Skocz do zawartości

Drastyczny spadek zarobków po zmianie szablonu na responsywny


Ernii

Rekomendowane odpowiedzi

Do około godziny 12 ładnie szło. i o tej porze (ostatni klik cofnęło) nagle stop i ani centa więcej dotąd chociaż użytkowników przybyło jeszcze raz tyle od godziny 12. Juz ktoś tu pisał jakby jakąś wajchę Google zakładało na pewnym pułapie dziennym i ani centa więcej. Mam to samo Jeżeli w ciągu kilku dni to się powtórzy, to będę o tej porze po założeniu mi wajchy zamieniał na reklamy z pp i dopiero nazajutrz rano zamieniał ponownie na Adsense i tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji:

 

- tak jak wcześniej pisali, ludzi na komórkach omijają reklamy szerokim łukiem

- wiele osób stosuje przeglądarki mobilne lub aplikacje pomagające zaoszczędzić transfer (co często skutkuje tym, że reklamy się wcale nie wyświetlają, w każdym razie ja taki myk stosuję, by strony były lżejsze i na dłużej szybki transfer wystarczył, a nie jestem wyjątkiem w tej kwestii)

- w problemie pomaga trochę wybranie opcji dopasowania reklam pod urządzenia mobilne

- po małym teście ze smartfonów znajomych zauważyłem, że nie wszystkie kliknięcia są zliczane (nie wiem czemu)

- można też zamiast adsense spróbować przygody z ad kontekst, ale raczej nie da to lepszych zarobków

- no i kwestia targetu - pytanie, czy użytkownicy mobilni, są zainteresowani kontekstem reklam na Twojej stronie, to trochę węższa grupa niż użytkownicy PC. Czasem bardziej się opłaca posiadać stronę dla pc i dla mobilnych osobno typu domena.pl i m.domena.pl niż stronę responsywną, jeśli chodzi o samą kwestię zarabiania.

Darmowa porównywarka pożyczek online.

Polecam także: zdjęcia Świdnica

oraz pamiątki Świdnica - sklep online

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownicy mobilnych nie klikają w reklamy, a je zamykają. Po prostu rzadko się zdarza aby z telefonu przeglądać net bez celu, wtedy szuka się konkretnej informacji i reklama tylko denerwuje.

Pozycjonowanie, audyt stron www i inne usługi SEO.

 

                          

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wtyczkę Wordpress "Post Layout" - klasyczne reklamy na desktop i mobilne dla mobilnych w niej umieściłem. I faktycznie, w statystykach widzę, ż ez desktop ktoś rozmiar np. 750 x 100 kliknął a ze smartfona 320 x 100 czyli mobilną. To działa bez zarzutu.

 

Co do klikania przez mobilnych to nie uważam, żeby tylko przypadkowo klikali. Choćby dlatego, że powszechnie upatruje się wielką przyszłośc dla tej reklamy więc tacy co tak to widzą i już inwestują, chyba wiedzą.

 

Na desktopach też raczej nie bez celu serfują, przynajmniej jak chodzi o moją stronę to jest konkretna, zawierajaca porady i oferująca konkretne produkty a nie rozrywkowa. I wiele reklam jest kontekstowo dostosowanych.


A co do Adkontekst to fakt, nic nie lepiej. Próbowałem i pomogło mi to o tyle, że przekonałem się że Adsense nie kantuje, że po prostu takie czasy liche dla reklamy. Bo i banery z pp znacznie gorzej konwertują niz kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według moich statystyk za listopad 2015 (Platformy) użytkowników korzystających z komputerów było ponad 2x więcej niż ze smartfonów, ale RPM ponad 2x niższy. W efekcie szacunkowe zarobki prawie takie same. Takie RPM jakie mam w tym miesiącu ze smartfonów chciałabym mieć na stałe. Obawiam się jednak, że znowu są testy tak samo jak rok i dwa lata temu, bo RPM wariuje i bardzo często widzę czerwony pasek. Gdyby ich to interesowało, zgłosiłabym, żeby te testy sobie robili na kimś innym, a jak dobrze wyjdą (w sensie korzystnie), to dopiero u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że osobiście nie posiadam ani smartfona ani tabletu (nie są mi potrzebne) ale słyszałem, że mobilne reklamy to nie tylko rozmiar dostosowany do tych urządzeń ale i dostosowana funkcjonalność do podjęcia akcji po kliknięciu w reklamę. 

 

U mnie tylko w weekendy jest 2:1 na rzecz desktopów natomiast w w dni powszednie to 4:1 albo 3:1 jednak udzial mobilnych dość szybko rośnie (nic odkrywczego). 

 

Dodam jeszcze, że po wczorajszym "zakręceniu wajchy" i wpuszczeniu banerów tekstowych z PP zamiast Adsense, też nic nie ugrałem. I dodam jeszcze że skutecznośc linków tekstowych reklamowych też spadła na łeb na szyję w porównaniu z okresem sprzed 3 lat. 

 

Trzeba się z tym pogodzić i nadrabiać wzrostem liczby użytkowników, co czynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pal sześć rozmiar i akcję po kliknięciu, przede wszystkim zupełnie inne treści są emitowane na reklamach dedykowanych na komórki. I z tego bierze się różnica w przychodach i w klikalności. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności