Skocz do zawartości

AdSense - Zaangażowanie


Julian Carax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć, co dokładnie w adsense oznacza "zaangażowanie"? W połowie kwietnia zmieniłem jednostki na stronie na responsywne. Od tego czasu mam znaczny spadek dochodów z reklam. Pojawia mi się w panelu adsense komunikat:

"Jednym z celów dopasowanych treści jest zwiększenie zaangażowania użytkowników. Ta zmiana może wpłynąć na RPM strony i inne dane."

Po przejrzeniu historii przed i po zmianie widzę, że dochody w zakładce "Zaangażowanie" spadły do 0 licząc od dnia wstawienia kodów responsywnych jednostek. Dodam, że sam rozmiar tych jednostek na stronie nie uległ zmianie.

Strona została przystosowana do urządzeń mobilnych, ale jej wygląd na komputerach jest identyczny jak wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasowałem, bo poszedłem w zupełnie złą stronę.

"Zaangażowanie" to reklamy płatne w modelu CPE -- za interakcję.

W modelu ustalania stawek dla kosztu interakcji (CPE) reklamodawcy płacą tylko wtedy, gdy użytkownicy wchodzą w interakcję z ich reklamami. Dla przykładu: model CPE jest stosowany w reklamach lightbox (rodzaj reklam, które mogą rozwijać się do bardzo dużych rozmiarów). Oznacza to, że wydawcy generują zarobki z reklam lightbox tylko wtedy, gdy użytkownicy decydują się wejść z nimi w interakcję, np. przytrzymując nad nimi kursor, żeby się rozwinęły.

Cytat stąd: https://support.google.com/adsense/answer/4643299?hl=pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem kody, ponieważ miałem jednostki o stałym rozmiarze np. 729x90 na jednostki o rozmiarze automatycznym (elastyczne). Na komputerze rozmiar banerów jest taki sam jak wcześniej, na komórkach oczywiście już mniejszy. Google samo się dopasowuje reklamy do rozmiaru okna. Nowe jednostki przypisałem do tych samych kanałów niestandardowych co stare. Kolory również ustawione te same. Może trzeba jeszcze poczekać na ponowne dopasowanie, choć trwa to już prawie miesiąc.

Wracając do tematu zaangażowania... czyli generalnie nie mam żadnego wpływu na to, że teraz nie ma reklam w modelu CPE. Google samo dopasowuje reklamy do strony. Pozostaje czekać, aż powrócą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej tak.

Pytanie, jak zrobiłeś tę responsywność. To znaczy -- jak wygląda Twój responsywny kod.

Można zrobić responsywną jednostkę w taki sposób, by na sztywno wrzucana była odpowiednia jednostka zależnie od rozmiaru ekranu. Wtedy mógłbyś mieć tę samą, starą jednostkę, na dużych ekranach i nową, mniejszą, na małych. Być może przy responsywnych jednostkach AdSense jakoś nie radzi sobie z reklamami CPE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten komunikat o zaangażowaniu dotyczy umieszczenia na stronie beta jednostek wyświetlających inne materiały z Twojego serwisu - klik w tę jednostkę nie przynosi Ci zysku ale właśnie zwiększa zaangażowanie usera i ilość wyświetleń pozostałych reklam, co może wpłynąć również pozytywnie na ilość klików...

aZ28bJN.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności