Skocz do zawartości

Duży spadek RPM z początkiem maja


Mastiff

Rekomendowane odpowiedzi

włożę kij w mrowisko :D

czy gdybyście prowadzili firmę sprzedająca usługę X i mieli 98 % rynku to byście waszym partnerom którzy nie do końca mają gdzie pójść gdy od was odejdą płacili dużo ?

ok a teraz z drugiej strony

ta sama sytuacja

macie 98% rynku i zaczynacie dostrzegać ze budżety reklamowe są przenoszone do innej firmy

i nie możecie z tym nic zrobić - ta firm ma lepsze targetowanie / większa ilość użytkowników / świetnie zarządza grupami docelowymi i ma rzeczy których wy nie macie / co można zrobić by poprawić rentowność ? zmniejszyć koszty !

o czym myślę ?

o tym że na rynku jest nowy gracz nazywa się Facebook - w wielu krajach przenosi się nawet 70% budżetów z Adwords do Facebooka

fb potrafi targować ludzi :

  • wiek
  • pleć
  • zainteresowania
  • lokalizacja ! z dokładnością do 1km
  • ci którzy byli na stronie
  • - byli na stronie i oglądali konkretny produkt
  • - byli na stronie oglądali konkretny produkt i włożyli go do koszyka
  • - byli na stronie oglądali konkretny produkt i włożyli go do koszyka i przeszli do płatności i np. nie zakończyli tego transakcją

ponadto fb potrafi robić fajne posty i każda interakcja z nimi to dodatkowy free zasięg albo nawet coś więcej ! gdyż można nawiązać z klientami trwał relację ... LIKE FANPAGE

wielką wadą !!!!!!!!!!!! facebooka jest to

że ma model rozliczania za każda aktywność (like , koment, share, clik itp) na szczęście w narzędziach wykorzystujących API jest rozliczanie wyłącznie za przesycicie na stronę

i teraz wile agencji które oferowały klientom adwords - czyli płatny ruch na stronę przechodzą z tym do FB :P bo mogą generować kliki 40-90% taniej i sa tej samej jakości :D

looknijcie

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1579926885554425&id=1579899742223806

to jest przyszłość :D

sorry za mały of top poniosło mnie ale nie spodziewałbym się polepszenia sytuacji gdyż w najbliższym czasie fb otwiera swoja sieć reklamową Atlas i to może namieszać na rynku

www.FastTony.es the FB Adverisment Tool

CPA, Geolocalization, Local Awareness, Custom Location, MPA, Courusel format, MPA with video, Get The Lead format, Content Manager all in one tool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

U mnie RPM jest zbliżony do RPM lepszych jednostek adsense. Ogólnie zachęcam do przetestowania.

to by wychodziło, że po dodaniu tego zacząłeś zarabiać około 2 razy więcej ads+layer?

Może źle się wyraziłem, albo źle zrozumiałeś. Chodzi mi, że RPM layera jest podobny lub nieco niższy niż RPM tych lepszych kanałów, które mam na stronie. A nie jak zrozumiałeś RPM layera taki sam jak całego konta adsens.

Nie mniej warto się tym zainteresować.

Swoją drogą wracając do tematu facebooka, myślę, że dla adsense jest to taka sama konkurencja jakim była nk dla facebooka. Ale czas pokaże. Według mnie spadek przychodów jest spowodowany algorytmem sprawdzającym poprawność kliknięć i eliminowaniem tych według niego, które są nieprawidłowe wprowadzając tzw. korektę zarobków. Nie mniej w jaki sposób ten algorytm łapie nieprawidłowe kliknięcia to już wiedzą wybrani programiści google.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Swoją drogą wracając do tematu facebooka, myślę, że dla adsense jest to taka sama konkurencja jakim była nk dla facebooka. Ale czas pokaże. Według mnie spadek przychodów jest spowodowany algorytmem sprawdzającym poprawność kliknięć i eliminowaniem tych według niego, które są nieprawidłowe wprowadzając tzw. korektę zarobków. Nie mniej w jaki sposób ten algorytm łapie nieprawidłowe kliknięcia to już wiedzą wybrani programiści google.

Ponadto liczba stron z Adsense raczej nie maleje, więc musimy się tym tortem dzielić z większą liczbą wydawców niż np.5 lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można więc przyznać, że jest co najmniej kilka składowych spadku RPM

- dzienna, miesięczna korekta zarobków

- ogólny kryzys na krajowym rynku, wbrew pozorom MiŚ firmy szukają oszczędności

- dywersyfikacja platform marketingu internetowego, etc.

Być może, są jeszcze inne przyczyny, o których nie wiemy i się nie dowiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to gratuluję - u mnie maj to stabilizacja po spadku już od stycznia. Dopiero maj przynosi podobny, nędzny zarobek, jak w kwietniu. Mam przy tym wrażenie, jak gdyby jakaś maszynka dokonała wyceny mojego serwisu i z góry było wiadomo, ile on może maksymalnie w miesiącu zarobić. Kiedyś nie dość, że było 2-3 razy więcej, to było dość zmiennie - nie tylko roczny cykl związany ze szkolnym kalendarzem, ale w ogóle trudno było przewidzieć, ile zarobię w następnym miesiącu. Teraz już mogę to chyba przewidzieć - szkoda tylko, że na granicy jakiejkolwiek opłacalności (mniej więcej koszt miesięczny serwera i ZUS-y...). Wszystko jak po sznurku. Więcej wyświetleń -> RPM spada. Zarobię w jednym dniu nieco więcej, to mogę już być pewny, że następnego dnia sobie to "odbiją". Super!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarobię w jednym dniu nieco więcej, to mogę już być pewny, że następnego dnia sobie to "odbiją". Super!

Własnie. To jest dla mnie najciekawsze. Zawsze jak mam jakiś lepszy dzień, to następny jest do kitu..

Też tak mam bardzo często...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności