Skocz do zawartości

Problem z kampanią


S.I.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przygodę z prowadzeniem fanpejdży rozpocząłem stosunkowo niedawno. Nadszedł wreszcie dzień, w którym musiałem zorganizować płatną kampanię nastawioną na pozyskiwanie lajków dla fanpejdża poświęconego cateringowi dietetycznemu.

W menedżerze reklam określiłem precyzyjnie grupę docelową: wiek 24-50, zainteresowania: dieta, dietetyka, aktywność fizyczna, fitness. Po określeniu obszaru udało się uzyskać potencjalną grupę docelową liczącą sobie mało wiele 300k.

Ze względu na początki reklama została ustalona na skromny budżet 40 zł przez okres dwóch tygodni. Po wrzuceniu tekstu, odpowiedniej grafiki reklama wreszcie została zatwierdzona i...

...Klęska. Reklama dociera do wielu osób, wsuwa przeznaczony na nią budżet aż miło i generuje przy tym bardzo małe efekty. Pierwszą kampanię puściłem na dwa dni w efekcie uzyskałem nowego fana w ilości sztuk jeden przy koszcie 5,55 zł/polubienie. Kampanię zawiesiłem i spróbowałem po raz kolejny, tym razem angażując power editora i dodatkowo precyzując harmonogram wyświetlania reklamy na godziny popołudniowo-wieczonre. Efektem jest jeszcze lepszy zasięg i... jedno polubienie w koszcie 10,19 zł.

Cała sytuacja zaczyna wyglądać na sporych rozmiarów katastrofę. Czy ktoś się już spotkał z podobną sytuacją i jest w stanie udzielić mi rady, jak odwrócić złą passę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej segmentuj grupy docelowe - 300k to zdecydowanie za dużo, staraj się ustawiać grupy po kilka tyś. Jeżeli wybrałeś opcję reklamy lajków możesz ustawić płatność za lajka w opcjach płatności za reklamę.

Filmy animowane typu explainer video. Malowanie przy winie i najlepszy serwis AGD Gdańsk, jak zepsuje się lodówka, pralka lub inne urządzenie AGD. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem, chcesz zwiększyć polubienia strony, tak?

Po pierwsze skorzystaj z odpowiedniego formatu reklamy - dla polubień jest to 1200 x 444 pikseli.

Projektując reklamę pamiętaj o zasadzie, że tekst nie może przekraczać 20% siatki formatu - sprawdź swoją kreację zanim wrzucisz ją w menadżera reklam

Jeśli zależy Ci na nowych polubieniach prowadzonego profilu to z grona odbiorców wyklucz obecnych fanów.

Bardziej ogranicz grupę docelową - lepiej wypuścić dwie kampanie nawet po 25zł kierowane np. do osób młodych 25-39 lat i osób nieco starszych 40-55, niż jedną dla wszystkich. Pamiętaj, że na każdą grupę działa inny przekaz reklamowy! Inne zdjęcie (grafika), inne hasło, język.

Wprowadź dodatkowe ograniczenia, np. wykształcenie, młode matki, podróże (osoby które dużo podróżują zwykle dbają o swoją sylwetkę i zdrowie) - zastanów się, co decyduje o wyborze produktu, kto go kupuje, dlaczego? Im bardziej precyzyjnie dopasujesz target tym lepszą konwersję osiągniesz.

Ustawiaj kampanie na małe grupy, tak jak pisał 4play.

Pamiętaj, że o sukcesie reklamy w dużej mierze decyduje kreacja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hej sorry ze tak pożno odpisuje

nie martw sie zupełnie !

to jest jest twoja wina

poprostu reklamy na like przez power editor i ads manager się nie opłacają

do tego nalezy używać zewnętrznych narzędzi

look na ten przykładL:

  KAMPANIA CPA rozliczana za ! polubienie fanpage, typ postu FOTO -> efekty-> post zebrał łącznie ! 1500 LIKE POST ! 1331 share i kilakdziesiat komentarzy ! zasięg płatny 14.646 osób - oczywiście doszedł do tego zasięg wirusowy  (łącznie 179 776!) i łącznie like page było 200 ! 1500 like post 1300 share i 200 like fan page ! całość za 210 zł Emotikon grin :

11351148_375842985958219_687875481390109

podsumowując za 200 zł 200 like 180.000 zasięgu 1500 like post 1300 share ! a wszystko z pomocą fasttony.es :D

wejdź na www.fasttony.es/pio i automatycznie system da ci pełny pakiet na 14 dni zupełnie za free !


Bardzld iej segmentuj grupy docelowe - 300k to zdecydowanie za dużo, staraj się ustawiać grupy po kilka tyś. Jeżeli wybrałeś opcję reklamy lajków możesz ustawić płatność za lajka w opcjach płatności za reklamę.

tylko to nadal jest CPC czyli liczą za każdy koment, like , share i wyliczają średnia ile kosztuje cię like page

w narzędziach które robią reklamy z użyciem API można ustawiać reklamę CPA (uwaga !! fb ma swoje inne nazewnictwo !!!! dla FB CPC to komentarz a CPA to przejście na stronę lub like fanapge !)

przykład jak wygląda rozliczenie takiej kampani

ustawiasz bid np. 2 zł

fb wyswatla reklamę: ktoś komentuje

płacisz

ktoś sharuje - płacisz

ktoś polubia spot płacisz

nikt nie polubił twojego fanapge ale i tak płacisz !

w przypadku reklam z API

możesz mieć 100.000 zasięgu

200.000 komentarzy

100.000 like post

i nie płacisz nic jeśli nikt nie polubił twojego fanpage !

www.FastTony.es the FB Adverisment Tool

CPA, Geolocalization, Local Awareness, Custom Location, MPA, Courusel format, MPA with video, Get The Lead format, Content Manager all in one tool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności