Skocz do zawartości

Duży spadek RPM z początkiem maja


Mastiff

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem sobie dzisiaj analizę i to co obserwuję dokładnie od 1.01.15 to śmiało można nazwać dramat - gwałtowny zjazd RPM w odniesieniu do całego roku 2014, ale dodatkowo od kwietnia doszedł jeszcze jeden problem co jest bardzo niepokojące i to na stronach o różnych tematykach - mało dopasowanych tematycznie reklam i/lub dużo reklam Adwords, prawie już nagminnie - czyli brak reklam i co za tym idzie bardzo niski CTR - czyli oba czynniki to już dramat. Zastanawiam się czy nie wypróbować Adkontekstu. Wyraźnie wygląda to na odwrót reklamodawców od Adwords. Nie wiem co jest przyczyną, ale nie jest to kryzys,. bo gospodarka i jej perspektywy w tym roku są lepsze niż w zeszłym roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja próbowałem AdKontekstu i mimo wszystko nadal to drobny ułamek tych marnych groszy, które teraz wyrabiam w AS. Marne reklamy, niskiej jakości, i w ogóle jakaś taka polska bida... ;)

Ale być może warto szukać rozwiązań - gdyby tak zaczęło szukać dużo wydawców, to może by się trochę przejęli. Z tym że jeśli to faktycznie brak reklam, to może nawet nie być wina samego Googla.

Ja się już przyzwyczaiłem do tego, że wyświetla mi głównie bannery stron, na których ostatnio byłem - głównie jakieś platformy sprzedaży typu Allegro, Booking.com itp. Zupełnie nie powiązane tematyką z moją stroną, ale przecież jeśli właśnie KUPIŁEM jakiś produkt na w/w portalach, to warto mi go ponownie zaoferować - logiczne, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Spadek nastąpił gwałtownie, w przeciągu jednego, pierwszego kwartału 2015. Przynajmniej u mnie. I to spadek ctr/rpm, a z tego co wiem, jak adblock coś zablokuje, to nie jest to po prostu liczone jako wyświetlenie. Więc to akurat nie jest spowodowane adblockiem - choć oczywiście blokowanie reklam wpływa niekorzystnie na cały rynek.

Co do polecanego działania - byłoby ono co najmniej kontrowersyjne. Duże podmioty mogą sobie na coś takiego pozwolić, mniejsi wydawcy już nie za bardzo. To tylko zniechęca użytkowników do serwisu. Wiadomo - kontent ma być, za darmochę, i won z reklamami. A wydawcy niech fotosyntetyzują, nie muszą przecież jeść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności