Skocz do zawartości

[Opinie] livenet.pl


kozak222

Rekomendowane odpowiedzi

Dajcie spokój ludzie, czy Wy w ogóle widzicie co piszecie? Na WHT to samo... Zapłaćcie za dedyka 700 zł + zużyte łącze (np. 300 zł), czyli min. 1000 zł miesięcznie i wtedy wymagajcie, choć na pewno nie 100% uptime, bo na to może sobie pozwolić chyba tylko samo google.

U mnie dziś to samo - 15 minut przerwy (w serwerowni) i już dziesiątki e-maili o takich stratach finansowych "że hej".

Dziwisz się, skoro wiąże się to zawsze ze stratami, również finansowymi ? Do mnie od 1h klienci dzwonią i pytają czemu strony nie działają. I co mam im mówić, kiedy jestem tylko punktem pośrednim ?

W livenet chyba poważniejsza awaria wystąpiła, bo tak długiego padu nie było już dawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Tak, dziwie się, wiesz czemu? Bo zapewnienie odpowiedniej jakości kosztuje. Myślisz, że jak takie IQ (np.) sprzedaje dedyki z łaczem za ~ 1k zł, to dlatego, że szuka frajera i zarabia na nim 800 zł per serwer? Zapewnienie nadmiarowości łącz, zasilania awaryjnego, dobrej klasy sprzętu i wykształconej obsługi przez całą dobę to na pewno nie 200 zł miesięcznie. To samo jest z hostingiem dzielonym. Kupuje się usługi za ok. 2 grosze dziennie, a ma się wymagania jak na 30 zł (dziennie)...

Reasumując - jeśli oczekujesz uptime w granicach 99,7% (przerwa 2h 15 m w ciągu miesiąca), to musisz się liczyć z wydatkiem 1000 zł netto miesięcznie (lub zakupić serwer i go kolokować). Czyli trzeba się szykować na wydatek ok. 5 razy większy.

"Szaleństwem jest chodzenie po ulicy z połówką melona na głowie i powtarzanie: Jestem chomikiem"

Dick Steele, Agent WD-40 [*]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dziwie się, wiesz czemu? Bo zapewnienie odpowiedniej jakości kosztuje.

Rozumiem, że Twoja oferta dla mniej wymagających (czyt. hosting za 30zł/miech) jest do bani, bo nie płacą tysia miesięcznie tak ? Nie przekonuje mnie to, co napisałeś. I zapewne nie tylko mnie.

Reasumując - jeśli oczekujesz uptime w granicach 99,7% (przerwa 2h 15 m w ciągu miesiąca), to musisz się liczyć z wydatkiem 1000 zł netto miesięcznie (lub zakupić serwer i go kolokować). Czyli trzeba się szykować na wydatek ok. 5 razy większy.

Jeśli firma podaje uptime dowolnemu klientowi to chyba stara się trzymać tej wartości, niezależnie od wybranej oferty, nie sądzisz ? No chyba, że Twoja polityka polega na tym, że w przypadku padu, informujesz klientów "Panie, nie płacił pan tysia za serwa, to co się pan rzucasz". Trochę żenadą zaleciało.

W gruncie rzeczy nie chodzi o kwotę, chodzi o zaufanie do firmy, której powierza się poniekąd dalszych klientów. Nie wierzę w to, że swoim klientom nie starasz się zapewnić odpowiedniej jakości usług, niezależnie od wybranego planu hostingowego, choć po Twojej wypowiedzi można wnioskować inaczej.

//edit. Tak się składa, iż rozumiem, że może zdarzyć się pad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując - jeśli oczekujesz uptime w granicach 99,7% (przerwa 2h 15 m w ciągu miesiąca), to musisz się liczyć z wydatkiem 1000 zł netto miesięcznie ....
Bzdura! Sam i móoj znajomy mamy od kilku lat serwer dedykowany w serveradmin.pl i nie płacę za niego 1000 zł, a bez problemów osiągają takie rezultaty "przerwa 2h 15 m w ciągu miesiąca". W zasadzie to przerw nie ma prawie wcale.

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie piszę takich rzeczy. Jednak jeśli ktoś akceptuje SLA, które jasno mówi o 99% w skali miesiąca, a grozi sądem po 15 minutach przerwy, to chyba coś tu jest nie tak?

Temat nie jest o mojej firmie, jednak stawiam na to, że także w Livenet starają się osiągać maksimum tego, na co ich stać. Na pewno nikt tam nie siedzi przy telewizorze z piwem w ręku, tylko starają się rozwiązać problem.

Czy kupując benzynę do swojego samochodu za 1 zł naprawdę oczekiwałbyś, że jest ona tak samo wartościowa jak ta za 4,7 zł? Bo chyba tak to najlepiej można porównać... Jakbym jeździł rozwalającym sie maluchem, to chyba byłoby mi obojętne co tam leję - byle jechało. No ale do nowego merca bym już tego nie nalał.

Mion, rozumiem, że serwer w Polsce tak (bo o tym tutaj w zasadzie rozmawiamy)? Jeśli tak, to szacunek.

"Szaleństwem jest chodzenie po ulicy z połówką melona na głowie i powtarzanie: Jestem chomikiem"

Dick Steele, Agent WD-40 [*]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie piszę takich rzeczy. Jednak jeśli ktoś akceptuje SLA, które jasno mówi o 99% w skali miesiąca, a grozi sądem po 15 minutach przerwy, to chyba coś tu jest nie tak?

Jeśli ktoś akceptuje SLA, a przekracza ono podaną wartość, to masz sprawę przegraną u Rzecznika Praw Konsumentów i odszkodowanie gwarantowane. Wystarczy odpowiednio zebrać materiały dowodowe. Sąd to już nieco przesada, choć jeśli się wyprzesz, a od Rzecznika dostaniesz po tyłku, kto wie jakie będą dalszę tego konsekwencje. Regulaminy i dane podane na stronie są po to, aby ich chyba przestrzegać, zarówno firma, usługodawca jak i klient, usługobiorca. Brzmi pięknie...w teorii.

Czy kupując benzynę do swojego samochodu za 1 zł naprawdę oczekiwałbyś, że jest ona tak samo wartościowa jak ta za 4,7 zł? Bo chyba tak to najlepiej można porównać... Jakbym jeździł rozwalającym sie maluchem, to chyba byłoby mi obojętne co tam leję - byle jechało. No ale do nowego merca bym już tego nie nalał.

Byłeś może kiedyś na Ukrainie ? Tam paliwo jest 2x tańsze. Jeżdzą tam znajomi od lat (współpraca), całkiem b.dobrymi samochodami. Filtry zawsze czyste, silniki pracują ok, SLA 100% za połowę ceny ? Twoje porównanie jest chybione Arek,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwer jest w niemczech, a dokładnie w intergenia.de, ale dla usera wchodzącego na stronę nie ma to żadnego znaczenia.

Poza tym chyba nie budzi wątpliwości, że wysoka cena powinna przekładać się na jakość usługi, ale też nie powiedziane, że za wiele tańsze pieniądze nie można mieć serwera dedykowanego o podobnym standardzie dostępności.

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś akceptuje SLA, a przekracza ono podaną wartość, to masz sprawę przegraną u Rzecznika Praw Konsumentów i odszkodowanie gwarantowane.

Nie zrozumiałeś. Napiszę wyraźniej. 99% uptime, to 1% downtime. 1% w skali miesiąca to ok. 7h i 15m. Więc... czy to normalne, że jeśli przerwa trwa 15 minut, a maksymalnie może trwać 7 h dłużej, ktoś grozi sądem?

Byłeś może kiedyś na Ukrainie ? Tam paliwo jest 2x tańsze. Jeżdzą tam znajomi od lat (współpraca), całkiem b.dobrymi samochodami. Filtry zawsze czyste, silniki pracują ok, SLA 100% za połowę ceny ? Twoje porównanie jest chybione Arek,

No i właśnie dobrnęliśmy do sedna sprawy... Tak jak jest duża różnica w cenach paliw pomiędzy Polska a Iranem, tak duża jest też pomiędzy Polską a Niemcami choćby jeśli chodzi o łącza. Ale dość już offtopicu, bo to temat o Livenet, a nie o gospodarce...

"Szaleństwem jest chodzenie po ulicy z połówką melona na głowie i powtarzanie: Jestem chomikiem"

Dick Steele, Agent WD-40 [*]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś. Napiszę wyraźniej. 99% uptime, to 1% downtime. 1% w skali miesiąca to ok. 7h i 15m. Więc... czy to normalne, że jeśli przerwa trwa 15 minut, a maksymalnie może trwać 7 h dłużej, ktoś grozi sądem?

Zrozumiałem doskonale, w innym przypadku jak klient livenet.pl stosowałbym w w/w postach treść narzekającą, a nie ustalającą ewentualne fakty. Rozumiem również to, że pad może trwać dłużej niż 7h (staram się być wyrozumiałym).

Tak jak jest duża różnica w cenach paliw pomiędzy Polska a Iranem, tak duża jest też pomiędzy Polską a Niemcami choćby jeśli chodzi o łącza.

Nie mniej jednak każdy z nas chyba stara się świadczyć usługi na jak najwyższym poziomie i trzymać się Regulaminu zgodnego z ofertą. Mając na myśli obecną sytuacje livenet.pl, pozostaje jedynie czekać, aż wszystko wróci do normy.

EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności