Skocz do zawartości

[Startup] GoodContent.pl - platforma copywriterska


Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, Zidel94 napisał:

Tak naprawdę to było do przewidzenia. Zleceniodawcy bardzo często patrzą tylko na to żeby jak najmniej zapłacić a dostać jak najwięcej.

Niestety to cecha wspólna wszystkich takich platform.

Ceny wszystkiego idą w górę, tylko na platformach tego typu stoją właściwie w miejscu, a niby z jakiej racji? Żeby coś napisać, trzeba odpalić taki, czy inny sprzęt, a to jednak prąd zużywa - a ten też drożeje. A to przecież nie jedyny ponoszony przez nas koszt. Czyli tak naprawdę realizujemy tu zlecenia coraz taniej :/ Ja rozumiem: ma być konkurencyjnie, ale nie wierzę, że copywriterzy sami szukający klientów oraz różne agencje nie podnoszą wcale stawek przez kilkadziesiąt miesięcy albo podnoszą poniżej % inflacji.

Edytowane przez jatosia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Baba Jaga napisał:

Dramat, dramat i jeszcze raz dramat ?. Zleceniodawcy obniżają już i tak żenująco niskie ceny.

Zmiany, spoko — ale z głową. W przeciwnym wypadku można wylać dziecko z kąpielą, jak to ma miejsce teraz.

Niestety.

Zemściło się na osobach, które od miesięcy domagały się wprowadzenia kategorii tekstów. Ja się spodziewałam, że taki będzie efekt niestety.

 

Perełka np.artykuł w języku angielskim za 3,48 zł brutto za 1000 zzs.

Edytowane przez kluskaKRK
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kategoryzacja tekstu powinna być wprowadzona kompleksowo, tzn.:

- wprowadzić jasne kategorie tekstów, np. tekst preclowy, tekst zapleczowy, tekst tematyczny, tekst ekspercki, tekst na stronę firmową, opis produktu, opis do katalogu,

- każda z tych kategorii powinna mieć jasno opisane kryteria. Ma to służyć temu, aby nie było niedomówień na linii klient - copy jaka ma być jakość tekstu

- copy pisząc tekst powinien sugerować się wybraną kategorią tekstu, a nie tym co jest w opisie zlecenia. Do tego potrzebne są właśnie jasne kryteria. Chodzi mi o to, że jeśli klient wybierze tekst zapleczowy, a w opisie napisze, że ma być bardzo merytoryczny to copy powinien pisać tekst o jakości zaplecza

- i na koniec bardzo ważne. Powinna być dla copy szybka i prosta możliwość zgłoszenia reklamacji. Jeśli klient zleci np. zaleczówkę, a następnie odrzuci tekst argumentując, że jest słaby to copy powinien mieć możliwość szybkiej reklamacji. Moderator/administrator powinien przeanalizować czy napisany tekst spełnia warunki zaplecza. Jeśli tak to reklamacja powinna być uznana i copy powinien dostać kasę.

 

Tego typu system miał zapobiec sytuacji, w której klient ma oczekiwania na tekst bardzo wysokiej jakości na płaci grosze (chcesz kliencie tekst wysokiej jakości to wybierz taką kategorię i za taki tekst zapłać). Tymczasem ta kategoryzacja została wprowadzona do góry nogami. Klient może wybrać np. zapleczówkę, ale żądać w opisie tekstu wysokiej jakości. Robi to, bo za zapleczówkę zapłaci mniej, wiadomo, stąd te niskie stawki teraz. A z drugiej strony copy nie ma żadnej możliwości bronić się przed taką sytuacją.

 

Szkoda, że samo GC nic nie wspomniało o tej zmianie, ani teraz w ogólnie nie zabiera głosu.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rownież jestem zdania że " stare " było lepsze. Zlecam dziennie ok 15 teksów i tracę czas dodatkowo. Wcześniej było prosto bez zabawy w jakieś kategorie.

 

To zleceniodawca ustala co chce otrzymać i jaką oferuję stawkę. Jeżeli dla kogoś jest stawka zbyt niska to nie podejmuje się tworzenia tekstu. ( I myślę że tutaj nie ma co się obrażać że stawki niskie) Jeżeli zleceniodawca nie otrzyma tekstu to podniesie stawkę... 

 

Po co komplikować coś co działa dobrze..

 

Edytowane przez MateuszI
literówki
  • Like 1

Trenuj według planów treningowych https://fitmade.pl/plany-treningowe/ - od FITMADE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wszystkim moim zdaniem najbardziej razi brak informacji czy jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony administracji GC. Zaglądam na forum codziennie i nie zauważyłem, by informacje na temat planowanych zmian były tutaj zamieszczane.

 

Co do stawek jak ktoś już wyżej zwrócił uwagę - póki są osoby gotowe pracować za marne grosze dopóty będą się pojawiać takie zlecenia. Nie wiem czy jest możliwość zmiany tego typu myślenia, jednak warto co niektórych uświadamiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, oryginalny nick napisał:

Pisze może ktoś z was na jakimś portalu konkurencyjnym? Nie miałam jeszcze okazji tam zajrzeć, ale teraz się zastanawiam, więc wszystkie wskazówki mile widziane. :) 

Najlepiej wejść na temat na forum związany z konkurencją i tam zadawać pytania, bo tu nie wiem, jakby to zostało odebrane przez GC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem niezadowolona z wprowadzonych zmian dotyczących kategorii tekstów. Zastanawiam się tylko czy to wina progów cenowych zastosowanych w poszczególnych rodzajach tekstów i chęci klientów do przyoszczędzenia, czy może platforma nie podwyższyła prowizji. Jeden klient, który do tej pory dawał zlecenia za 8-9 zł za 1000 zzs dziś wystawił takie same teksty za 5 zł? To chyba żart.. Inni także obniżyli ceny, a wymagania pozostały te same. Od grudnia platforma właściwie stoi, zleceń jest znacznie mniej, niż w momencie przejęcia platformy lub nawet jesienią, a do tego jeszcze zmiany dające możliwość umieszczania zleceń za głodowe stawki, które i tak były już śmieszne.. 

 

PS. Kontakt, jak widać, też uległ zmianie, frekwencja GC na forum zmalała, zmiany nie są zapowiadane, a kontakt e-mail również nie jest już tak sympatyczny, jak na początku. Platforma miała nabrać wiatru w żagle, a tymczasem zmierza do upadku, bo nawet najbardziej zdesperowani wreszcie odmówią realizacji zleceń za głodowe stawki.

 

Chyba po 3 latach współpracy czas zawijać manatki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

tematu kategoryzacji jeszcze nie komunikowaliśmy, gdyż proces zmian jest w trakcie. Jednak widać jest potrzeba, bardzo przepraszam za opóźnienie.

Zadaniem kategoryzacji jest przede wszystkim podwyższenie cen i jaśniejsza informacja do copywriterów! 

Zleceniodawcy uzyskali dostęp do gotowych wytycznych i możliwość zapamiętania własnych.

Do czego sprowadziły się zmiany (do dzisiaj):

  • zleceniodawca podczas dodawania tekstu musi wybrać kategorię (1 sekunda czasu)
  • jest kilkanaście kategorii, które mają szablony wytycznych, cenę domyślą, cenę minimalną oraz domyślą długość (grafika poniżej)
  • zleceniodawca może dodać wytyczne z szablonu jednym klikiem do opisu zlecenia (poniżej przykład takich wytycznych z szablonu)
  • do momentu wprowadzenia zmian cena minimalna wynosiła 3 zł (podwyżka w listopadzie z 2 zł)teraz ceny minimalne dla wielu tekstów są wyższe, a domyślne dużo wyższe
  • zleceniodawca może zapisywać w pamięci platformy swoje wytyczne (dopasowane do danej kategorii).
     

Rozumiemy, że na jak to zwykle niektórzy zleceniodawcy próbują naciągać temat, żeby operować na niższych stawkach. Jednak wprowadzenie kategorii ma to utrudniać.

Do tego modułu będziemy wprowadzali jeszcze zmiany - będziemy o tym pisali.

 

Aktualne kategorie, ceny domyślne i minimalne:
 

Screenshot_1.jpg

 

Poniżej podaję przykładową treść wytycznych (szablon) do kategorii jaką może się posłużyć zleceniodawca. Takie wytyczne są przygotowane (i inne) dla każdej kategorii. Niestety musimy dać możliwość edycji tych wytycznych przy zleceniu, gdyż każde jednak jest inne (odnosząc się do uwag użytkownika "Pawig").

ARTYKUŁ ŚREDNIEJ JAKOŚCI - WYTYCZNE

 

Prosimy o przygotowanie artykułu tematycznego o standardowym poziomie merytorycznym i atrakcyjnej treści, z podlinkowaniem.

Oczekiwania ogólne:

  • artykuł powinien być unikalny, na temat i z zachowaniem odpowiedniej struktury, napisany w stylu publicystycznym,
  • tekst ma być w pełni poprawny ortograficznie i stylistycznie, bez powtórzeń i potocznego słownictwa,
  • artykuł powinien być napisany w 3. osobie liczby pojedynczej,
  • prosimy stworzyć treść w oparciu o informacje ze wskazanej strony internetowej.

Struktura treści:

  • tytuł: powinien oddawać tematykę artykułu i zawierać frazę kluczową. Może mieć formę zapytania,
  • lead – pod tytułem proszę umieścić pogrubione wprowadzenie, do 500 znaków ze spacjami,
  • w tekście oczekujemy min. 2 śródtytułów w formacie nagłówków H2, ewentualnie także H3 (hierarchicznie),
  • prosimy o wstawienie w treści listy lub wypunktowania.

Słowa kluczowe:

  • prosimy równomiernie umieścić w treści podane słowa kluczowe, w sposób naturalny i poprawny językowo,
  • prosimy o pogrubienie fraz kluczowych użytych w treści.

Linkowanie:

  • w artykule proszę umieścić nawiązanie do firmy wraz z odnośnikiem do strony,
  • w treści należy umieścić link(i) w anchorach.

 



W lutym 2020 roku w platformie pojawiło się najwięcej zleceń w historii (wzrost rok do roku o 70%).

 

Paweł Strykowski
CEO WhitePress & GoodContent

Edytowane przez pawelek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pawelek napisał:

 

Aktualne kategorie, ceny domyślne i minimalne:
 

Screenshot_1.jpg

 

 

 A kiedy zleceniodawca będzie mieć w końcu wgląd ile copy dostaje za tekst czy 1000 zzs pieniędzy na rękę?

Po pierwsze zleceniodawca będzie mieć wówczas świadomość, ile piszący rzeczywiście dostaje za tekst.

Po drugie ułatwi do dogadywanie się w sprawie wynagrodzenia. Np. piszę ze zlecającym, że oczekują stawki X zł netto za 1000 zzs, on wystawia zlecenia, a tam stawka niższa o 40%, bo on był święcie przekonany, że ja dostanę tyle na rękę, a nie widzi, ile zabiera prowizja itd.

:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ważne pytanie. W tej tej tabelce z kategoriami są rozne ilości znaków. Np. tekst średniej jakości 3500 znaków. Czy to oznacza, że klient musi obowiązkowo zlecić ten tekst za minimum 3500 znaków? Jeśli tak to błąd. Powina być stawka za 1000 znaków i klient sam powinien decydować na ile znaków zleca. A jeśli może tak zrobić to może ta tabelka być nieco myląca. No ja to widząc to pierwsze co pomyślałem, to że jeśli chce zlecić tekst średniej jakości to musi być to teskt na min 3500 znaków za 5zl za 1000 znaków. 

 

Dodatkowo przy tych stawkach brak informacji, że są to stawki za 1000 znaków. Może to sugerować, że klient może zlecić tekst średniej jakości na 3500 znaków za 5 zł za cały tekst. 

Edytowane przez pawig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabela powyżej jest dla Państwa wiadomości. 

Oczywiście liczba znaków do wybranej kategorii jest sugerowana, a nie obowiązkowa, oczywiście z możliwością edycji znaków.

Zleceniodawca ma informacje, że kwota, jaką płaci to kwota brutto i  copywriter dostaje kwotę pomniejszoną.  Problem w brak umiejętności przeliczenia po stronie klienta.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności