Skocz do zawartości

Sklep internetowy a seo - co wybrac i jak temat ugryźć?


w0lf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

zwracam się do Was drodzy formumowicze o radę. Prowadze sklep internetowy i wydaje około 1-1,5k zł na adwordsa. Sklep nie jest zoptymalizowany pod seo wiec ruchu z organika prawie zadnego nie mam. Chcialem poruszyc temat marketingu - pozycjonowania i wydac koło 1k zł miesiecznie na działania. Niestety po zapytaniuu około 8 firm seo (topowych)) pojawil sie totalny mętlik w głowie. Kazdy cos innego poponuje i oczywiscie efekty "gwarantwane" / ew. po czasie sie dowiem czy warto było w nich inwestowac. (pewnie po stracie 3-5tys zł).

Pytanie jest nastepujące:

- Co będize najlepsze dla mojej firmy - czy powinienem iśc w seo czy jednak lepiej karmić adwordsa? Jeśli seo to jak się rozliczać bo spotkałem kilka metod m.in abonament/ success fee/ za pozycje. Najbardziej jasna jest oferta za pozycje jednak rozrzut cenowy jest ogromny (nawet 200%) - to samo z abonamentem - jedni od 500 drudzy od 1,5k. Istny horror a opini masa.

Będe bardzo wdzięczny za wskazówki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Co będize najlepsze dla mojej firmy - czy powinienem iśc w seo czy jednak lepiej karmić adwordsa?

Trudno powiedzieć nie znając branży i bez analizy. Najlepszym rozwiązaniem jest iść w marketing internetowy (seo, sem, remarketing, mailing itp). Są z tego rezultaty jednak trzeba trochę zainwestować.


Najbardziej jasna jest oferta za pozycje

Najbardziej jasna jest oferta na ruch dający konwersje.

Bardzo trudno jest wybrać odpowiednia firmę do tego zadania. bardzo dużo jest ściemniaczy. Trudno i mało odpowiedzialnie jest też zostać tylko przy adwords. Przy obecnej polityce google najlepszym rozwiązaniem jest dywersyfikacja kanałów zdobywania klientów.


Sklep nie jest zoptymalizowany pod seo

Od tego trzeba rozpocząć działania. Nie zdobędziesz wymiernych wyników bez dobrej optymizacji sklepu.

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Bardzo trudno jest wybrać odpowiednia firmę do tego zadania. bardzo dużo jest ściemniaczy. Trudno i mało odpowiedzialnie jest też zostać tylko przy adwords. Przy obecnej polityce google najlepszym rozwiązaniem jest dywersyfikacja kanałów zdobywania klientów.

Dokładnie do tego chcę dążyć. Niestety sklep jest na tyle młody, żę tworzenie listy mailingowej potrwa. Seo jest dosyć głębokim tematem. Rozmawiałem z wieloma firmami i mam mieszane odczucia co do ich ofert. Kompletnie nie wiem jak wybrać tą odpowiednią. Niestety też cena za usługi (im większa) nie koniecznie da efekt na jakim mi zależy(oile wykonają swoją pracę rzetelnie). Zwłaszcza spectycznie podchodzę do abonamentów w seo gdzie nie mam nic zagwarantowane (np. pozycja w top 10).

Doświadczenie na razie mówi, że adwords działa jak należy, ale chcę zwiększyć ilość konwersji jak i sam zasięg marketingu. Rozpocząłem także kampanie na fb (płatny marketing na like, aby zwiększyć grono odbiorców z określonych zainteresowań) potem trzeba obrać jakąś konkretną strategie. (tylko jaką?)

ps. branża meblarska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj jakiejś średniej a nawet małej agencji. Mają mniej zleceń i dbają o klienta. Nie będą też chcieli dożywotniej umowy i kupy kasy. Niech wzmocnią Ci trochę white'm jak zobaczysz efekty to, potem przerzucisz się na coś lepszego i mocniejszego. IMHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z wieloma firmami i mam mieszane odczucia co do ich ofert.

Oferta, ofertą. Wszystko można w niej zawrzeć. Ofertę pisze sie pod klienta.

Zapytaj firm czy mają doświadczenie w pozycjonowaniu/obsłudze sklepów internetowych z Twojej branży lub podobnej. Poproś aby podali adresy tych sklepów. Zadzwoń do właścicieli sklepów i zapytaj się czy są zadowoleni z usług danej firmy. To jest najlepsza rekomendacja.

Jeśli firma nie zgodzi się na podanie adresów sklepów olej ich i szukaj następnej.

Proponuję takie rozwiązanie sprawdzenie kompetencji nie od dziś. Działa. Jest to prosty sposób na wyeliminowanie tych nieuczciwych co obiecują "gruszki na wierzbie".

Zapewne już z forum dostaniesz kilka propozycji. ;)

Głównym celem wyszukiwarek NIE jest dostarczanie trafnych wyników. Głównym celem wyszukiwarek jest dostarczanie zysku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainwestuj jednorazowo w dobry audyt i wdrożenie, daj Google 2-3 miesiące na "przemielenie" i zależnie od tego na ile efekty będą satysfakcjonujące myśl nad linkowaniem.

Linkhouse.co - platforma content marketingu i link building z największą bazą serwisów, narzędziami ułatwiającymi tworzenie ofert linkowania i śledzenia jego efektów. 

Wyniki Badania Link Building w Polsce - 2018

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozumiem, że budżet dosyć napięty i raczej poza AdWords niewiele zostaje.

Kwestia Twojej znajomości branży oraz zdolności redakcyjnych.

1. Podstawa to optymalizacja sklepu pod seo, bez tego nie wychodź poza AdWords

2. Analiza fraz najlepiej konwertujących.

3. Landing Page na w/w frazy, porady, opisy, ciekawostki, itp...

4. Fora, Blogi.

Porady, Opisy, Ciekawostki z linkiem do w/w podstron LP.

Zgarniesz może trochę ruchu z for i powinno pomóc w organikach.

Bing.com jest szybszy, daje lepsze wyniki. Mniej szpieguje.

Google uczy, Google radzi, Google nigdy nas nie zdradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOlf zainteresuj się pojęciem ROI, w twojej działalności bardzo mierzalne. Sprawdzaj z jakiego kanału masz największe zwroty i dokładaj, jednoczesnie starając się polepszyć wskaźniki z innych źródeł. Najlepiej w ecommerce sprzedaje własna lista mailingowa dlatego staraj się ją rozbudować.

Filmy animowane typu explainer video. Malowanie przy winie i najlepszy serwis AGD Gdańsk, jak zepsuje się lodówka, pralka lub inne urządzenie AGD. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że brak kasy na opłacenie pozycjonowania. Poszukaj kogoś kto zgodzi się zająć stroną w zamian za % z zysku. Wtedy będzie mu zależeć aby było jak najwięcej klientów bo jak nie będzie to nie zarobi, a Ty też nie płacisz dopóki klient się nie znajdzie.

Pozycjonowanie, audyt stron www i inne usługi SEO.

 

                          

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trudno określić, czy działania pozycjonerskie będą dla Ciebie korzystne - podałeś nieco za mało danych. Jeśli masz stałą ofertę produktów które chcesz wypromować, to na dłuższą metę pozycjonowanie Ci się opłaci - po zsumowaniu kosztów będzie tańsze niż nieustanna kampania AdWords. Wspominasz o tym że strona nie jest zoptymalizowana - warto zasiegnąć opinii specjalisty na ile musi być zmodyfikowana, bo nie jest wcale powiedziane, że te zmiany muszą być ogromne i kosztowne. AdWords świetnie sprzedaje np. oferty specjalne, ograniczone w czasie, kampanie można ograniczyć terytorialnie lub wyświetlać tylko w określonych godzinach. Na wypracowanie wysokiej pozycji w Google trzeba poczekać, ale z kolei efekty będą długotrwałe i nie “znikną” szybko.

multikonto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdWordsy są spoko na początek, też jako dodatek do pozycjonowania właśnie. Fajnie rozruszają Ci ruch, a jak już wejdą klienci z pozycjonowania to można budżet na kampanie zmniejszyć. U mnie tak było właśnie, ale moja branża jest specyficzna, więc łatwiej i szybciej było mi dotrzeć do top 10 w Googlu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności