Skocz do zawartości

[Startup] GoodContent.pl - platforma copywriterska


Rekomendowane odpowiedzi

Ja też już domyślam się o kogo chodzi. Dostaję od niego naprzemienne 3 i 4. Czasem lubiłam sobie pisać takie zlecenia, gdy nie było nic ciekawszego. Teraz jednak muszę odpuścić, bo niesamowicie zaniża średnią. Jeśli będzie tak robił, nikt nie będzie chętny na jego teksty i wtedy powstanie problem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór,

 

System ocen zostanie najprawdopodobniej w najbliższym czasie zastąpiony nieco innym rozwiązaniem.


Zlecenia o stawce równej lub wyższej niż 9 zł brutto/1000 znaków ze spacjami będą dostępne tylko dla tych copywriterów, u których udział odrzuconych (przez zleceniodawcę, nie przez antyplagiat) tekstów o budżecie równym lub wyższym 9 zł brutto/1000 zzs nie przekracza 5% zaakceptowanych+odrzuconych tekstów powyżej tego budżetu.

 

Przejrzeliśmy dokładnie statystyki odnośnie odrzuceń i wygląda na to, że próg 5% jest w tym przypadku optymalny - statystycznie rzecz biorąc, po przekroczeniu progu 5% (biorąc pod uwagę wszystkie konta copywriterów posortowane według wspomnianego wyżej współczynnika) odsetek zaczyna gwałtownie rosnąć (żeby osiągnąć nawet 30%-40% w niektórych przypadkach).

 

Lepsze rozwiązanie? :)

 

Pozdrawiam,

Bartłomiej Tokarski

Założyciel GoodContent.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko, byle nie te oceny. Przed chwilą dostałem trójkę, mimo spokojnego poprawienia tekstu gościowi, który przyjmuje go potem bez problemu, chociaż potrzeba poprawy pojawiła się z powodu tego, że nie czytam w jego myślach. Jak to się nie zmieni, to ja rezygnuję. Z takim warsztatem nie będę się tu pocił za grosze przy preclach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno lepsza opcja niż oceny, ale ja nadal jestem za tym, że: zleceniodawcy nie podoba się tekst to daje go do poprawki z jasnymi wytycznymi lub odrzuca z uzasadnieniem, a copywritera wrzuca na czarną listę. Wtedy ma spokój z osobami, które mu nie pasują. Poza tym można zlecać prywatnie, wtedy widzi się, kto ile ma napisanych tekstów, ile odrzuconych, itd. Jeśli ktoś ma np. 500 zaakceptowanych i kilka odrzuconych, to umie pisać. Na platformie znajdują się przecież osoby, które potrafią odrzucić bez powodu kilka tekstów z jednego zlecenia. Ktoś zaangażowany w swoje zlecenie poradzi sobie w każdej sytuacji.

 

Nie zamykałbym nikomu odgórnie dostępu do lepiej płatnych zleceń, mogą to zrobić sami zleceniodawcy.

 

W każdym razie oceny na pewno powinny zniknąć.

Edytowane przez Matthew1991
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, jeżeli zleceniodawcy mają możliwość wrzucenia kogoś na czarną listę, to po co tak naprawdę robić w ogóle te ograniczenia? W sumie, nawet jeżeli komuś kto daje 9zł/1000zzs nie spodoba się jakiś tekst danej osoby, to nie znaczy, że innemu zleceniodawcy z tego progu również nie podpasuje styl pisania, czy coś tam innego. Trochę bez sensu w takim razie robić takie ograniczenia, skoro odsiew może zrobić sam zleceniodawca, bazując faktycznie na tym, czy mu się podobają teksty, czy nie. A odrzucić przecież i tak mógłby, po daniu do poprawki. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

 

Prawdą jest to, że zleceniodawcy muszą szukać dobrych copy dla siebie, bo nie wszyscy piszą tak, że im to będzie pasować. Z tym, że działa to też w drugą stronę. Copywriterzy muszą naszukać się dobrych zleceniodawców, którzy np. faktycznie oczekują tego, co podają w wytycznych, a nie potem odsyłają do poprawek i mają jeszcze kilkanaście dodatkowych punktów do zrealizowania (nieraz miałem taką sytuację). Nie wspominając już o tym, że w cenie precla oczekuje się przynajmniej zaplecza. 

 

Każdy odpowiada sam za siebie, a i tak zleceniodawca ma lepiej, bo może wrzucić copy na czarną listę, a ja nie mogę zrobić tego w drugą stronę. Muszę po prostu zapamiętywać dla kogo pisać, a dla kogo nie powinienem tego robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

Zgodzę się, że przy dłuższej współpracy faktycznie można na własną rękę "dobierać" sobie najlepszych copywriterów do współpracy.

 

Co jednak w przypadku, kiedy klient zleca pierwsze zlecenie na platformie (mające charakter "testu") i akurat trafi mu się copywriter, który ma 30% odrzuconych tekstów?

Wiadomo, że tekst nie będzie najwyższej jakości. Klient zrazi się raz na zawsze do platformy, w wyniku czego już nigdy nie zleci napisania ani jednego tekstu - nie będzie miał wtedy okazji do wyselekcjonowania najlepszych copywriterów. 

 

Pozdrawiam,

Bartłomiej Tokarski

Założyciel GoodContent.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj się relaksowałem na desce i sobie rozmyślałem i wpadłem na pomysł, z którego i tak nikt nie skorzysta, ale mniejsza o to.

 

W skrócie: Zleceniodawca zleca tekst o wartości powyżej 9 zł. Wpisuje kwotę za 1k znaków i wyświetla mu się napis, że do tekstów droższych i wyższej jakości proponowane jest stworzenie zlecenia prywatnego, dla najlepszych autorów na portalu. I wyświetla się checkbox, który trzeba zaznaczyć jeśli ma się życzenie, żeby zlecenie wyświetliło się tylko tym osobom, które mają załóżmy te nie więcej niż 5% odrzuconych drogich tekstów. Jeśli checkbox nie zostanie zaznaczony to zlecenie wyświetli się wszystkim. Ten sposób sprawi, że i wilk będzie syty i owca cała.

 

Zleceniodawcy dla ważnych tekstów będą mogli wybrać tylko najlepszych copy lub zdecydować się na udostępnienie zlecenia wszystkim. Teksty udostępnione wszystkim pozwolą osiągnąć poziom 5% tym osobom, które są nieco poniżej progu. System ten sprawi, że w razie czego autor będzie mógł mieć pretensje tylko do siebie, że nie zaznaczył checkboxa i ewentualnie dostał gorszy tekst. Wydaje mi się, że udostępnienie możliwości wyboru to będzie najlepsze możliwe rozwiązanie. W końcu mamy wolny rynek.

Edytowane przez WDK2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyyy .... pomysł z tym checkboxem co najmniej dziwny :P logiczne jest, że każdy woli chyba otrzymać tekst lepszej jakości, jak płaci już te minimum 9 zł za 1000 zzs.

 

Jak dla mnie obecny pomysł p. Bartłomieja wydaje się być w miarę w porządku. Pytanie tylko jak można dostać się do tej grupy "elitarnych" copywriterów lub do niej powrócić :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kluskaKRK napisał:

Yyyy .... pomysł z tym checkboxem co najmniej dziwny :P logiczne jest, że każdy woli chyba otrzymać tekst lepszej jakości, jak płaci już te minimum 9 zł za 1000 zzs.

 

Dokładnie o tym samym pomyślałem - dobrze, że nie jestem jedyny ;) 

 

2 minuty temu, kluskaKRK napisał:

Pytanie tylko jak można dostać się do tej grupy "elitarnych" copywriterów lub do niej powrócić :)

 

Z założenia dostęp do tekstów o budżecie powyżej 9 zł brutto/1000 zzs będzie dostępny dla wszystkich, którzy mają:

  1. Co najmniej 20 zaakceptowanych tekstów,
  2. Maksymalnie 5% odrzuconych tekstów (ogólnie),
  3. Maksymalnie 5% odrzuconych tekstów powyżej 9 zł brutto/1000 zzs

Kwestia powrotu będzie rozpatrywana indywidualnie - na maila, jeśli odrzucenie któregoś z tekstów powyżej 9 zł brutto/1000 zzs jest mocno dyskusyjne :)

 

Pozdrawiam,

Bartłomiej Tokarski

Założyciel GoodContent.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności