Skocz do zawartości

PageRank


v_R

Rekomendowane odpowiedzi

I znowu o PR, proponuje przykleic jakis temat o tym traktujacy, bo powielanie watku nie ma sensu, a i szukanie bedzie latwiejsze.

Opowiem historyjkę. Jest sobie strona, jednego dnia weszla sobie na serwer, a na nastepny byla juz zaindeklsowana przez Google. Oczywiscie PR nie miala jeszcze ustawionego. Była nisko, ale wraz z wiekiem pięła się w górę, a i wiele innych stron ją polubiło i zalinkowało ją. W końcu wyszła ona na całkiem niezle (1 strona) pozycje pod chcianymi haslami. Kilka dni pozniej PR strony ustalil sie, ale strona wcale nie poszla gore. Pytanie, a raczej sugestia: Google jakby wykrywalo PR, ale nigdzie go nie bylo widac. Co jest?

I kolejna sprawa. Moja strona ma pr 2, zalinkonwane jest do niej 9 stron (zaczalem 3-4 dni temu, strona jest w sieci od 2 lat, ale przez pol roku nie dzialala). Dla przykladu strona z PR 5, ma do siebie linkow 300. Wg algorytmu Google link z mojej strony jest bardziej wartosciowy. Dobrze mowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Sprawa 1 - Po pierwsze, PR nie jest już aż tak bardzo istotny jak dawniej. Pod drugie, update PR niekoniecznie musi iść w parze z update rankingu (swoją drogą, przecież ostatni update PR był na początku października, a rankingu jest co chwilę...).

Sprawa 2 - Nie mówisz dobrze ;) - z punktu widzenia nie-Twojej strony, w/g algorytmu ważne jest ile jest linków _z_ Twojej strony (i Twój PR), a tylko pośrednio ile _do_ Twojej strony (bo te ostatnie ustalają Twój PR, a pierwsze - PR stron do których linkujesz). Ilość (i jakość) linków _do_ Twojej strony wyraża się w PR Twojej strony. Linki do innych stron (także od Ciebie) wyrażają się w _ich_ PR.

Z resztą, popatrz - co "dzięki linkowi z Twojej strony" dodajesz w/g wzoru do PR strony docelowej? Dodajesz d*(PageRank(Twoja_strona)/IlośćLinków(na_Twojej_stronie)) - czyli, aby link z Twojej strony był wartościowy dla innej strony, musisz na Twojej stronie mieć wysoki PageRank i małą ilość linków. :)

Sprawa 3 - Natchnąłeś mnie. Od dzisiaj ja też będę pisał historyjkami. :)))

Pozdrawiam, J. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Sprawa 1 - Po pierwsze, PR nie jest już aż tak bardzo istotny jak dawniej. Pod drugie, update PR niekoniecznie musi iść w parze z update rankingu (swoją drogą, przecież ostatni update PR był na początku października, a rankingu jest co chwilę...).

niby tak, ale jak PR wzrosl z 0 do 3 to przeciez chociaz w ciagu najblizszego tygodnia strona powinna sie podniesc. a tak nie bylo, jakby PR sie nie zmienil.

d*(PageRank(Twoja_strona)/IlośćLinków(na_Twojej_stronie))

noi wszystko jasne, ja opis IlośćLinków(na_Twojej_stronie) czytalem w wersji:

IlośćLinków to liczba łączy wskazujących na stronę od ktorej otrzymuje linki ; i albo zle zrozumialem albo to jest zle napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z resztą, popatrz - co "dzięki linkowi z Twojej strony" dodajesz w/g wzoru do PR strony docelowej? Dodajesz d*(PageRank(Twoja_strona)/IlośćLinków(na_Twojej_stronie)) - czyli, aby link z Twojej strony był wartościowy dla innej strony, musisz na Twojej stronie mieć wysoki PageRank i małą ilość linków. :)

chwilka. to w takim razie oplaca sie bardziej jeden czy wiele linkow miec u kogos? co bardziej zwieksza pr. czy oplaca sie robic linki wewnetrzne (tzn z kazdej podstrony mojego serwisu na strone glowna)? czy to nie obnizy PR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli, jak widzę, za bardzo namieszałem.

Opowiem Ci taką historyjkę. ;)))

Nasz bohater usiadł spokojnie na krześle przed swym dębowym biurkiem i chwycił w dłoń ołówek. Po chwili namysłu narysował na kartce papieru duże "A" i duże "B", po czym każdą z tych liter zakreślił w kółko. Wiedział...

Tak.

Wiedział to lepiej, niż wszyscy inni. Lepiej niż najtęższe mózgi tego świata, żywe i umarłe, niż wszyscy geniusze Ziemi zebrani w jedno, zlepieni w jednorodną masę okraszoną wielkimi, płonącymi literami, składającymi się na tajemniczy skrót: "IQ"!

Doskonale wiedział...

Publika zapiera dech... ;)

Doskonale wiedział, że zarówno "A", jak i "B", reprezentują strony internetowe... Wiedzę, spłaszczoną do poziomu niewyobrażalnie głupich - a może i niewyobrażalnie mądrych - BITÓW, zer i jedynek, które opanowały cały Świat. Ten realny i nierealny.

Nasz bohater chrząknął lekko, zmarszczył czoło w głębokim zamyśleniu. Chwycił w drugą dłoń szklankę i napił się odrobiny herbaty, by zaspokoić swoje pragnienie. Myślał...

Myślał nad zależnościami między "A" a "B". A gdyby pojawiło się "C" i "D"? I gdyby istniało jakieś powiązanie miedzy nimi a "A"? Jak wpłynęłoby to na "B"?

Na czole naszego bohatera pojawiła się kropelka potu, która po chwili biegła gdzieś w kierunku skroni, posłusznie podążając ścieżką wyznaczoną przez ledwo zauważalną bliznę.

Nagle...

Czy nasz bohater się zes...? ;)

Nagle nasz bohater poderwał się z krzesła jak oparzony. Ciszę w pokoju przeciął brzęk tłuczonego szkła, albowiem szklanka niezdarnie potrącona łokciem wylądowała na podłodze.

- (...) mać! - Syknął pod nosem nasz bohater, zaciskając pięści. Jesteś pewien, że gdybyś stał tuż za nim, nie usłyszałbyć całego przekazu. Coś jednak mówi Ci, że nasz bohater mówił o niebie.

Nasz bohater schylił się by zetrzeć rękawem koszuli corazto większą plamę herbaty. Po kilku sekundach - gdy rękaw był już mokry - przestał. W jego oku pojawił się złowrogi błysk. Błysk triumfu, złości, a może geniuszu? Spojrzał pewnie na ekran monitora, na pasku jednego z okien ujrzał: "forum.optymalizacja.com". Bez chwili namysłu usiadł i spytał o to co leżało mu na sercu.

Uśmiechnął się. Bo szybko otrzymał odpowiedź.

A wtedy...

Aby przeczytać dalszą część opowiadania "Połączył ich PageRank" wyślij SMS o treści "KOCHAM JEŻA" na numer 1234 :)))

A teraz poważnie. :)))

A - Twoja strona. Linkuje do niej A1, A2, A3 (czyli na A1 jest link odnoszący do A)

B - Strona do której wstawisz link z A, a zarazem strona która ma być wypromowana przy pomocy A (czyli chcemy zwiększyć PR strony B)

A1, A2, A3 - Zwiększają PR strony A. Ich "power" jest tym większy, im _większy_ jest PR A1, A2, A3 i im _mniej_ A1, A2, A3 mają _w swojej treści_ zadeklarowanych linków.

A - Jej PR jest podwyższany przez A1, A2, A3 i wszystkie inne strony, które do A linkują.

B - Jej PR jest podwyższany przez A (bo na A jest link do B) i wszystkie pozostałe strony które do B linkują. Korzystnie jest gdy strony linkujące (w tym A) mają w swojej treści mało linków, a wysoki PR (to wynika ze wzorów).

W szczególnym wypadku, gdyby A miało link JEDYNIE do B (czyli byłoby doorway page) i B miałoby link JEDYNIE z A, to PR(B) byłoby równe d*PR(A), czyli ok. 0.85*PR(A).

To wynika z teorii, mam nadzieję że zrozumiałeś.

------------------

A swoją drogą, ja mam takie dziwne wrażenie że ten wzór jest już nieaktualny. To całe "negatywne sąsiedztwo". Że w obecnym wzorze jest coś w rodzaju:

(to tylko teoria)

PR(A)= (1-d) + d ( (PR(A1)-x)/C(A1) + ... + (PR(An)-x)/C(An) )

- gdzie x to nieduża liczba, o której się nie mówi. No nie wiem jaka ;), 0,01? 0,1? To umożliwiłoby wprowadzenie zasady negatywnego działania linków, gdyby tylko zaczynać obliczenia od strony o PR>0 (przyznawanym z urzędu dla np. google.com).

Co o tym myślicie?

Pozdrawiam, J. ;)

P.S. W tym algorytmie który poddałem krytyce należy z urzędu stwierdzić, że PR(x) zawsze jest >= 0.

P.S.S. Nie wysyłajcie SMS-a, to ściema. ;))))))

Edit: Oxy - no to masz numer. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jez

Historyjka swietna :D

Mam tylko kilka rzeczy do dodania:

swoją drogą, przecież ostatni update PR był na początku października, a rankingu jest co chwilę

Sa dwa rozne wskazniki PR:

1) PR publiczny, czesto zwany TPR (toolbar PageRank), czyli ten co jest pokazywany na toolbarze i wileu narzedziach w sieci.

2) Prawdziwy PR, do ktorego dostep ma tylko Google.

TPR byl zwykle aktualizowany raz w miesiacu (co sie ostatnio zmienilo) i ma wartosc pomiedzy 0 a 10.

Prawdziwy PR, ktory jest aktualizowany na biezaco, czyli z dodaniem kazdej nowej strony do indeksu PR innych stron w indeksie musi sie zmienic. Wynika to z wzoru i z zalozenia, ze PR wszystkich stron w indeksie jest rowny ilosci stron w indeksie, czyli sredni PR jest rowny 1.

PR na toolbarze jest skala prawdziwego PR i nie mozna na tym wiele bazowac. Jest to fajne przyzyczajenie do zielonego koloru na toolbarze, ale z rankingiem nie ma duzo wspolnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imienniku ;) - wszystko się zgadza. Realny PR strony o TPR2 to liczba dużo, dużo wyższa niż 10 ;), bo tą skalę od 0 do 10 przyjęto dla uproszczenia. Ale... Czy jesteś pewien że realny PR jest uaktualniany z każdą chwilą?

Dodanie jednej strony linkującej do choćby jednej innej strony, zmienia PR wieeelu stron (w teorii: wszystkich, do których tylko można od niej trafić po linkach, choć jeżeli po drodze jest 100 stron, wpływ jest niewielki). Nie wydaje mi się, żeby np. Google aktualizowało z chwilą dodania jakiejkolwiek strony, RealPR wszystkich pozostałych, to byłoby bardzo czasochłonne obliczenie. Z resztą, wtedy logicznie rzecz biorąc, musiałoby aktualizować RPR za kazdym razem kiedy robot wchodzi na jakąkolwiek stronę (bo mogła się zmienić jej treść).

Kolejna sprawa - update linków zwykle poprzedza update TPR. Przecież właśnie na podstawie linków obliczany jest PR. Co prawda (o dziwo) istnieją narzędzia (kurcze, gdzieś zgubiłem link) które określają linki do strony A, niezaindeksowane jeszcze przez link:adres.strony.a ale należałoby się raczej opierać na linkach Google. O ile komenda link: nie została wprowadzona dla dezinformacji. ;)

Zdroworozsądkowo - nie jest tak łatwo, nawet przy pomocy potężnych mainframe, podać 8 miliardów wyników opracowanych na podstawie sieci o 8 miliardach węzłów i wieeeelu miliardach dziwacznych połączeń. Takie obliczenie musi sporo trwać.

Eee... No i nikt nie skomentował mojego przełomowego wzoru. ;)

A z mojej strony jeszcze jedno pytanie.

Czy ktoś z Was pozycjonował podstronami? Jedna na jedną frazę, druga na drugą, a strona główna na wiodącą? Założenie mojej (nowej) idei jest takie: zmniejszyć do granic możliwości ilość linków na podstronach i zwiększyć między pozycjonowanymi podstronami, ponadto nie linkować konwencjonalnie (tylko pseudolinkami) do stron typu "formularz pocztowy", "regulamin" i innych które są mało istotne dla wyszukiwań, aby było jak najmniejsze C(strona) we wzorze i przenosić w obrębie swojej witryny (pozycjonowanych na selektywne frazy kluczowe stron) jak największe PR.

Jak się podoba założenie? Analizujecie swoje witryny pod tym względem?

Pozdrawiam, J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was pozycjonował podstronami? Jedna na jedną frazę, druga na drugą, a strona główna na wiodącą? Założenie mojej (nowej) idei jest takie: zmniejszyć do granic możliwości ilość linków na podstronach i zwiększyć między pozycjonowanymi podstronami, ponadto nie linkować konwencjonalnie (tylko pseudolinkami) do stron typu "formularz pocztowy", "regulamin" i innych które są mało istotne dla wyszukiwań, aby było jak najmniejsze C(strona) we wzorze i przenosić w obrębie swojej witryny (pozycjonowanych na selektywne frazy kluczowe stron) jak największe PR.

Jak się podoba założenie? Analizujecie swoje witryny pod tym względem?

Pozdrawiam, J.

Z perspektywy, w ktorej juz rozumiem o co biega, uwazam ze jest to dosc pomyslowe, jednak tez uciazliwe.

A, i co do Twojego przelomowego wzoru. Mozemy sie tylko domyslac, ale szczerze mowiac watpie. Tak swoja droga, to co nam nowego wprowadza liczba x?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności