Skocz do zawartości

CLUSTERIC Link Auditor – narzędzie do audytu linków i nie tylko.


dziki_rysio_997

Rekomendowane odpowiedzi

Może jednak da się zrobić jakąś promocję na przejście z odkurzacza dla 2,3,5 domen na pakiet Audytor i Agencja?

Jeśli jest zainteresowanie takim przejściem - jest też promocja. :)

Dodaliśmy dodatkową zakładkę w cenniku - koszt upgrade dla Użytkowników SEO-Odkurzacza będzie niższy o 30%!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilę się pobawiłem, soft wypada w moich oczach OK, tylko pytanie zasadnicze - zanim wstawię linka chciałbym miec możliwość wcześniej oceny miejscówki. Planujecie zrobić coś takiego, czy już jest i nie widzę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładamy, że do oceny miejscówki będą służyły przede wszystkim tryby analizy "Link list - Light/Medium/Heavy".

Tutaj jest krótkie info o wyborze trybu.

Tryb "Link List - Light" to przede wszystkim zbieranie parametrów off-site. Kolejne są bardziej dokładne. Tam, gdzie program analizuje również czynniki onsite, można podać listę słów kluczowych, które program wyszuka na stronie (wyniki znajdą się w kolumnach KEYWORDS_*, a łączna punktacja za słowa kluczowe w KEYWORDS_SCORE).
Słowa kluczowe można podawać z wagami (domyślna=1), np.:

pozycjonowanie: 5
optymalizacja: 2
pozycjonowanie stron

Można też zmienić wagi wystąpień słów kluczowych w poszczególnych elementach strony (tytule, nagłówkach itd.). To wszystko przekłada się na to, jak będzie wyliczona wartość KEYWORDS_SCORE.

Podsumowując: ocena miejscówki obecnie to przede wszystkim dwie składowe: punktacja za formuły, która przekłada się na ocenę w ALGO_RATING (którą można "nadpisać" ustawiając USER_RATING) + punktacja za słowa kluczowe (KEYWORDS_*). Do nich dochodzi jeszcze rozpoznanie języka i tematyki strony + rozpoznanie silnika.
Filtrując po tych parametrach można uzyskać to, co jest nam potrzebne + wyeksportować bieżący widok do XLS/skopiować listę linków.

Jeśli czegoś brakuje w tym trybie lub widzisz możliwość jego rozszerzenia, proszę napisz - będziemy działać. :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Użytkownicy i Zainteresowani,

Dostępna jest aktualizacja programu - na pierwszy ogień poszły optymalizacje działania programu (obciążenie CPU i skuteczność pobierania parametrów domen):

  • zwiększona skuteczność podawania parametrów domen - w zasadzie tryby analiz "light" można już robić bez proxy.
  • optymalizacja wyliczania parametrów onsite
  • program nie pobiera linków, których nie ma sensu analizować, np. dużych doców czy obrazków, co oszczędza transfer i CPU
  • ogólna optymalizacja wąskich gardeł jeśli chodzi o CPU
  • aktualizacja pobierania linków z GWT (niestety, Google nie wystawia tego w oficjalnym API, przez co program jest wrażliwy na zmiany)
  • poprawki błędów

Dążymy do tego, by szybkość analizy ograniczało łącze i czasy odpowiedzi stron (zwłaszcza jeśli chodzi o onsite).

Po uruchomieniu programu pojawi się info o aktualizacji:
la_update.png

Gdyby ktoś miał problem z dokonaniem aktualizacji (zwłaszcza ze względu na podejrzliwego antywirusa - aplikacja ma ograniczony zasięg i jeszcze niektóre programy mogą być nadmiernie ostrożne) - proszę o info na PW.

Następna aktualizacja będzie obejmowała głównie sprawy funkcjonalne - wkrótce podamy listę zagadnień (tych, które znamy już od dawna i uważamy, za pilne). Kolejne aktualizacje prawdopodobnie będą w dużym stopniu obejmowały Wasze uwagi - możliwe, że zagadnienia podamy do głosowania w formie ankiety. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozmowach z Wami, przygotowaliśmy zgrubną listę planów rozwojowych. Niektóre tematy to kwestia najbliższych dni, inne są naprawdę obszerne.

Naszym zdaniem najwięcej dyskusji wymagają teraz dwie sprawy:
1. Analiza domen przed zakupem (tryby "Expired domains") - zwłaszcza ze względu na ostre ograniczenia na liczbę rekordów WHOIS, które można sprawdzić. Rozważamy następujące usprawnienia:

- Sprawdzanie, czy domena działa, a dopiero potem sprawdzanie WHOIS (jeśli "leży") -> wada: nie sprawdza się dla tych, którzy chcieliby sprawdzić, że domena będzie dostępna np. za dzień czy dwa.

- Dla części końcówek domen sprawdzamy je robiąc zapytania do serwisów online. Można by było robić te requesty przez proxy - niestety sprawdzenie wymaga HTTPSa, przez co większość proxy stosowanych pod Google się nie nadaje (10-15% daje radę?). Lepiej działają prywatne proxy, ale tych z kolei może być zbyt mało np. do sprawdzania Google cache.
- wychodząc z powyższego: nasze pośrednictwo w sprawdzaniu domen - dzięki naszemu API jest szansa na zwiększenie tych limitów

2. Tryb "Link prospecting" - chcemy wydzielić dedykowany tryb do znajdowania miejscówek do link buildingu.

Nasza wizja została opisana tutaj.

Nasuwają się podstawowe pytania dotyczące tego, co ma być "wejściem" do takiego trybu:

- po prostu lista linków tak, jak jest teraz

- import linków w formatach zapisywanych przez inne narzędzia (GSA, GScraper, ...?)

- prosty harvester (nie zamierzamy konkurować z dedykowanymi harvesterami) wbudowany w program ("wrzuć listę fraz/footprintów i na tej podstawie zbierz wejściową listę linków do dalszej selekcji") - wtedy proces "Link prospectingu" przebiegałby od A do Z tylko w LinkAuditorze.

Domyślam się, że innej odpowiedzi mogą udzielić osoby szukające 50 miejscówek do zostawienia linka ręczne lub marketingu szeptanego, a innej ci, którzy chcą przefiltrować 50k lokalizacji.

Zapraszamy do wypowiadania się w tym wątku/na naszym forum/na PW lub mailowo.

Pozdrawiam,
Damian

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po konsultacji z Zainteresowanymi programem wprowadziliśmy kilka zmian w cenniku - oczywiście na korzyść Użytkowników! :)

Teraz powinien być bardziej przejrzysty, ale przede wszystkim:
- daliśmy możliwość przedłużenia samych aktualizacji (bez API) - dzięki czemu stały się one bardzo tanie
- dodaliśmy możliwość przedłużenia aktualizacji lub aktualizacji i API na 12 miesięcy - w bardziej atrakcyjnej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Podzielicie się własnym kryterium oceny formuł R?

Domyślne ustawienia są dość rygorystyczne pod tym względem i pewnie nie usuwacie wszystkiego co jest oznaczone jako zły link (chyba, że jest R1 lub R14).

Czy w niektórych przypadkach przymykacie oko na niektóre parametry? Jaka jest wasza metodyka w działaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się mała aktualizacja.

1. Popracowaliśmy nieco nad trybami "Expired domains". Ponieważ zapytania o WHOIS są dość "ciężkie" (bardzo niskie limity na liczbę domen, które można sprawdzić, a potem "ban"), program najpierw sprawdza, czy domena jest skonfigurowana, a dopiero po stwierdzeniu, że nie działa, sprawdza jej dane WHOIS/czy jest wolna. (Odpowiednia opcja pojawiła się w konfiguracji, domyślnie zaznaczona). Prawdopodobnie na tym nie koniec optymalizacji "Expired domains", rozważamy kolejne możliwości:
- pośredniczenia w sprawdzaniu tych rekordów
- wykorzystania przez Użytkowników prywatnych proxy do tego celu
- dodatkowego zawężenia liczby domen do sprawdzenia WHOIS - po kolejnych kryteriach (np. parametry Majestica)

Serdeczne dzięki wszystkim, którzy zgłaszają pomysły dotyczące powyższego tematu!

2. Możliwość przestawiania kolumn poprzez drag & drop - chwytając za nagłówek. Pewnie wkrótce spróbujemy to powiązać z zapisywanymi zestawami kolumn, aby można było przygotować sobie zestawy/układy kolumn pod różnego rodzaju analizy.

3. Raporty graficzne lepiej zachowują się przy maksymalizacji.

4. Drobne usprawnienia, poprawki.

W ostatnim czasie bardzo dużo zasobów zjadły nam sprawy organizacyjne, w najbliższych dniach mamy nadzieję przyspieszyć z pracami nad samym narzędziem i między innymi wydzielić + rozbudować tryb "Link prospecting".

Informacja o aktualizacji pojawi się po starcie programu na belce tytułowej, kliknięcie w nią otworzy okno, w którym można wywołać aktualizację.

Witajcie

Podzielicie się własnym kryterium oceny formuł R?

Domyślne ustawienia są dość rygorystyczne pod tym względem i pewnie nie usuwacie wszystkiego co jest oznaczone jako zły link (chyba, że jest R1 lub R14).

Czy w niektórych przypadkach przymykacie oko na niektóre parametry? Jaka jest wasza metodyka w działaniu?

Rozumiem, że chodzi o tryby "Disavow - light/heavy".
Powiem szczerze: uważam, że nie ma jednej "ogólnej" odpowiedzi. Tzn. każdy w nieco innym miejscu postawi cięcie.
Większość Użytkowników chciałaby zapewne wyciąć jak najwięcej niebezpiecznych linków, ale przede wszystkim tych o niskiej mocy/wartości, a te z naprawdę dobrych miejscówek zostawić (nawet jeśli łamią one wytyczne Google) - przynajmniej na początku. Są też tacy, którzy wytną ryzykowne linki praktycznie do zera, by mieć pewność, że została im "nieskazitelna" baza do dalszych działań.
Trzeba też patrzeć przez pryzmat konkretnego przypadku, tego, co jest naszym celem, gdzie leży problem/za co była kara (jeśli była), jakie schematy pojawiają się w profilu linków - to pozwala na bardziej precyzyjne "cięcie". Zwłaszcza w tym ostatnim zakresie (analiza schematów pojawiających się w profilu linków i wykorzystanie tego w ocenie) narzędzie będzie jeszcze rozwijane.

Przymierzamy się do pokazania kilku konkretnych przykładów wykorzystania programu do różnego rodzaju analiz - musimy się tylko odkopać z najpilniejszych spraw. :)

Jeśli chcesz, możemy przedyskutować jakieś konkretne przykłady linków na PW lub mailowo. Zwłaszcza tych, co do których masz inne zdanie, niż sugeruje program - na pewno jest jeszcze pole do poprawy automatycznej oceny.

Pozdrawiam,
Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Rozumiem, że chodzi o tryby "Disavow - light/heavy".
Powiem szczerze: uważam, że nie ma jednej "ogólnej" odpowiedzi. Tzn. każdy w nieco innym miejscu postawi cięcie.
Większość Użytkowników chciałaby zapewne wyciąć jak najwięcej niebezpiecznych linków, ale przede wszystkim tych o niskiej mocy/wartości, a te z naprawdę dobrych miejscówek zostawić (nawet jeśli łamią one wytyczne Google) - przynajmniej na początku. Są też tacy, którzy wytną ryzykowne linki praktycznie do zera, by mieć pewność, że została im "nieskazitelna" baza do dalszych działań.
Trzeba też patrzeć przez pryzmat konkretnego przypadku, tego, co jest naszym celem, gdzie leży problem/za co była kara (jeśli była), jakie schematy pojawiają się w profilu linków - to pozwala na bardziej precyzyjne "cięcie". Zwłaszcza w tym ostatnim zakresie (analiza schematów pojawiających się w profilu linków i wykorzystanie tego w ocenie) narzędzie będzie jeszcze rozwijane.

Tak dokładnie light/heavy. Dzięki za swoją opinię to tylko potwierdza, że ocena ma szerokie widełki i trzeba traktować niektóre formuły jako punkt któremu warto się przyjrzeć.

Pokazanie kilku konkretnych przykładów będzie genialne jeśli wam się uda ;) Będę pamiętać o PW w razie czego

pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna aktualizacja jest dostępna.
To aktualizacja "optymalizacyjna" - znacząca poprawiająca wydajność wyliczania czynników onsite, gdy na wejściu zdefiniowano dużą listę słów kluczowych.

Informacja o aktualizacji pojawi się po starcie programu na belce tytułowej, kliknięcie w nią otworzy okno, w którym można wywołać aktualizację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejna aktualizacja jest dostępna!
Informacja o aktualizacji pojawi się po starcie programu na belce tytułowej, kliknięcie w nią otworzy okno, w którym można wywołać aktualizację.

Co nowego? :)

  • Zmieniony układ okna importu linków - teraz wszystko powinno być "po kolei" i bardziej przejrzyście.
  • Dodaliśmy nowe tryby - "Link prospecting" - do znajdowania wartościowych lokalizacji do link buildingu.
  • W trybach "Link prospecting" jedną z opcji importu jest harvest linków (BETA) - na razie dość prosty harvester (raczej nie ma konkurować z dedykowanymi narzędziami, bardziej pomagać we wstępnej selekcji miejscówek). Po zebraniu potencjalnie wartościowych miejsc można dokonać ich analizy i przesiania tych, które spełniają nasze wymagania (parametry, rozpoznany skrypt itd.).

kwibuse.png

  • Możliwość wczytania starego pliku disavow z poziomu projektu - w celu jego weryfikacji (np. po przejęciu klienta "z historią") - program w oparciu o plik disavow nanosi oznaczenia w kolumnie "IN_DISAVOW_FILE", w oparciu o którą można łatwo te linki wyfiltrować. (Opcja dostępna w menu kontekstowym).
  • Możliwość analizy domen przekierowanych przez 301. Jako nazwę domeny należy podać kilka domen oddzielonych średnikiem (';') - główna domena powinna być pierwsza, np.:
domenaA.com;domenaB.com;domenaC.com

gdzie:
domenaB.com --301--> domenaA.com
domenaC.com --301--> domenaA.com
  • Dodatkowe importy linków: z pliku tekstowego, z formatu GSA SER.
  • Jak zwykle, drobne poprawki i usprawnienia

W najbliższym czasie planujemy zrealizować:
Przebudowa trybów "Expired domains" - najostrzejsze ograniczenia dotyczą zbierania danych WHOIS, w związku z tym w trybach "Expired domains" Użytkownik na starcie będzie mógł zdefiniować podstawowe kryteria przesiewu domen, a dopiero po ich spełnieniu program sprawdzi dostępność domeny do rejestracji.
Rozpoznawanie linków JavaScript na stronie.
Rozpoznawanie linków tekstowych (o ile nie znaleziono innych).
Poprawa obsługi stron zbudowanych na ramkach.
Kolejne opcje importu linków.

Planujemy również usprawnienia funkcjonalne - możliwość zmiany czcionek, ułatwienia w pracy z główną tabelą, możliwość definiowania skrótów klawiszowych.

W dalszej kolejności pojawią się między innymi raporty PDF z możliwością wrzucenia własnego logo, raporty porównawcze (np. "porównaj wejściowy profil linków z tym, jaki otrzymam po disavow/usunięciu linków"). Do tego kolejne tryby analizy, więcej funkcjonalności pozwalających na analizy konkurencji, kolejne parametry brane pod uwagę przez program, wykorzystanie danych z Google Analytics.

Jesteśmy otwarci na Wasze propozycje rozwojowe: tutaj, na naszym forum, na PW/mailowo. :)

Edytowane przez dziki_rysio_997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności