkowo postrasz ich troszkę :)

No i ważne jest jeszcze to - transfer można rozpocząć nie później niż 6 dni przed końcem bieżącego okresu rozliczeniowego za domenę.

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Arkadiusz, to wiemy ;) az.pl też to wie ;) ale pozostaje jeszcze kwestia, że az.pl ma też wiedzieć, że nie ma do czynienia z "byle Kowalskim" tylko kimś, kto zna swoje prawa i nie daje się dymać między poślady bez mydła ;)

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tak dużych firmach, jedyne co można osiągnąć tego typu straszeniem, to zepsucie humoru sobie i szeregowemu pracownikowi zarabiającemu 1500 zł /mc. Krótko mówiąc: nie ma sensu bić się z koniem i tracić czas (lepiej w tym czasie zarobić na to odnowienie i wyciągnąć wnioski na przyszłość).

"Szaleństwem jest chodzenie po ulicy z połówką melona na głowie i powtarzanie: Jestem chomikiem"

Dick Steele, Agent WD-40 [*]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up i tak i nie. To, że spłynie po pracowniku za 1500 to wiadomo - to, że go to wqrwi to mnie tam akurat rybka, każdy ma na swój sposób stresującą pracę - ale wysyłającemu pozostaje jednak ślad po tym, że zgłaszał "problem", że nie zostawił niczego samemu sobie - pamiętaj także o kwestiach jedynie formalnych, które mądrze przypilnowane owocują zyskiem w postaci pewnej przewagi nad "przeciwnikiem".

W przypadku sytuacji konfliktowej typu wydanie kodu o 1 dzień za późno, przez co nie można przetransferować domeny do innego rejestratora, który wziąłby za następny rok 30% ceny, masz czarno na białym z czyjej winy nie udało się tego zrobić - nie jest już tak łatwo przerzucić odpowiedzialność na klienta - a to otwiera drogę do odstąpienia od umowy, zmuszenia do przeniesienia do innego rejestratora w czasie po odnowieniu domeny bez ponoszenia kosztów a w ostateczności otwiera drogę do rozstrzygania sporów domenowych przed Sądem Polubownym ds Domen Internetowych.

Grunt to nie dawać się dymać korporacjom między poślady i walczyć o swoje - nawet o złotówkę, bo w skali kraju zarabiają w taki sposób setki tysiaków i dopóki taki "interes" będzie się opłacał to będą to robić.

Panie Boże, chroń mnie przed debilami, bo rozmowa z nimi powoduje, że  grzeszę pychą..

Były sobie świnki trzy - content, google oraz link | jestem uczulony na pierd*lenie głupot | idiot intruder aka internetowy poszukiwacz prawdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jak wiedzą, że mało czasu do końca domeny, to zwlekają, żeby ograniczyć wybór (czyt. przedłuż u nas) ;-)
Ja wysyłałam miesiąc przed końcem i za każdym razem w 1-2 dni miałam kody (nie wiem, czy fakt, że przenosiłam po kilkanaście domen naraz przyspieszył sprawę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AZ.pl zamiast się rozwijać to się cofa, jak nie syfiasty nowy panel to kiedyś przecież dawali authinfo online w panelu, potem zmienili na wysyłanie e-mailem, a po przejęciu przez Home cofnęli się do 2002 roku i trzeba wysyłać śmieszne papiery pocztą.

W Home, AZ czy Nazwie nie trzyma się domen... ani nic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności