Skocz do zawartości

GA nie pokazuje rzeczywistego współczynnika konwersji. Jak wpisać nowy kod?


Prim

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

W Google Analytics współczynnik rezygnacji (współ. odrzuceń) jest bardzo wysoki. Nieraz na stronę wejdą 2 osoby, wiem że klikają przeglądają ją, a mimo to GA nie rejestruje tego. Dlaczego? Strona wykorzystuje HTML, CSS,JavaScript i Ajaxa.

Chcę wykorzystać taką komendę do kod GA ale nie wiem jak ją zastosować. Pomożecie?

setTimeout('_gaq.push(['_trackEvent','Czas uzytkownika','Bez odrzucenia','Powyzej 10 sekund'])',10000);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że linki na mojej stronie to częśc obrazka i zawsze adres wygląda tak samo, mimo że wchodzi się na podstrony to w adresie głównym nie ma ich. Zawsze jest jedna nazwa strony.
I kiedy ktoś tak sobie klika to GA nie widzi tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli używasz jQuery do przeładowywania zawartości strony, to właśnie jest problem. Spróbuj tego:

https://justinmurphyblog.com/blog/2012/05/05/track-virtual-pageviews-with-jquery-and-the-html5-data-attribute/

Bardzo proste rozwiązanie, u mnie działa jak złoto, tylko używam wywołania asynchronicznego:

ga('send', 'pageview', virtualPath)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

setTimeout('_gaq.push(['_trackEvent','Czas uzytkownika','Bez odrzucenia','Powyzej 10 sekund'])',10000);
Wysyłanie eventu po 10sek. jest wg mnie prostackie bo i tak nie wiele Ci powie o użytkownikach poza tym, że ktoś siedział 10sek, ale co z tego!?

Wsp. odrzuceń bazuje na "interakcji" czyli albo właśnie odsłonach, zdarzeniach (tych, które są oznaczone jako interaction lub bodajże rzeczach z e-commerce).

zawsze adres wygląda tak samo, mimo że wchodzi się na podstrony to w adresie głównym nie ma ich. Zawsze jest jedna nazwa strony

W domyślnym okodowaniu odsłony przecież są wysyłane tylko przy zmianie URL-a czyli przeładowaniu strony. Jeśli url ci się nie zmienia nic nie jest wysyłane do GA. Może to zrobić właśnie przez odsłony wirtualne jak już wyżej zostało wspomniane.

Kodujesz wtedy w JavaScript, że jakaś akcja (button, zakładka itp.) wywołuje kod JS:

 
ga('send', 'pageview', '/moja-jakas-sciezka'); 
Zakładając, że używasz Universal Analytics a nie starego klasycznego. Ale jeśli nic nie ogarniasz to i tak lepiej żeby Ci ktoś to wstawił w kod (chociaż filozofii w tym żadnej nie ma).

Edycja: swoją drogą kod, który dałeś w pierwszym poście odnośnie wysyłanego eventu dotyczy własnie klasycznego Analytics. Natomiast kod o wirtualnej odsłonie już jest w Universal Analytics więc na początek zorientuj się czy masz starego GA czy UA. Chociaż najlepiej będzie jak na stronie wstawisz nowy kod UA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności