Skocz do zawartości

[Startup] GoodContent.pl - platforma copywriterska


Rekomendowane odpowiedzi

Zapraszamy na wpis informujący o rozliczeniach w platformie GoodContent.
Temat rozliczeń wzbudza wiele dyskusji, bo z każdego przelewu klienta copywriter dostaje „na rękę” ledwo ponad połowę z całości przelanej kwoty. W artykule wyjaśniamy, dlaczego tak się dzieje, jakiej wysokości jest marża platformy i co się zmienia w platformie w zakresie rozliczeń i komunikacji.

 

Więcej: https://goodcontent.pl/aktualnosci/rozliczenia-copywriterow-i-podatki-w-platformie-goodcontent/

Edytowane przez pawelek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, pawelek napisał:

Zapraszamy na wpis informujący o rozliczeniach w platformie GoodContent.
Temat rozliczeń wzbudza wiele dyskusji, bo z każdego przelewu klienta copywriter dostaje „na rękę” ledwo ponad połowę z całości przelanej kwoty. W artykule wyjaśniamy, dlaczego tak się dzieje, jakiej wysokości jest marża platformy i co się zmienia w platformie w zakresie rozliczeń i komunikacji.

 

Więcej: https://goodcontent.pl/aktualnosci/rozliczenia-copywriterow-i-podatki-w-platformie-goodcontent/

 

Fajnie, jak nadal będą takie akapity o wprowadzonych zmianach i przyszłych poprawkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawelek 

48 minut temu, pawelek napisał:

Zapraszamy na wpis informujący o rozliczeniach w platformie GoodContent.
Temat rozliczeń wzbudza wiele dyskusji, bo z każdego przelewu klienta copywriter dostaje „na rękę” ledwo ponad połowę z całości przelanej kwoty. W artykule wyjaśniamy, dlaczego tak się dzieje, jakiej wysokości jest marża platformy i co się zmienia w platformie w zakresie rozliczeń i komunikacji.

 

Więcej: https://goodcontent.pl/aktualnosci/rozliczenia-copywriterow-i-podatki-w-platformie-goodcontent/

Czy w takim razie to oznacza, że zlecający widzą ile copy dostaje "na rękę"? Czy ta zmiana nie ma z tym nic wspólnego i dotyczy innego zagadnienia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pawelek napisał:

Zapraszamy na wpis informujący o rozliczeniach w platformie GoodContent.
Temat rozliczeń wzbudza wiele dyskusji, bo z każdego przelewu klienta copywriter dostaje „na rękę” ledwo ponad połowę z całości przelanej kwoty. W artykule wyjaśniamy, dlaczego tak się dzieje, jakiej wysokości jest marża platformy i co się zmienia w platformie w zakresie rozliczeń i komunikacji.

 

Więcej: https://goodcontent.pl/aktualnosci/rozliczenia-copywriterow-i-podatki-w-platformie-goodcontent/

W przedstawionym rozliczeniu nie ma nic odkrywczego. Cała "manipulacja" oparta jest na wygodnictwie platformy, związanym z traktowaniem pełnej wpłaty klienta jako brutto. Uczciwiej byłoby "zamrozić" mu VAT i nie pozwolić nim płacić za teksty, bo ja jako osoba fizyczna nie mam nic wspólnego z tym podatkiem, a stwarza się klientowi mylne wrażenie, że płaci copywriterowi sporo więcej. Dopóki tego nie zrozumiecie, to będzie tylko gorzej.

Edytowane przez PaulMott
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, plamster napisał:

@pawelek 

Czy w takim razie to oznacza, że zlecający widzą ile copy dostaje "na rękę"? Czy ta zmiana nie ma z tym nic wspólnego i dotyczy innego zagadnienia ?

 

"Chcemy wprowadzić informacje o tym, ile można zarobić (brutto i netto) na danym tekście już na etapie jego rezerwacji."

 

To chyba tyczy się tego, że zlecający będą widzieć taką informację? Mam nadzieję :) 

Edytowane przez Matthew1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale właśnie sprawa polega na tym, żeby to zlecajacy widzieli ile dostaje copy ?  Wychodzę z założenia, że zlecający błędnie myśli, że copy dostaje na rękę np. 8,57 zł gdy tymczasem jest to 4,92 zł. I właśnie pokazanie prawdziwej kwoty ma wyprowadzić go z tego błędu. Liczę, że w ten sposób podniosą się stawki. ?

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór,

 

postaram się tutaj odpowiedzieć na wszelkie uwagi.
 

1. Rzeczywiście w tym artykule nie ma nic odkrywczego, ale są pewne osoby, które nie rozumieją jak się liczą podatki i dlaczego otrzymują tylko niecałe 60% z "budżetu brutto". Więc to bardziej materiał edukacyjny.


2. Na dzisiaj pracujemy bardziej nad tym co widzi copywriter, chcemy do tygodnia te widoki zakończyć i wtedy przejdziemy do widoków reklamodawcy. Myślę, że do poniedziałku skończymy okno "Finanse", potem w kolejnych dniach poprawimy widok zleceń i archiwum. Ma być tak, żeby już na liście twórca widział ile zarobi netto (szacowana kwota, bez zaokrągleń) oraz żeby ten widok był zależny od tego czy ma działalność gospodarczą czy też nie ma.


3. Na pewno zrobimy tak, że Zamawiający będą widzieli ile zarabia copywriter i posługiwali się kwotą netto (bez VAT, tak to jest wśród firm), jestem przekonany, że to też wpłynie na ceny. Taka poprawka planowana jest jeszcze w tym miesiącu. Przy okazji zmienimy inne rzeczy w widoku Zamawiającego, np. kreator zamówienia tak, żeby opisy i wytyczne do tekstów były jaśniejsze i wyczerpujące.

 

4. Będziemy wszystkie zmiany  do platformy komunikowali w ten sposób jak dzisiaj, czyli wpis blogowy, facebook i tutaj. Raz na miesiąc wyślemy email (unikamy tej formy, bo się kojarzy ze spamem).

 

5. Z inne rzeczy, które może nie wszystkich interesują to:

  • poprawiliśmy wygląd fanpage (https://www.facebook.com/goodcontentpl/)
  • poprawiliśmy graficznie sekcję blogową strony glównej (grafiki i wstępna korekta tekstów) https://goodcontent.pl/blog/
  • przejrzeliśmy wszystkie starsze zalegające ogłoszenia i zwróciliśmy się do reklamodawców o wyraźne powiększenie stawki wynagrodzenia (to będzie stała procedura).

Paweł Strykowski
CEO WhitePress

Edytowane przez pawelek
  • Like 3
  • Thanks 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, pawelek napisał:

Na pewno zrobimy tak, że Zamawiający będą widzieli ile zarabia copywriter i posługiwali się kwotą netto (bez VAT, tak to jest wśród firm)

To właściwy ruch, dziękuję za zrozumienie. Wstawiłbym jeszcze emotionka z uniesionym kciukiem albo takiego czarnego, głaskanego kotka, ale nie ma tu takich. Pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, pawelek napisał:


3. Na pewno zrobimy tak, że Zamawiający będą widzieli ile zarabia copywriter i posługiwali się kwotą netto (bez VAT, tak to jest wśród firm), jestem przekonany, że to też wpłynie na ceny. Taka poprawka planowana jest jeszcze w tym miesiącu. Przy okazji zmienimy inne rzeczy w widoku Zamawiającego, np. kreator zamówienia tak, żeby opisy i wytyczne do tekstów były jaśniejsze i wyczerpujące.

 

Super! Zarówno widok zarobku copywritera, jak i zmiany w kreatorze zamówienia są potrzebne. Najlepiej jednak byłoby wprowadzić podział tekstów na typy i minimalne stawki dla każdego typu. Wielu zleceniodawców chce teksty pod SEO, a wymagania jak na teksty co najmniej tematyczne. Trzeba jasno określić, co mogą wymagać do tekstów SEO, a co do tekstów wyższej jakości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podział tekstu na kategorie typu precel, zapleczówka, tekst wysokiej jakości i opisy produktów i do katalogów byłby bardzo przydatny. Często klienci dają bardzo lakoniczne opisy typu: tekst w tematyce medycyna estetyczna na 2000 znaków, w tekście dwa razy fraza "botoks". I tyle, trudno zgadnąć jaki tekst chce klient. Potem copy napisze bardzo dobry tekst, a dostanie ocenę 4 i komentarz, że tekst jest za mało merytoryczny. Tylko, że w takim wypadku to jest subiektywna ocena. Jakby klient musiał dodając zlecenie jasno określić czy chce precla, zapleczówkę czy tekst wysokiej jakości to by bardzo ułatwiło robotę.

Oczywiście do tego potrzebna byłaby jasna definicja każdej kategorii tekstu, aby nie było potem wątpliwości, że klient i copy pod pojęciem zapleczówki rozumieją coś zupełnie innego.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, KamiX napisał:

Super! Zarówno widok zarobku copywritera, jak i zmiany w kreatorze zamówienia są potrzebne. Najlepiej jednak byłoby wprowadzić podział tekstów na typy i minimalne stawki dla każdego typu. Wielu zleceniodawców chce teksty pod SEO, a wymagania jak na teksty co najmniej tematyczne. Trzeba jasno określić, co mogą wymagać do tekstów SEO, a co do tekstów wyższej jakości. 

Wtedy powtórzymy błąd, który znajduje się na konkurencyjnej platformie. A przecież GC ma być lepszą alternatywą dla Copy i Zlecających. 

 

Zamiast tego proponuje skutecznie poinformować (edukować) Zlecających o tym, że należy dokładnie opisać zlecenie aby uniknąć niejasności oraz o tym, że większa stawka uprawnia do wymagania lepszej merytorycznie treści.

 

W dodtaku proponuje zniesienie systemu oceniania... Albo niech każdy nieoceniony tekst przez zlecającego będzie ocenianiy z automatu na 5. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności