Skocz do zawartości

Google nie widzi wersji mobile?


agataga

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

ja z setnym pytaniem o mobile versus google. Przebiłam się przez większość postów w typie błędy wersji mobile, spadek serwisu ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Oczywiście mój serwis desktop zanurkował w dół w wynikach desktopowych, wywalając jednocześnie w GWT ponad 800 informacji o błędnych podstronach nie przystosowanych do mobile.

Wersja mobile jednak istnieje od kilkunastu miesięcy. Użytkownik wchodzący z google do serwisu dostaje komunikat o treści czy chce przejść na mobile czy pozostać na desktop - po kliku w mobile właśnie tam jest kierowany.

Pytanie jaka informacja jest potrzebna dla google, żeby załapał, że wersja mobile istnieje? Podstrony mobile po wpisaniu m.adres.com są prezentowane więc wersja mobile jest zaindeksowana.

Czy znacie rozwiązanie tego problemu?

Będę wdzięczna z podpowiedzi, bo mam zaćmienie.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A po polsku - z "elastyczne projektowaniem stronę" chodzi mu o responsywny szablon. Wówczas jednak strona musi być pozbawiona elementów, których urządzenia mobilne mogą nie obsłużyć, bo jeśli masz jakieś flashe czy inne przestarzałe shity to nawet responsywny design nie pomoże ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja załatwiłem to w prosty sposób: w .htaccess pytasz usera o urządzenie, jeśli mobilne to przekieruj do m.domena.pl

Jeden seo rabin powie tak, a inny powie nie.

Zostałem SEMitą, żeby nawet w pracy siedzieć przy komputerze B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawę załatwiłem w metatagach, działa bez problemu (jak wchodzę z pc to wersja normalna, jak z komórki mobilna się pojawia na tej samej pozycji w google.

<link rel="alternate" media="only screen and (max-width: 640px)" href="https://m.adres.strony.pl" />
<link rel="canonical" href="https://m.adres.strony.pl" />

a w wersji mobilnej strony:

<link rel="canonical" href="https://adres.strony.pl" >


BTW. Na każdej podstronie link do podstrony w wersji mobilnej, a nie do głównej, to akurat przykład ze strony głównej.

Do tego plik sitemap2.xml

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<urlset xmlns="https://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9"
xmlns:xhtml="https://www.w3.org/1999/xhtml">
<url>
<loc>https://m.adres.strony.pl</loc>
<xhtml:link
rel="alternate"
media="only screen and (max-width: 640px)"
href="https://m.adres.strony.pl" />
</url>
</urlset>
Tag rel=canonical jest metatagiem umieszczanym na poziomie dokumentu HTML (podstrony), w jego nagłówku. Mówi wyszukiwarce, który URL jest kanoniczny, czyli „oryginalny”. Warto żeby wyszukiwarka to wiedziała, bo może wówczas nie indeksować duplikatu i przypisać do oryginału pagerank płynący do duplikatów.

Darmowa porównywarka pożyczek online.

Polecam także: zdjęcia Świdnica

oraz pamiątki Świdnica - sklep online

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności