Skocz do zawartości

[Startup] GoodContent.pl - platforma copywriterska


Rekomendowane odpowiedzi

Warsztat pisarski liczy się zawsze, gdy piszesz, prościej już nie umiem Ci tego wytłumaczyć...

Otóż nie były to teksty śmieciowe, no ale przecież Ty wiesz lepiej prawda?

Dalsza dyskusja z Tobą jest bezsensowna.

Nie pozdrawiam, bo nie lubię pychy i osób uznających się za wszechwiedzące ?

P.S. Jeśli copywriting to przeżytek, to zrób nam proszę przysługę i przenieś się na inne forum, bo my tutaj właśnie o tym przeżytku sobie dyskutujemy ;) 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Djsputnik napisał:

Warsztat pisarski liczy się zawsze, gdy piszesz, prościej już nie umiem Ci tego wytłumaczyć...

Otóż nie były to teksty śmieciowe, no ale przecież Ty wiesz lepiej prawda?

Dalsza dyskusja z Tobą jest bezsensowna.

Nie pozdrawiam, bo nie lubię pychy i osób uznających się za wszechwiedzące ?

P.S. Jeśli copywriting to przeżytek, to zrób nam proszę przysługę i przenieś się na inne forum, bo my tutaj właśnie o tym przeżytku sobie dyskutujemy ;) 


Po prostu cierpisz na syndrom wyparcia. 

Warsztat pisarski jest praktycznie bez znaczenia, jeśli chodzi o copywriting. To nie jest sztuka, a przekazywanie informacji czytelnikowi w najbardziej przystępnej formie. Tylko to się liczy i nikogo nie obchodzą kwieciste porównania. Jeśli są - super, jednak to tylko dodatek. 
Wyszukaj sobie teksty najlepszych polskich dziennikarzy gospodarczych, politycznych czy filmowych i sprawdz, czy ich teksty wyglądają jak wiersze Norwida. Nie - one są praktyczne i przekazują ciekawe spostrzeżenia. To spostrzeżenia się liczą i one są prawdziwym warsztatem - jeśli nie masz specjalizacji, nie możesz mieć wartościowych spostrzeżeń w dziedzinie, na której temat piszesz - dlatego Chatbot Cię wyprze, ponieważ on robi to samo, co Ty, tylko szybciej i za darmo/za grosze. Po prostu nikt nikomu nie będzie już płacił za przysłowiowe "g" w papierku po cukierku. Możesz ćwiczyć "warsztat" - przyda się na lokalnym konkursie poezji, ale nie w pracy. 

Ja nie jestem pyszny, tylko wskazuję palcem na oczywistość, na którą Ty jesteś ślepy. I nie wypowiadaj się za innych, bo istnieje część tego wątku, która prawdopodobnie zgadza się z tym, co piszę. Tym bardziej, że nie jest to nic nowego - ktoś już ostrzegał Was przed AI i niektórzy wylewali na niego pomyje. 

Trzymasz się spódnicy humanizmu i na siłę próbujesz przypisać temu wartość, jednak humanizm w tej formie nigdy nie miał wartości. Jeśli poczytasz sobie Dostojewskiego, zauważysz, że on był umysłem ścisłym i analitycznym, który pisał bardzo siermiężnie. Podobnie jest z innymi klasykami. Znajomość języka nie jest zaletą, dlatego zachęcam myślących ludzi do budowania portfolio ze określonej, jasno definiowalnej dziedziny i prób znalezienia normalnej, przyszłościowej pracy. A piszę to, ponieważ część ma wątpliwości i nie jest pewna tego, co będzie - ja te wątpliwości staram się rozwiać.  

I nie wciskaj mi kitów, że to nie były teksty śmieciowe. Dwa tygodnie x 8 godzin daje 112 godzin. Jeśli w tym czasie, ktoś napisał 100 tekstów, daje to nieco ponad godzinę na tekst, co oznacza, że teksty były najgorszym sortem tekstów śmieciowych. No chyba, że jesteś polimatem z doktoratami ze wszystkich możliwych dziedzin - wtedy zwracam honor 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


I dodaję kolejny tekst, wygenerowany w ciągu 30 sekund z odpowiednim promptem. Patrz i płacz, coś takiego zajmuje zielonemu w temacie copywriterowi dobrą godzinę, jak nie lepiej:

"

AI, czyli sztuczna inteligencja, może potencjalnie wyprzeć copywriterów ze względu na jej zdolność do generowania tekstu o wysokiej jakości. Zaawansowane modele językowe oparte na AI, takie jak GPT-3, potrafią tworzyć teksty, które są niemal nierozróżnialne od tych pisanych przez człowieka. Jednak osiągnięcie tego poziomu precyzji wymaga długiego i złożonego procesu trenowania AI.

Proces trenowania sztucznej inteligencji rozpoczyna się od zbierania ogromnej ilości danych tekstowych, takich jak artykuły, książki, strony internetowe, recenzje, itp. Te dane stanowią bazę wiedzy, na której AI się uczy. Następnie dane te są poddawane analizie i przetwarzane w odpowiedni sposób.

Uczenie maszynowe to kluczowy element w szkoleniu AI. Podczas tego procesu, algorytmy AI analizują i wyciągają wzorce z danych tekstowych, ucząc się składni, semantyki, a także stylu i tonu poszczególnych tekstów. Proces ten wymaga ogromnej mocy obliczeniowej, a niekiedy również superkomputerów, aby przetworzyć i zrozumieć cały zbiór danych.

Ważnym aspektem uczenia maszynowego jest także tzw. "supervised learning", czyli nauka z nadzorem. Oznacza to, że w trakcie procesu trenowania AI, ludzki nadzór i korekta są niezbędne. Przykładowe zestawy danych są prezentowane AI wraz z odpowiedziami, które są poprawne. To pozwala maszynie na stopniowe poprawianie swoich odpowiedzi i dostosowywanie swoich algorytmów.

Po długim procesie uczenia, AI jest gotowa do generowania tekstów samodzielnie. Dzięki zdolności do analizy kontekstu, AI może dostosować treści do różnych potrzeb i stylów. Może tworzyć artykuły, opisy produktów, reklamy i wiele innych rodzajów treści, które są niemal identyczne z tymi, które stworzyłby człowiek."
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wygenerowanym tekście szału nie ma. Kolejne akapity to powtórka poprzednich. Myślę, że przeciętny copywriter bez problemu napisałby dużo lepszy tekst. Z tego względu niektórzy zleceniodawcy odchodzą od AI.

 

Zastanawia mnie po co osoby, które rzekomo porzuciły takie portale lata temu tak się tym wszystkim przejmują i regularnie się o nich wypowiadają. Dajcie sobie na luz :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Matthew1991 napisał:

W tym wygenerowanym tekście szału nie ma. Kolejne akapity to powtórka poprzednich. Myślę, że przeciętny copywriter bez problemu napisałby dużo lepszy tekst. Z tego względu niektórzy zleceniodawcy odchodzą od AI.

 

Zastanawia mnie po co osoby, które rzekomo porzuciły takie portale lata temu tak się tym wszystkim przejmują i regularnie się o nich wypowiadają. Dajcie sobie na luz :)


Jasne, że szału nie ma, bo całość zajęła 30 sekund. Przeciętny copywriter bez wiedzy dziedzinowej poradziłby sobie lepiej - to też prawda. Ale jakim kosztem i w jakim czasie? 

Kiedy zwykły copywriter będzie oglądał filmiki o AI, by zebrać informacje, w tym samym czasie ekspert wezmie ten wygenerowany tekst na warsztat. Rozbuduje zdania o techniczne wyjaśnienia terminów. Skorzysta z cytatów ludzi z branży. Wklei kilka statystyk i w ciągu godziny, stworzy tekst, który niegdyś byłby wart 20zł netto za 1k zzs. 

O to chodzi - o czas. 

"Ekspertem w dziedzinie" dodatkowo w ogóle nie musi być osoba zajmująca się pisaniem. To może być programista rozkręcający portal. Jeśli on sam ma problemy z zamianą myśli w słowa, oddeleguje to zadanie Chatbotowi, karmiąc go wartościowymi informacjami. 

W moim przypadku ciężko mówić o "regularnym wypowiadaniu się", bo jestem tu nowy. Śledziłem to forum z sentymentu - to na GC uczyłem się pisać. To ten portal mnie zahartował i w trudnym momencie dał szansę dorobienia kilku stów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lajkonik93 napisał:

Wytłumacz mi proszę, dzięki swojej "logice", jaką przewagę ma przeciętny copywriter nad tym czymś. 

 

Ja już podałem kilka przykładów jaką przewagę ma copywriter nad tym czymś, przykładów jest mnogość. Portal kulinarny? Doświadczona osoba podpowie np. jakiego typu, czy marki mąki użyć, żeby przepiś wyszedł najlepiej. Blog rowerowy? ChatGPT nie wsiądze na rower, nie zrobi recenzji i nie podpowie, że w konkretnej marce roweru są słabe hamulce. Portal medyczny? Generator nie będzie wiedział, że w tym tygodniu odkryto nowy lek na raka :D Technologiczny? Skąd generator będzie wiedział, że w Polsce zostanie wybudowana fabryka Intela? Takie newsy się klikają. Oto odpowiedź wszechwiedzącego chata:

 

Jako model językowy, moje dane pochodzą z treningu przeprowadzonego do września 2021 roku. Nie mam dostępu do informacji na żywo ani możliwości przeglądania aktualnych wydarzeń.

W związku z tym, nie jestem w stanie potwierdzić, czy w Polsce zostanie wybudowana fabryka Intela w 2023 roku lub w przyszłości. Firma Intel, jako prywatne przedsiębiorstwo, podejmuje decyzje biznesowe na podstawie różnych czynników, takich jak strategia rynkowa, koszty produkcji, dostępność zasobów, polityka rządowa itp.

Aby dowiedzieć się o ewentualnych planach Intela dotyczących budowy fabryki w Polsce, zalecam śledzenie aktualnych wiadomości gospodarczych i informacji ze źródeł wiarygodnych mediów oraz oficjalnych komunikatów firmy Intel.

 

Kiedyś wiedzę czerpaliśmy ze "sztywnych" książek i programów telewizyjnych. W ostatnich latach publiczność pokochała interkatywny, ludzki i niebywale swobodny sposób przekazywania informacji poprzez blogi i youtube. Generatorom brakuje wszystkich tych cech i konretnego doświadczenia. Nie sądze, że szeroko rozumiana publiczność będzie chciała powrotu do wiedzy przekazywanej w szablonowy sposób. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ciniii napisał:

 

Ja już podałem kilka przykładów jaką przewagę ma copywriter nad tym czymś, przykładów jest mnogość. Portal kulinarny? Doświadczona osoba podpowie np. jakiego typu, czy marki mąki użyć, żeby przepiś wyszedł najlepiej. Blog rowerowy? ChatGPT nie wsiądze na rower, nie zrobi recenzji i nie podpowie, że w konkretnej marce roweru są słabe hamulce. Portal medyczny? Generator nie będzie wiedział, że w tym tygodniu odkryto nowy lek na raka :D Technologiczny? Skąd generator będzie wiedział, że w Polsce zostanie wybudowana fabryka Intela? Takie newsy się klikają. Oto odpowiedź wszechwiedzącego chata:

 

Jako model językowy, moje dane pochodzą z treningu przeprowadzonego do września 2021 roku. Nie mam dostępu do informacji na żywo ani możliwości przeglądania aktualnych wydarzeń.

W związku z tym, nie jestem w stanie potwierdzić, czy w Polsce zostanie wybudowana fabryka Intela w 2023 roku lub w przyszłości. Firma Intel, jako prywatne przedsiębiorstwo, podejmuje decyzje biznesowe na podstawie różnych czynników, takich jak strategia rynkowa, koszty produkcji, dostępność zasobów, polityka rządowa itp.

Aby dowiedzieć się o ewentualnych planach Intela dotyczących budowy fabryki w Polsce, zalecam śledzenie aktualnych wiadomości gospodarczych i informacji ze źródeł wiarygodnych mediów oraz oficjalnych komunikatów firmy Intel.

 

Kiedyś wiedzę czerpaliśmy ze "sztywnych" książek i programów telewizyjnych. W ostatnich latach publiczność pokochała interkatywny, ludzki i niebywale swobodny sposób przekazywania informacji poprzez blogi i youtube. Generatorom brakuje wszystkich tych cech i konretnego doświadczenia. Nie sądze, że szeroko rozumiana publiczność będzie chciała powrotu do wiedzy przekazywanej w szablonowy sposób. 

 

Tyle, że ja się z tym zgadzam. To, o czym mówisz, to nie jest copywriting, a tworzenie treści specjalistycznych, czyli na granicy dziennikarstwa, lub należących do dziennikarstwa. Raczej trudno spotkać dziennikarza od wszystkiego i od niczego. Istnieją dziennikarze muzyczni, filmowi, technologiczni i Bóg-wie-jacy jeszcze. Jeśli masz swoją wąską specjalizację i wciąż jesteś copywriterem - coś musiało pójść mocno nie tak, bo copywriterem zwyczajnie nikt nie chce być. Ma to tylko negatywne konotacje i kojarzy się z licealistami, którzy posiedli umiejętność kopiowania treści z Google i zamiany tego wszystkiego w "oryginalny" art. Dodatkowo, copywriter nigdy nie zostanie autorytetem w żadnej dziedzinie, ani nigdy nie zdobędzie żadnych nagród (pracując jako copywriter). Nigdy nie będzie szanowany przez czytelnika. To człowiek od brudnej roboty, często pracujący za beznadziejne pieniądze. 

Sam przeglądając historię swoich zleceń widzę, że kilka lat temu napisałem tekst o tym, dlaczego psy gubią sierść. Czy ja jestem kynologiem? Oczywiście, że nie, dlatego moje teksty na ten temat mogą mieć wartość co najwyżej przeciętną, a przeważnie - beznadziejną. Już wtedy miałem tego świadomość, dlatego postanowiłem z tego nieciekawego miejsca uciec. 

Powoływanie się na ograniczenie wiedzy Chatbota do 2021 roku to ogromny błąd, ponieważ a)ChatGPT to nie jedyny model LLM i b) tego typu ograniczenia da się obejść dzięki samodzielnemu "karmieniu" algorytmu świeżymi informacjami. Dodatkowo, ta technologia się rozwija. Mamy dopiero 2023 rok. Dodatkowo, ChatGPT nie służy do pisania artykułów - model równie dobrze można opłacić i podłączyć przez API do własnej aplikacji napisanej właśnie w tym celu. 

Sprowadzę to wszystko do bardzo prostej formy: czy gdyby przeciętny copywriter obudził się dziś rano z paskudną dysleksją, która sprawiałaby, że jego tekstów nie dałoby się czytać - czy te teksty wciąż miałyby ponadprzeciętną wartość? Moim zdaniem odpowiedz jest oczywista - nie, ponieważ taki człowiek nie ma żadnej specjalizacji i nie przekazuje unikalnych treści. 

Tak samo jest z książką. Gdyby "Solaris" albo "Zbrodnia i Kara" nagle były pełne byków, czy to sprawiłoby, że stałyby się bezwartościowe? Nie - to wciąż byłyby klasyki, tylko z błędami, ponieważ najważniejsza jest treść, którą przekazuje autor. 

Spójrz na ten cytat z Wielkiego Gatsby'ego:

"Tag oto donrzymy naprzut, kierujonc łodzie pot pront, ktury nieóstannie znosi nas w pżeżłość". 

Brzmi śmiesznie - fakt, ale to nadal jest ponadczasowy cytat, tylko pełen byków. 

Na rynku istnieje konkurencja. Prowadząc portal, musisz zachęcić czytelnika do odwiedzenia go. Zrobić to można clickbaitem, ale clickbaitem się go nie zatrzyma. Żeby go zatrzymać, trzeba dać mu realną wartość, która wpłynie na jego życie. Niegdyś, przedsiębiorcy płacili za teksty copywriterskie, ponieważ np. nie mieli szeroko pojętego talentu do pisania lub zwyczajnie - nie chciało im się tego robić. Teraz, dzięki modelom językowym, taki człowiek potrzebuje tylko i wyłącznie wiedzy na dany temat, a algorytm zrobi resztę za niego. Dlatego nie ma sensu płacić copywriterowi. 

Prawdziwa wartość pracownika zaczyna się wtedy, kiedy płacisz mu, bo NIE MOŻESZ zrobić tego, co on - nawet, gdybyś chciał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Lajkonik93 napisał:

Powoływanie się na ograniczenie wiedzy Chatbota do 2021 roku to ogromny błąd, ponieważ a)ChatGPT to nie jedyny model LLM i b) tego typu ograniczenia da się obejść dzięki samodzielnemu "karmieniu" algorytmu świeżymi informacjami. Dodatkowo, ta technologia się rozwija. Mamy dopiero 2023 rok. Dodatkowo, ChatGPT nie służy do pisania artykułów - model równie dobrze można opłacić i podłączyć przez API do własnej aplikacji napisanej właśnie w tym celu. 

 

Jakoś to "karmienie" nie zgrywa się w całość i w żadnym razie nie dostarcza odpowiedzi na stworzenie recenzji roweru, konkretnych informacji dla podróżnych, czy stworzenia wywiadu z CEO firmy, czy sławną osobą.

 

Jeśli to ja musze "dokarmiać GPT", żeby podał mi jakiekolwiek konkretne dane (nierzadko kompletne bzdury), to z pewnością najnowsze informacje ogłoszone na konferencjach prasowych, w publikacjach naukowych, czy Twitterze będą o niebo cenniejsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, ciniii napisał:

 

Jakoś to "karmienie" nie zgrywa się w całość i w żadnym razie nie dostarcza odpowiedzi na stworzenie recenzji roweru, konkretnych informacji dla podróżnych, czy stworzenia wywiadu z CEO firmy, czy sławną osobą.

 

Jeśli to ja musze "dokarmiać GPT", żeby podał mi jakiekolwiek konkretne dane (nierzadko kompletne bzdury), to z pewnością najnowsze informacje ogłoszone na konferencjach prasowych, w publikacjach naukowych, czy Twitterze będą o niebo cenniejsze. 


Ale przecież ja się z tym nie kłócę - dlatego mówię - niech ci, którzy mogą, próbują przejść na dziennikarstwo. Widziałeś copywritera z GC, który jezdzi na rowerze dwa dni, żeby napisać jego recenzję za 5zł/1000zzs? Czy copywriterzy prowadzą wywiady? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie dajcie sobie na luz. Wszystko rozbije się tak naprawdę o to, jak giganci tacy jak Google dostosują swoje algorytmy. Jeśli wytną strony na których większość tekstów jest generowane przez AI, a linki umieszczone na takich stronach będą ciągnąć witrynę-matkę w dół listy wyników a nie w górę, to w jednym momencie wszelkie chaty gpt staną się bezużyteczne. A możliwości by teksty wygenerowane przez AI były wykrywane z dokładnością >90% istnieją prawie tak długo jak samo AI. Nam pozostaje usiąść, wziąć popcorn i spokojnie czekać. Nie mamy wpływu na to jakie algorytmy zdecydują się zastosować giganci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajmy też o tym, że nawet najlepszy AI nie będzie posiadał czegoś takiego jak emocje. O ile w przypadku copywritingu może to nie odgrywać fundamentalnej roli, o tyle w przypadku np. piosenek, gdzie ludzie cenią sobie naturalność, teksty generowane przez sztuczną inteligencję nigdy nie przejdą. Oczywiście, AI może zastąpić wiele branż, a copywriting na pewno jest w gronie ryzyka, ale na chwilę obecną Chat GPT nie jest rozwinięty jeszcze na tyle mocno, by stworzyć profesjonalny artykuł specjalistyczny. Dlatego też sądzę, że dobrzy copywriterzy - przynajmniej przez najbliższe lata - nadal będą w cenie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piosenkach, owszem wokal i wizerunek/ sława artystów to rzecz unikatowa, ale te teksty to przecież błędne koło, ciągłe wałkowanie tych samych tematów (miłość, dziewczyny, gucci, kasa). Tak samo z bitem, raczej inteligencja lepiej przeanalizuje, które melodie najskutecznej wpajają się w naszą podświadomość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ddl napisał:

Pamiętajmy też o tym, że nawet najlepszy AI nie będzie posiadał czegoś takiego jak emocje. O ile w przypadku copywritingu może to nie odgrywać fundamentalnej roli, o tyle w przypadku np. piosenek, gdzie ludzie cenią sobie naturalność, teksty generowane przez sztuczną inteligencję nigdy nie przejdą. Oczywiście, AI może zastąpić wiele branż, a copywriting na pewno jest w gronie ryzyka, ale na chwilę obecną Chat GPT nie jest rozwinięty jeszcze na tyle mocno, by stworzyć profesjonalny artykuł specjalistyczny. Dlatego też sądzę, że dobrzy copywriterzy - przynajmniej przez najbliższe lata - nadal będą w cenie. 

 

Niby prawda, ale nie dla każdego gatunku muzyki. W przypadku popu teksty produkuje się taśmowo a pózniej sprzedaje wokalistom. 

ChatGPT wypluł coś takiego:

 

(Verse 1) In my Lambo, I cruise the streets, Designer labels, top to feet, Versace shades, Gucci belt, Living life with cards I've dealt.

On the beach, the sun-kissed sand, Pretty girls, they hold my hand, Prada bag, they're living large, We're the stars of this mirage.

(Pre-Chorus) We're chasing dreams, our hearts alight, With money flowing, day and night, No limits here, no need to hush, In this paradise, we're in a rush.


Przyznam, że tak w USA, jak i w Polsce (tu chyba w szczególności) ludzie wypluwają z siebie większe pierdoły. 

Do tego obok rymów częstochowskich typu "hush-rush", mamy rymowanie asonansów, takich jak "large" - "mirage", a to już nie jest takie oczywiste. 

Dlatego tutaj zgadzam się z ciniii. 

Myślę, że już niedługo czymś powszechnym może być coś jak sytuacja z Milli Vanilli (czy jakoś tak), czyli duetem, który nie odpowiadał za muzykę, a był jego medialną twarzą. Muzycy popowi już są w bardzo złej sytuacji - ostatnio jedna z wytwórni miała ogromne pretensje, bo ktoś zrobił ten remiks z udziałem syntetycznego Drake'a: 


Kilka lat temu także to było wygenerowane przez AI: 
 



Poza wokalem, ale dzisiaj wokal nie jest już wielkim problemem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest. Z drugiej jednak strony, rosnącym trendem są wszystkie rzeczy "rzemieślnicze", czy "craftowe". Dlaczego ręcznie malowana porcelana cieszy się o niebo większym uznaniem, niż doskonale wykonanie malowanie maszynowe, zajmujące mniej czasu? Czy będzie to miało jakikolwiek związek z muzyką, książkami i zawartością Internetu? Nie wiem, ale istnieje wysokie prawdopodobieństwo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek został posprzątany - proszę o powrót do merytorycznej dyskusji odnośnie platformy. Dziękuję. 

  • Sad 1

Agencja marketingowa Semgence istnieje na rynku od 2018 i odpowiada za prowadzenie działań SEO dla wielu firm małych i dużych. Prowadzimy też kampanie Google Ads - niedawno zostaliśmy sie Partnerem Google spełniając odpowiednie kryteria. Betapoint

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności