Skocz do zawartości

[Startup] GoodContent.pl - platforma copywriterska


Rekomendowane odpowiedzi

Mi natomiast przyszedł do głowy jeszcze jeden problem. Z wcześniejszych wpisów zrozumiałam, że wystawienie oceny jest nieobowiązkowe dla Zleceniodawców (jeśli jednak jest obowiązkowe, to można nie czytać dalej tego posta).

 

Jeżeli oceny są nieobowiązkowe, to wtedy wielu Zleceniodawcom, którzy mogliby wystawić pozytywną ocenę zwyczajnie nie będzie się chciało jej wystawić na zasadzie "no bo po co, skoro nie muszę".

Za to ci, którzy będą niezadowoleni (bezpodstawnie lub też z uzasadnieniem) z pewnością wykorzystają opcję, żeby wystawić negatywną ocenę.

 

Powstaje więc ryzyko, że system będzie zupełnie niemiarodajny, bo wystawiane będą wyłącznie negatywne oceny, skoro nie ma obowiązku wystawiać pozytywnych.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się zaczęło ocenianie. Napisane, zaakceptowane, i ocena 3. Dlaczego najpierw nie odesłane do poprawy, skoro coś się nie podobało?

I takich sytuacji będzie więcej. Dlaczego? Bo oceniającym nie zależy, nic z tego nie mają. Czy GoodContent przeczyta usprawiedliwienie każdej oceny? I co z tym dalej zrobi? Dlaczego copy nie mogą mieć wglądu do wyjaśnienia oceny? Byłoby z korzyścią — można  wyciągnąć wnioski i poprawić styl pisania.

Copy zależy na dobrych ocenach - bo dla copy oceny będą wiązać się z dostępnością do bardziej płatnych zleceń.

Gdzie tu sprawiedliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Baba Jaga napisał:

No i się zaczęło ocenianie. Napisane, zaakceptowane, i ocena 3. Dlaczego najpierw nie odesłane do poprawy, skoro coś się nie podobało?

I takich sytuacji będzie więcej. Dlaczego? Bo oceniającym nie zależy, nic z tego nie mają. Czy GoodContent przeczyta usprawiedliwienie każdej oceny? I co z tym dalej zrobi? Dlaczego copy nie mogą mieć wglądu do wyjaśnienia oceny? Byłoby z korzyścią — można  wyciągnąć wnioski i poprawić styl pisania.

Copy zależy na dobrych ocenach - bo dla copy oceny będą wiązać się z dostępnością do bardziej płatnych zleceń.

Gdzie tu sprawiedliwość?

 

He he. Mi właśnie jeden zleceniodawca odrzucił tekst, bo brakuje mu lekkości i dostałem nie 1, a 2 na pocieszenie :D Starałem się pisać w dość lekkim stylu, ale nie znałem za bardzo konkretów danego wydarzenia, więc jak w oryginale ciężko było napisać bez żadnych szczegółowych informacji. Żadnej poprawki, tylko cyk odrzucenie i dwójeczka, bo za ciężki :D Spoko, jak tak dalej pójdzie to większość będzie miała średnią 4-4,5. Wiadomo, że raz na jakiś czas zdarzy się ktoś kto da 2, 3 lub 4, np. ktoś dla kogo pisze się pierwszy raz, a nie ma aż tylu zleceń, aby odrzucać na starcie takich zleceniodawców. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Matthew1991 napisał:

Spoko, jak tak dalej pójdzie to większość będzie miała średnią 4-4,5.

 

Odnoszę nieodparte wrażenie, że będzie to raczej w okolicach 4 i mniej. Nie było mnie tutaj przy poprzednim systemie ocen, więc nie wiem, jak to wyglądało.  Ale znając mentalność części społeczeństwa i bardzo popularnych Januszy biznesu — może nie być kolorowo.

Nie rozumiem zasadności. Zaakceptował, nie odrzucił, nie odesłał do poprawy, to chyba powinno być ok :hmmm:. Więc po co oceny?

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Matthew1991 napisał:

No tak. Zwłaszcza, że można wrzucić copy na czarną listę i nie będzie on realizował zleceń dla danego klienta.

 

Dodatkowo ta informacja:

"Możesz realizować najlepiej płatne zamówienia, jako że masz poniżej 10% odrzuconych tekstów powyżej 9 zł brutto/1000 znaków. Tylko tak dalej! "

jest kolejnym obostrzeniem, które "pilnuje" , żeby "nie jechać po bandzie", tylko się starać.

Przypomina mi się praca w korporacji. Wyśrubowane plany, presja z każdej strony, system ocen, obcinanie premii za drobnostki.

To nie motywuje, wręcz przeciwnie. Przesadna presja nie motywuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Baba Jaga napisał:

Dlaczego copy nie mogą mieć wglądu do wyjaśnienia oceny? Byłoby z korzyścią — można  wyciągnąć wnioski i poprawić styl pisania.

 

Wejdź w Archiwum i tam z prawej strony, koło każdego tekstu, masz przycisk wyświetl. Tam pojawiają się wyjaśnienia ocen :)

 

Edytowane przez WDK2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kluskaKRK Jeśli dostałaś 5 to takich ocen nie trzeba wyjaśniać i po wciśnięciu wyświetl dostajesz tylko podgląd swojego tekstu. Jeśli dostałaś coś poniżej to wyświetla się także dodatkowo : "Uwagi klienta zgłoszone do tekstu" i tam jest wyjaśnienie Twojej oceny.

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minutes ago, WDK2 said:

@kluskaKRK Jeśli dostałaś 5 to takich ocen nie trzeba wyjaśniać i po wciśnięciu wyświetl dostajesz tylko podgląd swojego tekstu. Jeśli dostałaś coś poniżej to wyświetla się także dodatkowo : "Uwagi klienta zgłoszone do tekstu" i tam jest wyjaśnienie Twojej oceny.

 

Dzięki za informację :) Może przydałby się jakiś mail do copywriterów ze strony platformy w tej sprawie, bo chyba nie wszyscy wchodzą na to forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

@kluskaKRK, oczywiście będziemy wysyłać takie powiadomienie, kiedy tylko system ocen będzie miał jakieś realne zastosowanie - oczywiście stanie się to za jakieś kilkanaście dni, kiedy to ustalimy, na jakim poziomie powinna być "graniczna" średnia ocen pozwalająca na dostęp do najlepiej płatnych zamówień :)

 

Jeśli zaś chodzi o samo uzasadnienie, jest ono obowiązkowe w przypadku ocen niższych niż maksymalna. Oceny maksymalnej (5) nie da się uzasadnić.

Aktualnie uzasadnienie widoczne jest (jak wytłumaczył @WDK2 - dzięki!) na popupie z danym tekstem. Planujemy również wdrożyć powiadomienie mailowe z takim uzasadnieniem :)

 

Pozdrawiam,

Bartłomiej Tokarski
Założyciel GoodContent.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry Pani Justyno,

 

Proszę dać nam szansę - całe zmiany nie mają jeszcze żadnego realnego wpływu na funkcjonowanie (oprócz feedbacku ze strony Klienta, który może go przekazać za pośrednictwem uzasadnienia oceny), a sam próg ocen na pewno nie będzie "nie do przeskoczenia" :) Zależy nam na odsianiu najsłabszych copywriterów, popełniających rażące błędy ortograficzne, stylistyczne, interpunkcyjne czy merytoryczne.

 

Pozdrawiam,

Bartłomiej Tokarski

Założyciel GoodContent.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, GoodContent.pl napisał:

Dzień dobry Pani Justyno,

 

Proszę dać nam szansę - całe zmiany nie mają jeszcze żadnego realnego wpływu na funkcjonowanie (oprócz feedbacku ze strony Klienta, który może go przekazać za pośrednictwem uzasadnienia oceny), a sam próg ocen na pewno nie będzie "nie do przeskoczenia" :) Zależy nam na odsianiu najsłabszych copywriterów, popełniających rażące błędy ortograficzne, stylistyczne, interpunkcyjne czy merytoryczne.

 

Pozdrawiam,

Bartłomiej Tokarski

Założyciel GoodContent.pl

Panie Bartłomieju, pewnie od większości z nas dostanie Pan szansę, ale najlepsi z nas też muszą coś dostać. Pisał Pan o dynamice przyrostu zrealizowanych tekstów - super, cieszy mnie to, ale to również zasługa dobrej roboty copywriterów, którzy nic więcej z tego nie mają (chyba, że się mylę). Co do oceniania interpunkcji, stylistyki itd. :) A przepraszam, oceniać będą specjaliści językowi?... Przecież dobry copywriter obnaży niewiedzę kogoś takiego na "pierwszym zakręcie". Ja na razie "lecę" na samych piąteczkach, ale - o czym pisałem na maila (prośba o reakcję), raz dostałem "4", z adnotacją typu: "sorki, miało być "5", ale coś mi przeskoczyło"... :) Macie w ogóle możliwość ręcznej korekty takich "kwiatków"?

Edytowane przez PaulMott
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System oceniania miałby sens jedynie wtedy, kiedy płaca byłaby adekwatna do pracy. W przypadku i tak śmiesznych stawek na goodcontent nie bez powodu wzbudza to oburzenie w piszących, zaś może istotnie ucieszyć zlecających, którzy wymagają coraz więcej za coraz mniej ;) 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności