Skocz do zawartości

[Startup] GoodContent.pl - platforma copywriterska


Rekomendowane odpowiedzi

9 minutes ago, plamster said:

Wtedy powtórzymy błąd, który znajduje się na konkurencyjnej platformie. A przecież GC ma być lepszą alternatywą dla Copy i Zlecających. 

 

Zamiast tego proponuje skutecznie poinformować (edukować) Zlecających o tym, że należy dokładnie opisać zlecenie aby uniknąć niejasności oraz o tym, że większa stawka uprawnia do wymagania lepszej merytorycznie treści.

 

Podpisuję się pod tym w 100%!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmianą idą na plus, oby tak dalej. Zakładka finanse w końcu wygląda po ludzku. Ale brakuje mi jednego - możliwości dodatkowej wypłaty w miesiącu, nawet odpłatnie. 

Konto współdzielone. Kup teksty przez GT i z fakturą VAT.

Potrzebujesz tekstów? Pisz na PW albo zajrzyj, a na pewno coś wymyślimy ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, plamster napisał:

Wtedy powtórzymy błąd, który znajduje się na konkurencyjnej platformie. A przecież GC ma być lepszą alternatywą dla Copy i Zlecających. 

 

Zamiast tego proponuje skutecznie poinformować (edukować) Zlecających o tym, że należy dokładnie opisać zlecenie aby uniknąć niejasności oraz o tym, że większa stawka uprawnia do wymagania lepszej merytorycznie treści.

 

W dodtaku proponuje zniesienie systemu oceniania... Albo niech każdy nieoceniony tekst przez zlecającego będzie ocenianiy z automatu na 5. 

 

Nie, to nie jest żaden błąd, tylko konieczność. Bez podziału jest chaos - klienci zamawiają teksty SEO z kuriozalnymi wymaganiami albo teksty na 5 tys. zzs za najniższą stawkę. Powinien być jasny podział, każdy typ jasno scharakteryzowany i przypisana do każdego minimalna stawka. Błąd u konkurencji jest w kreatorze zamówień.  Oprócz podziału na typy trzeba by jeszcze wprowadzić zmiany w kreatorze zamówień. Klient jasno i precyzyjnie podaje wymagania, długość, temat itd. a na tej podstawie system mógłby automatycznie określać typ tekstu i wskazać klientowi minimalną stawkę. Ewentualnie klient mógłby podawać typ tekstu i wszystkie informacje, a system nie przepuściłby zamówienia, tylko wyświetlił komunikat, że podany typ tekstu nie zgadza się z wymaganiami czy długością i klient ma zmniejszyć wymagania albo zmienić typ tekstu, żeby zlecenie mogło trafić na listę. 

 

Co do systemu oceniania to pomysł przyznawania 5 za każdy nieoceniony tekst był już dyskutowany i krytykowany, gdyż te piątki mogłyby zawyżyć średnią słabego copy. Przypuśćmy, że ktoś ma 100 tekstów z czego połowa została oceniona i jego średnia to 3,5. Nagle drugie 50 zostaje ocenione z automatu na 5 i średnia wynosi już powyżej 4. 

Edytowane przez KamiX
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, KamiX napisał:

Co do systemu oceniania to pomysł przyznawania 5 za każdy nieoceniony tekst był już dyskutowany i krytykowany, gdyż te piątki mogłyby zawyżyć średnią słabego copy. Przypuśćmy, że ktoś ma 100 tekstów z czego połowa została oceniona i jego średnia to 3,5. Nagle drugie 50 zostaje ocenione z automatu na 5 i średnia wynosi już powyżej 4. 

 

Zgadzam się! Naprawdę nie rozumiem komu przeszkadza ocenianie tekstów. Żeby otrzymać ocenę niższą niż 5 naprawdę trzeba źle trafić, a utrzymanie średniej powyżej 4,75 nie jest jakimś szczególnym wyczynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do samego sytemu ocen nic nie mam. Problem polega tylko na tym, że duża część klientów ma tendencję do tego, że oceny wystawia wtedy, kiedy w tekście coś jest nie tak i jest to ocena poniżej 5. Natomiast rzadziej chce im się wystawiać 5.

Ostatnio miałem taką sytuację. Napisałem dla jednego klienta 12 tekstów. Jeden z nich oceniony został na 4 z komentarzem, że w tekście są literówki. Rzeczywiście było parę literówek, więc nie mam pretensji o ocenę 4. Ale pozostałe 11 tekstów nie zostało ocenionych. Rozumiem, że jeśli coś byłoby w nich nie tak to klient oceniłby je na 4 tak jak ten jeden tekst. Skoro tego nie zrobił no to czemu nie ocenił ich na 5.

Ogólnie mówiąc kolokwialnie trochę jest tak, że jak z tekstem jest coś nie tak, nawet mały błąd to klienci z chęcią dowalają ocenę mniejszą niż 5. Natomiast jeśli tekst jest bardzo dobry to duża część klientów uznaje to za coś całkowicie normalnego, nic szczególnego i wówczas nie widzi potrzeby wystawienia 5. Po prostu akceptuje tekst i już.

Nie wiem, może tylko ja tak mam, więc nie chce się wypowiadać za wszystkich. Ale ja mam ocenionych ledwie z 30% wszystkich tekstów.

Oczywiście ktoś może powiedzieć, że klient nie ocenił pozostałych 11 tekstów, bo w nich też zauważył jakieś błędy i musiałby wystawić za wszystkie 4, ale nie zrobił tego, bo z dobrego serca nie chciał szkodzić copy. Ale w takim razie to też jest pewien mankament systemu ocen.

Wydaje mi się, że nie ma idealnego rozwiązania na system ocen i zawsze znajdzie się "coś nie tak".

Dlatego myślę, że jeśli chodzi o ten dostęp do tekstów najlepiej płatnych to oprócz ocen pod uwagę należałoby brać ilość napisanych tekstów przez copy. W takim rozwiązaniu byłaby możliwość, że copy mający średnią poniżej 4,75 mógłby mieć dostęp do takich tekstów. Teraz jest także, że nowo zarejestrowany copy może napisać 5 tekstów z czego szczęśliwie dwa będzie miał ocenione na 5 i już ma średnią 5,0. a z drugiej strony może być sytuacja, w której copy ma na koncie 3000 tekstów i średnią 4,7 i dostępu nie ma.

Można by dawać dostęp np. dla copy o średniej 4,75 + 1000 tekstów na koncie. Potem 4,7 + 1500 tekstów na koncie, potem 4,65 + 2000 tekstów na koncie itp. Liczny oczywiście tylko dla przykładu.

 

A tak z innej beczki, to myślę, że najlepszą nagrodą dla tych najlepszych copy byłaby możliwość zarabiania np. 5% więcej na każdym tekście. Natomiast nie wiem jak miałoby to zostać wprowadzone. Jedyne rozwiązanie jakie widzę to takie, w którym GC w przypadku grupy najlepszych copy brałoby prowizję nie 17,5% a 12,5%, ale na takie rozwiązanie GC pewnie nie pójdzie. W tej chwili jest także, że nagrodą dla najlepszych copy jest dostęp do najlepiej płatnych zleceń. Tyle tylko, że jest ich za mało, aby można było pisać już tylko takie teksty. Innymi słowy, najlepsi copy i tak dalej piszą te teksty mniej płatne.

Edytowane przez pawig
  • Like 1
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawig, tylko jak zdefiniować tych "najlepszych" copy? Po ocenach? Po liczbie zrealizowanych tekstów? Po współczynniku tekstów odrzuconych?

Przez rok współpracy z platformą mógłbym tak nazwać może dwoje piszących, którzy na ogół się sprawdzają i teksty, które przesyłają, są bardzo dobre (a i tak wciąż jest w nich co poprawiać). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego tak jak napisałem, nie da się stworzyć jakieś idealnego systemu ocen copy. Zawsze znajdzie się coś co będzie nie tak. Jakikolwiek system by się skonstruowało to zawsze będzie on działał na zasadzie wyboru mniejszego zła. Bo nawet jakby ktoś wymyślił idealny system z punktu widzenia copy, to klienci mogą widzieć w nim jakieś mankamenty, bo teksty mogą pisać niby ci najlepsi, a teksty wcale super nie będą. No nie ma idealnego rozwiązania. Z drugiej jednak strony uważam, że jakiś system motywacyjny dla copy powinien być, tak aby mieli oni jaką możliwość zarabiania więcej. Tym bardziej, że nowy właściciel GC zapowiadał, że będzie myślał nad zmianami, które mają wpłynąć na większe zarobi dla copy. Tylko jak to zrobić? No zwykły komunikat dla klienta, że no korzystniej byłoby dać większą stawę działać nie będzie. Tak samo uważam, że na wzrost stawek nie wpłynie fakt, że klient będzie widział ile netto zarobi copy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, pawig napisał:

Tym bardziej, że nowy właściciel GC zapowiadał, że będzie myślał nad zmianami, które mają wpłynąć na większe zarobi dla copy.

Większe zarobki, to - kwotowo - większa prowizja dla platformy. Czekajmy, jak to się rozwinie. Zobaczymy, czy zaproponowane rozwiązania będą korzystne dla copy i dla zleceniodawców. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko na GC klient ma pełną dowolność co do tego jaką stawkę da za tekst. Dlatego chodzi mi o to, że niby w jaki sposób można przekonać klienta, aby nagle za tekst nie płacił 5zł a 8zł. Tym bardziej, że jak płaci te przykładowe 5zł to teksty są realizowane. W związku z tym jaki miałby interes w tym, aby płacić więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy zleceniodawca widzi sugerowane kwoty dla copy odpowiadające oczekiwanej jakości tekstu. Dla mnie jest to jakimś wyznacznikiem i tak staram się zlecać (choć nie widzę wielkiej różnicy w jakości między tekstami średniej a wysokiej jakości). 

A z drugiej strony skoro copy podejmują się pisania tekstów za niższe kwoty, to chyba jest to dla nich opłacalne.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dlatego moje pytanie było skierowane do obecnej administracji - o możliwość wprowadzenia takiej funkcji. Ewentualnie, domyślne sortowanie powinno być od najnowszych zleceń. I tak większość copy w pierwszej kolejności sprawdza i odświeża co ciekawego z nowych.

 

Albo jeszcze lepiej - zrobić samoodświeżającą się listę co jakiś interwał. Na podobnej zasadzie, jak są samoodświeżające się relacje sportowe na różnych stronach itp.

Edytowane przez marek_____
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności