Skocz do zawartości

[Startup] GoodContent.pl - platforma copywriterska


Rekomendowane odpowiedzi

To chyba jaja jakieś są ... to mają być wytyczne odnośnie precla? ?

Ciekawe w takim razie, jakie wytyczne są dla pozostałych kategorii tekstów. Obawiam się, że teksty wysokiej jakości i specjalistyczne to chyba tylko doktoranci i profesorowie powinni pisać, nikt inny nie podoła.

 

No, to się wyjaśniło — zleceniodawcy mogą,  to korzystają ?

Jak coś spieprzyć to z rozmachem ... a co !

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łooooo to są wytyczne do precla!? Bez komentarza, bo bym musiał użyć niecenzuralnych słów :) No WhitePress już dawno mnie tak nikt nie rozśmieszył :D

 

Pomijam już fakt, że totalnym absurdem jest to, że klienci znają te wytyczne, a copy którzy mają te teksty napisać nie :D No chyba, że jestem ślepy i nie widzę na GC tych wytycznych :)

Edytowane przez pawig
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie jest takie, że zlecający może opublikować te wytyczne w opisie zamówienia lub usunąć je i napisać własne. Widzę, że odnoszą się one głównie do struktury tekstu, czyli poziom merytoryczny może być znikomy, zgodnie z założeniem precla. Linkowanie i dwa (byle jakie) nagłówki nie sprawią, że tekst nagle będzie wyższej jakości. Nie widzę nic problematycznego w tych wymaganiach – właściwie są zgodne z tym, jak intuicyjnie napisałabym precel, mając podane w opisie jedynie słowa kluczowe i anchory do wstawienia. Może poza śródtytułami, ale wystarczy się nad nimi nie zastanawiać.

Edytowane przez Ainee
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.03.2020 o 15:20, kluskaKRK napisał:

Trzymam za słowo!

Już przestałam mieć nadzieję, bo od dwóch lat o tym mowa jest. Poprzedni właściciel się przed tym wzbraniał rękami i nogami :D

Będzie na 100% w tym miesiącu. Nie widzę powodów dla których nie mamy być transparentni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

na dzień dzisiejszy wprowadzone kategorie i  szablony wytycznych mają ułatwiać uzupełnianie treści przez klientów. Wytyczne te są rozbudowane z prostego powodu: chcemy uniknąć sytuacji w których wytyczne przygotowane przez klientów są niejasne, a potem teksty odrzucane bo strony myślały co innego. 
Klient ma prawo usuwać / zmieniać  wytyczne.
 Może zupełnie nie korzystać z szablonów. 

 

Szablony do wytycznych nie są ich definicją - raczej mają ułatwiać tworzenie jasnych oczekiwań przez klienta.

 

Tak czy inaczej przejrzymy jeszcze raz wytyczne i:

  • podniesiemy wybrane ceny (nie możemy jednak przesadzić, gdyż 4 miesiące temu podnieśliśmy minimalną stawkę o 50%i tamta podwyżka spotkała się z negatywnym odbiorem przez klientów)
  • spróbujemy trochę okroić wzory wymagania (ale nie uważamy, że dodanie dwóch nagłówków robi z precla tekst specjalistyczny).

Do 20.03.2020 wprowadzimy zmiany:

  • wprowadzimy ponownie przeliczanie wartości 1000 znaków
  • będziemy informowali klientów ile copywriter dostaje na rękę 
  • w momencie kiedy klient wyceni zamówienie według ceny minimalnej zamiast domyślnej pojawi się ostrzeżenie o niskiej jakości wykonania za tą cenę i wydłużonym czasie oczekiwania na tekst.

Chciałbym jasno zaznaczyć, że celem naszych działań jest podwyższenie cen ale także i jakość treści. To wymaga czasu. 


Nie jesteśmy w stanie weryfikować wytycznych do każdego zlecenia, ponieważ:

- przedłużałoby to bardzo proces

- rodziłoby to  długie dyskusje i mogło powodować odpływ klientów

- byłoby to kosztowne (koszt pracownika, a obiecaliśmy że nie zmieniamy prowizji)

- ideą platformy jest równowaga popytowo - podażowa.

 

Paweł Strykowski , CEO WhitePress & GoodContent

 

W dniu 4.03.2020 o 15:33, Nochance napisał:

A czy ja Panie Pawle ( @pawelek) także otrzymam odpowiedź, czy nie odpowiada się tutaj na niewygodne pytania?

 

Dlaczego Zleceniodawcy, którzy do tej pory płacili więcej, po dokonaniu ostatnich zmian płacą znacznie mniej i jak to ma się do rzekomych wyższych stawek dla copywriterów? Zadaniem kategoryzacji miało być podniesienie cen oraz sprecyzowanie oczekiwań Klientów, jednak zrobił się jeszcze większy bałagan, a stawki za teksty ewidentnie zmalały, więc nie wiem, dla kogo wprowadzane są te zmiany.. na pewno nie dla osób piszących, ale oczy są mydlone jak zwykle.

 

Te minimalne progi chyba niezbyt dobrze funkcjonują, ponieważ nadal widoczne są zlecenia z niebotycznymi wymaganiami za bagatela 1-2 zł, więc jak to jest? Gdzie te stawki? Gdzie ten ład?

 

Nie boję się trudnych pytań.

 

Skontaktowaliśmy się z 3 klientami, którzy rzeczywiście obniżyli w tym tygodniu ceny. Jednak oni (wykonaliśmy telefony lub pisaliśmy z nimi) jasno powiedzieli że nie ma to nic wspólnego z kategoryzacją. Pozwolę sobie zacytować jedną brutalną odpowiedź klienta, który powiedział, że "podwyższy ceny jak przestaną mu schodzić teksty".

 

Nie widzę powodów dla których kategoryzacja miałaby obniżać ceny, ona wyraźnie narzuca dość przyzwoite ceny domyślnie i często podwyższa minimalne. I pomaga tworzyć jaśniejsze wytyczne.

 

Nie da się na dzisiaj dodać zlecenia tańszego niż 3 zł brutto za 1000 znaków. Ale jest to cena klienta brutto, więc cena dla copywritera (którą to teraz widzi) jest odpowiednio niższa.  Pragnę zaznaczyć że nie zmienialiśmy i nie będziemy zmieniali naszej prowizji, która wynosi 17.5% i to jeżeli klient nie ma rabatu (wtedy jest niższa). Za to po drodze mamy 3 różne podatki.

Jeżeli gdzieś są zlecenia z kwotą około 1 zł /1000 znaków dla copywritera to muszą to być bardzo stare zlecenia.

 

Paweł Strykowski

 

 

 

Edytowane przez pawelek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, pawelek napisał:

Pozwolę sobie zacytować jedną brutalną odpowiedź klienta, który powiedział, że "podwyższy ceny jak przestaną mu schodzić teksty".

To jest to o czym pisałem wcześniej -  dopóki my sami nie zaczniemy wyżej się cenić to nikt nam więcej nie zapłaci.

  • Like 3
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, pawelek napisał:

 "podwyższy ceny jak przestaną mu schodzić teksty".

Może warto uświadomić pana Zleceniodawcę, że rynek nie funkcjonuje w ten sposób? Już widzę jak podwyższa ceny, kiedy ktoś bierze ochłapy i robi mu zlecenie za pół darmo..

Skoro nie kategoryzacja była powodem, to dlaczego wraz z jej wejściem ceny drastycznie spadły? Bo nikt nie chciał pisać dobrze płatnych zleceń i Klienci postanowili nas ukarać? Gdzie tu logika?

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, pawelek napisał:

Dzień dobry,

 

na dzień dzisiejszy wprowadzone kategorie i  szablony wytycznych mają ułatwiać uzupełnianie treści przez klientów. Wytyczne te są rozbudowane z prostego powodu: chcemy uniknąć sytuacji w których wytyczne przygotowane przez klientów są niejasne, a potem teksty odrzucane bo strony myślały co innego. 
Klient ma prawo usuwać / zmieniać  wytyczne.
 Może zupełnie nie korzystać z szablonów. 

 

Szablony do wytycznych nie są ich definicją - raczej mają ułatwiać tworzenie jasnych oczekiwań przez klienta.

 

Tak czy inaczej przejrzymy jeszcze raz wytyczne i:

  • podniesiemy wybrane ceny (nie możemy jednak przesadzić, gdyż 4 miesiące temu podnieśliśmy minimalną stawkę o 50%i tamta podwyżka spotkała się z negatywnym odbiorem przez klientów)
  • spróbujemy trochę okroić wzory wymagania (ale nie uważamy, że dodanie dwóch nagłówków robi z precla tekst specjalistyczny).

Do 20.03.2020 wprowadzimy zmiany:

  • wprowadzimy ponownie przeliczanie wartości 1000 znaków
  • będziemy informowali klientów ile copywriter dostaje na rękę 
  • w momencie kiedy klient wyceni zamówienie według ceny minimalnej zamiast domyślnej pojawi się ostrzeżenie o niskiej jakości wykonania za tą cenę i wydłużonym czasie oczekiwania na tekst.

Chciałbym jasno zaznaczyć, że celem naszych działań jest podwyższenie cen ale także i jakość treści. To wymaga czasu. 


Nie jesteśmy w stanie weryfikować wytycznych do każdego zlecenia, ponieważ:

- przedłużałoby to bardzo proces

- rodziłoby to  długie dyskusje i mogło powodować odpływ klientów

- byłoby to kosztowne (koszt pracownika, a obiecaliśmy że nie zmieniamy prowizji)

- ideą platformy jest równowaga popytowo - podażowa.

 

Paweł Strykowski , CEO WhitePress & GoodContent

 

 

Nie boję się trudnych pytań.

 

Skontaktowaliśmy się z 3 klientami, którzy rzeczywiście obniżyli w tym tygodniu ceny. Jednak oni (wykonaliśmy telefony lub pisaliśmy z nimi) jasno powiedzieli że nie ma to nic wspólnego z kategoryzacją. Pozwolę sobie zacytować jedną brutalną odpowiedź klienta, który powiedział, że "podwyższy ceny jak przestaną mu schodzić teksty".

 

Nie widzę powodów dla których kategoryzacja miałaby obniżać ceny, ona wyraźnie narzuca dość przyzwoite ceny domyślnie i często podwyższa minimalne. I pomaga tworzyć jaśniejsze wytyczne.

 

Nie da się na dzisiaj dodać zlecenia tańszego niż 3 zł brutto za 1000 znaków. Ale jest to cena klienta brutto, więc cena dla copywritera (którą to teraz widzi) jest odpowiednio niższa.  Pragnę zaznaczyć że nie zmienialiśmy i nie będziemy zmieniali naszej prowizji, która wynosi 17.5% i to jeżeli klient nie ma rabatu (wtedy jest niższa). Za to po drodze mamy 3 różne podatki.

Jeżeli gdzieś są zlecenia z kwotą około 1 zł /1000 znaków dla copywritera to muszą to być bardzo stare zlecenia.

 

Paweł Strykowski

 

 

 

 W takim razie proszę się odnieść do tego zlecenia. Po przeliczeniu stawka na rękę za 1000 zzs to 93 gr xD. Pomijając już fakt, że typ kupuje opinie. Psuje to rynek i nie jest etyczne. Dlaczego takie zlecenia są publikowane? 

 Pamiętaj, że w tym zamówieniu Klient oczekuje tekstów najwyższej jakości! 


 

- Opinie w kontekście serwisu / naprawy (część może być pozbawiona kontekstu)

 

- Krótkie, zwięzłe, ale sensowne 

 

- Tylko pozytywne opinie

 

- Poprawne gramatycznie, ortograficznie

 

- Można angażować imiona męskie

 

- Można angażować atuty: płatność kartą, szybki termin, wysoka kultura osobista, szybka realizacja, rezerwacja on-line, miła / sprawna obsługa klienta, fachowość, doświadczenie, profesjonalny sprzęt, faktura VAT po naprawie, bezpłatny dojazd, niska cena, dobre wyposażenie.

 

- Można używać synonimizacji mocno zmieniającej zdanie (więcej niż 2 elementy).

 

 

 

Dla wygody zrobiłem paczki po 100. W razie wątpliwości proszę o kontakt.

 

Minimalna długość tekstu:
100 znaków ze spacjami
Na konto otrzymasz:
8.11 zł/tekst
Jeśli wystawiasz faktury:
9.39 zł netto/tekst

Tekst synonimizowany:
Nie
Czas na napisanie tekstu:
06:00
Ukryj zlecenie 

Nie płaci za 100 znaków 8,11 zł, a za paczkę opinii czyli 100 po 100 znaków ;) co w przeliczeniu daje 0,81 zł za 1000 zzs, powinien jasno określić taką stawkę w wytycznych, zamiast kombinować. 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karolajna: usuniemy za chwilę to zlecenie. My nie przeglądamy zleceń na etapie dodawania (dlaczego - już pisałem), ale po takim zgłoszeniu możemy to zrobić.

Tutaj klient wyraźnie co innego wpisuje w zamówieniu (liczba znaków i wartość), a co innego w opisie, dlatego to "przeszło". 

 

 

 

Informuję, że podnieśliśmy stawki domyślne i minimalne (1000 znaków) w wielu kategoriach. Wierzymy, że to dobry ruch.

 

Aktualnie tabela wygląda jak poniżej:

Screenshot_2.jpg

Edytowane przez pawelek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pawelek napisał:

karolajna: usuniemy za chwilę to zlecenie. My nie przeglądamy zleceń na etapie dodawania (dlaczego - już pisałem), ale po takim zgłoszeniu możemy to zrobić.

Tutaj klient wyraźnie co innego wpisuje w zamówieniu (liczba znaków i wartość), a co innego w opisie, dlatego to "przeszło". 

No właśnie, nie musicie wszystkiego weryfikować, ale niech przy każdym zleceniu będzie przycisk "zgłoś" i wtedy będziemy mogli zgłaszać zlecenia, w których coś nam nie będzie pasowało. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KamiX napisał:

No właśnie, nie musicie wszystkiego weryfikować, ale niech przy każdym zleceniu będzie przycisk "zgłoś" i wtedy będziemy mogli zgłaszać zlecenia, w których coś nam nie będzie pasowało. 

Wszystkie naruszenia regulaminu można zgłaszać na adres mailowy kontakt@goodcontent.pl

Na maile odpowiadamy bardzo szybko. 

 

Edytowane przez GoodContent.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieńcie tekst w polu "Zarezerwuj i wyślij tekst", bo od dawna jest nieaktualny ;)
 

Cytat

Następnie na stronie zamówienia musisz zarezerwować 1 tekst, po czym otrzymasz 6 godzin na jego realizację.
Po przesłaniu tekstu przez system możesz przejść do realizacji następnego tekstu!

Pamiętaj, że możesz ponowić rezerwację, jeśli nie wyrobisz się w 6 godzin!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.03.2020 o 21:00, pawelek napisał:

 

  • podniesiemy wybrane ceny (nie możemy jednak przesadzić, gdyż 4 miesiące temu podnieśliśmy minimalną stawkę o 50%i tamta podwyżka spotkała się z negatywnym odbiorem przez klientów)
  •  

 

 

 

Panie Pawle - z całym szacunkiem: WSZYSTKO ostatnio podrożało, włącznie z prądem, bez którego - niezależnie od wszystkiego - nie mamy jak realizować zleceń i może warto o tym i klientom przypominać. Założę się, że jeżeli zlecają nam teksty osoby, które same zarabiają na pisaniu i robią z nas podwykonawców, to uwzględniają w swoich cenach inflację. TANIOŚĆ TEŻ MA SWOJE GRANICE! I to z kolei będzie się spotykało z niezadowoleniem drugiej strony, czyli wykonawców. My też płacimy rachunki.

 

Druga sprawa - może też warto napomknąć, czy też przypomnieć stałym / uświadomić nowym klientom, że jak zleca się tekst na konkretną liczbę znaków (a tak jest tu od zawsze),  to właśnie za tyle znaków mamy płacone. Dlatego napisanie w zleceniu, że "tekst ma mieć MINIMUM daną liczbę znaków", a później ewentualny zwrot do poprawy, bo "temat można było lepiej rozwinąć i napisać dłuższy tekst" jest po prostu nie na miejscu. Klient dostaje tyle znaków, za ile płaci, ewentualnie + kilkadziesiąt, jeśli wymaga tego zakończenie tekstu (za które jednak dodatkowych groszy już nie dostajemy). No chyba, że wprowadzone zostaną widełki znakowe, a więc i wynagrodzeniowe - np: tekst na 1000 -1500 znaków (czyli nie mniej, niż 1000 i nie więcej, niż 1500) i cena albo też w pewnych widełkach (zależy, ile nam znaków wyjdzie) albo konkretna, ale taka, żeby nikt nie poczuł się pokrzywdzony, jeżeli dobije do maksimum znaków - czyli nie uzależniona sensu stricte od liczby znaków, a od zlecenia. 

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności