Skocz do zawartości

[Startup] GoodContent.pl - platforma copywriterska


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, pawig napisał:

 

To jest w ogóle dziwna sytuacja. U mnie jest raz tak, raz tak. Czasem jak klient zwróci tekst do poprawy to tekst ten znika z listy "Archiwum tekstów", a czasem dalej tam jest z adnotacją "do poprawy". Nie wiem czy to jakiś błąd, czy od czego to zależy.

 

Wszystkie mi zawsze znikały z archiwum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, KamiX napisał:

 nieuczciwi zleceniodawcy robią co chcą. Owszem, dobrze, że nieuczciwi copy zostali zdemaskowani, ale na zleceniodawców też trzeba zwracać uwagę.

 

Co znaczy nieuczciwi? Z tego, co wiem, tekst opłaca się w momencie zlecenia. Jeśli zostanie zaakceptowany, pieniądze trafiają do copywritera. 

 

12 godzin temu, KamiX napisał:

 Mam znów pewną propozycję. Tekst oddany do poprawy to ani zaakceptowany, ani odrzucony. Jeśli zleceniodawca oddaje wciąż i wciąż tekst do poprawy to niech może to robić tylko do tych magicznych 7 dni i po tym czasie tekst automatycznie niech będzie zaakceptowany, bo dotąd nie został. Koniec z wiecznymi poprawkami i tyle. 

 

To ja proponowałbym ograniczenie poprawek do jednej. To narzuci dyscyplinę obu stronom. Zleceniodawca raz mógłby napisać, co mu się nie podoba, a potem tekst akceptuje (i ewentualnie sam poprawia mankamenty) albo tekst odrzuca i czeka na kolejną realizację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak... klient zgłaszając poprawki po raz pierwszy konkretnie je spisuje. Poprawka 1, poprawka 2, poprawka 3. Następnie od drugiego zgłoszenia poprawek może odnosić się tylko do tych wcześniej zgłoszonych. Czyli np. że poprawka 1 i 2 została wprowadzona, ale poprawka 3 nie do końca bo brakuje jeszcze tego czy tego o czym była mowa przy pierwszym zgłoszeniu. Natomiast od drugiego zgłoszenia poprawek nie może już zgłosić czegoś zupełnie nowego o czym nie było mowy przy pierwszym zgłoszeniu.

Bo problemem nie jest to, że klienci zgłaszają poprawki wielokrotnie. Mają do tego prawo. Jak płacą to chcą płacić za tego, z którego będą zadowoleni. Problemem jest sytuacja, w której klient zgłasza poprawki wielokrotnie i za każdy razem "wymyśla" coś innego. W takim sposób to może się ciągnąć i ciągnąć.

A tak na początku konkretna lista poprawek i potem odnoszenie się tylko do tej listy. Nic nowego wejść nie może.

Edytowane przez pawig
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ktoś, poprawiając tekst, może go sknocić jeszcze bardziej. Z doświadczenia wiem, że zdarza się to dosyć często.

Może kiedyś platforma rozwinie się do tego stopnia, że pojawi się narzędzie podobne do opcji "recenzji" z worda. Wypisywanie tych poprawek to dla mnie kolejne godziny roboty... A potem i tak ktoś potraktuje mnie jak idiotę, zmieni kolejność akapitów i odeśle tekst jako poprawiony. 

Edytowane przez Ensis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No racja, ale tak było, jest i pewnie będzie. To działa w dwie strony. Zawsze znajdą się tacy copy, gdzie przy współpracy z nimi klienci łapią się za głowę i odwrotnie, zawsze znajdą się tacy klienci, gdzie copy przy współpracy z nimi łapią się za głowę.

Ogólnie rozmawiając o jakieś zmianach nie można za bardzo kierować się skrajnymi sytuacjami, bo nie ważne jakie zmiany zostałyby wprowadzone to zawsze znajdą się skrajne przypadki z obu stron.

System nie ma być tworzony tak, aby być batem na złych copy i złych klientów. Ma być tworzony tak, aby jak najlepsze warunki pracy mieli normalni copy i normalni klienci. A ze skrajnymi przypadkami zawsze muszą liczyć się obie strony. Tak jest na każdej tego typu platformie i ta jest podczas współpracy poza takimi platformami.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Ensis napisał:

 

Co znaczy nieuczciwi? Z tego, co wiem, tekst opłaca się w momencie zlecenia. Jeśli zostanie zaakceptowany, pieniądze trafiają do copywritera. 

 

 

To ja proponowałbym ograniczenie poprawek do jednej. To narzuci dyscyplinę obu stronom. Zleceniodawca raz mógłby napisać, co mu się nie podoba, a potem tekst akceptuje (i ewentualnie sam poprawia mankamenty) albo tekst odrzuca i czeka na kolejną realizację. 

Nieuczciwi to np. tacy, którzy wymagają Bóg wie czego, a płacą najniższą stawkę albo tacy, co oddają po tysiąc razy tekst do poprawy, wymyślając za każdym razem nowe zachcianki, o których nie napisali wcześniej w zleceniu. My wykonujemy teksty zgodnie z tym, co jest w zleceniu, a niektórzy oddają je do poprawy wymyślając coś, czego nie napisali wcześniej w zleceniu. Jedna poprawka to bardzo zły pomysł, bo zaczniecie robić znowu tak, że jeśli po pierwszej wam dalej coś nie spasuje to odrzucicie tekst i tyle, bo nie ma więcej poprawek.

9 godzin temu, Ensis napisał:

Tylko ktoś, poprawiając tekst, może go sknocić jeszcze bardziej. Z doświadczenia wiem, że zdarza się to dosyć często.

Może kiedyś platforma rozwinie się do tego stopnia, że pojawi się narzędzie podobne do opcji "recenzji" z worda. Wypisywanie tych poprawek to dla mnie kolejne godziny roboty... A potem i tak ktoś potraktuje mnie jak idiotę, zmieni kolejność akapitów i odeśle tekst jako poprawiony. 

Dla Ciebie wpisywanie poprawek to kolejne godziny roboty, a dla nas kolejne godziny roboty to poprawianie tekstu, który napisaliśmy zgodnie z tym, co było podane w zleceniu... Cóż, musisz napisać o co ci chodzi, żebyśmy wiedzieli co poprawić, bo my wysyłamy wg nas dobrze zrobiony tekst i nie jesteśmy jasnowidzami, nie przewidzimy Twojego widzimisię. 

Edytowane przez KamiX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, KamiX napisał:

Jedna poprawka to bardzo zły pomysł, bo zaczniecie robić znowu tak, że jeśli po pierwszej wam dalej coś nie spasuje to odrzucicie tekst i tyle, bo nie ma więcej poprawek.

To tylko jedna strona, bo z drugiej strony muszę rozważyć, co jest dla mnie bardziej opłacalne - czekać kolejną dobę na realizację (która może okazać się jeszcze gorsza) albo przyjąć tekst mimo mankamentów. 

 

I proszę uwierzyć, że czasami trudno przewidzieć wszystkie możliwości, formułując wymogi zlecenia. Zwłaszcza kiedy jest ich dużo. Ale z każdym miesiącem każdy z nas się uczy tego, jak korzystać z platformy, by było to efektywne i jak najmniej frustrujące. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, KamiX napisał:

Nieuczciwi to np. tacy, którzy wymagają Bóg wie czego, a płacą najniższą stawkę

 

To jest oczywiście mega wkurzające i mi takie zlecenia tylko zaśmiecają pełną listę zleceń, ale... to nie jest nieuczciwe do końca. Mamy wolny rynek. Klient ma prawo dać takie zlecenie, a copy nie ma obowiązku go realizować. Mnie jako copy, oczywiście takie zlecenia wkurzają i ich nie realizuję. Ale prawo rynku to prawo rynku. Prawa jest taka, że w takiej sytuacji to nie klienci psują rynek, tylko copy, którzy się takich zleceń podejmują. Dopóki będą tacy, którzy pisać będą dość wymagające teksty za marną stawę, to wciąż będą i tacy klienci, którzy takie zlecenia będą zlecać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, pawig napisał:

 

To jest oczywiście mega wkurzające i mi takie zlecenia tylko zaśmiecają pełną listę zleceń, ale... to nie jest nieuczciwe do końca. Mamy wolny rynek. Klient ma prawo dać takie zlecenie, a copy nie ma obowiązku go realizować.

 

Oczywiście, że copy nie ma obowiązku go realizować. Gorzej, jak dopiero po zwróceniu tekstu, który nie spełnił oczekiwań, okazuje się, że jednak żądał „nie wiadomo czego” za niską stawkę, nie pisząc o tym zrozumiale w opisie zlecenia ;)

Po stawce i skąpym opisie człowiek myśli, że ma napisać precla, a potem się okazuje, że jednak nie do końca ;)

Dlatego dobrze byłoby, żeby zleceniodawcy nie owijali w bawełnę, licząc na coś extra za malusią kasę, tylko pisali zrozumiale i wyczerpująco, czego oczekują. Zaoszczędzi to czasu i nerwów obu stronom :)

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności