Skocz do zawartości

[Startup] GoodContent.pl - platforma copywriterska


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, dawno mnie tutaj nie było i chciałam spytać o kwestię rozliczeń. Przykładowo na pierwszym lepszym tekście:
 
2200 znaków ze spacjami
Na konto otrzymasz:
11.59 zł/tekst
Jeśli wystawiasz faktury:
13.41 zł netto/tekst
 
Mam rozumieć, że na konto dostanę kwotę 11.59 zł/tekst? Czy będę miała coś jeszcze potrącone z racji np. prowizji za serwis? Pytam bo informacja w zakładce finanse nie jest dla mnie jasna. Dzięki :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, korona1973 napisał:
Hej, dawno mnie tutaj nie było i chciałam spytać o kwestię rozliczeń. Przykładowo na pierwszym lepszym tekście:
 
2200 znaków ze spacjami
Na konto otrzymasz:
11.59 zł/tekst
Jeśli wystawiasz faktury:
13.41 zł netto/tekst
 
Mam rozumieć, że na konto dostanę kwotę 11.59 zł/tekst? Czy będę miała coś jeszcze potrącone z racji np. prowizji za serwis? Pytam bo informacja w zakładce finanse nie jest dla mnie jasna. Dzięki ?

 

Prowizja jest już wliczona do tej ceny. Dostaniesz do wypłaty 11,59 zł + jak jesteś >26 rż. jak ja to jeszcze trochę będzie w ramach zwrotu podatku za rok. :)

  • Thanks 1

Zajrzyj na moją stronę o filmach i serialach: 500filmow.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, GoodContent.pl napisał:

Dzień dobry,

przeczytałam Państwa wpisy. Nie miło słyszeć, że wybieram milczenie, skoro na wszystkie Państwa wiadomości mailowe odpowiadam. Nie zawsze znajduję czas, aby komentować forum, jednak staram się być na bieżąco.

Czekam na nowe propozycje, które chcieliby Państwo wprowadzić w GoodContent. Oczywiście wszystkie tematy przemyślimy i podejmiemy decyzję co do realizacji.

Ostatnio dodaliśmy trochę ułatwień na koncie klienta.

Jeśli jednak macie jakieś nowe propozycje zapraszam może być również na mail kontakt@goodcontent.pl 

 

Rozmawiamy o komunikacji tu, na forum. Nie widzę by sugestie spotykały się z reakcją czy odpowiedzią. Widziałam natomiast, ze niektóre sprawy poruszane były już w roku 2016. Tak, o przycisk ratunkowy już 4 latat temu proszono. Po co podawać nowe, skoro tyle jest zaległych?

 

Żeby nie było, ciesze się ogromnie z kolejnych ułatwień dla klienta. Szkoda tylko, że nie dostrzegam nic z propozycji podrzucanych przez copy. I ok, nikt nie zmusza do pisania. Ponawiam jedynie pytanie retoryczne o to jak zamierzacie wyjaśnić klientowi, że niby dysponujecie 20 tysiacami copy, a jego tekst wisi 3 tydzien i chętnych do wykonania go brak?

4 godziny temu, thomasward napisał:

Tak a propos pomysłów, ocenianie zleceniodawców przez copywriterów byłoby spoko, bo można łatwo uniknąć problematycznych zleceniodawców. Ale jest też sporo argumentów przeciw takiemu rozwiązaniu. 

Nawet nie trzeba ocen, wystarczyłyby statystki typu:

 

- zwykle akceptuje tekst w x dni (nie wszyscy chcą czekać na pieniądze tydzień, czasem ludziom się śpieszy)

- procent odesłanych do poprawy

- procent odrzuconych

- częstotliwość wystawiania ocen

Papier zawsze można schować. Gorzej kiedy trzeba będzie pokazać świstek, którego się nie ma. 

Tak samo jest z umiejętnościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak odnośnie opcji edycji..

może przycisk to za dużo, ale np. realna jest opcja by w chwili sprawdzania tekstu dorzucić opcję wykrywania literówek i braku formatowania? W chwili wyłapania tego przez system copy otrzymywałby wiadomość typu "tekst zawiera literówki/nie zawiera formatowania tekstu czy mimo to chcesz go wysłać?" 

 

 

Papier zawsze można schować. Gorzej kiedy trzeba będzie pokazać świstek, którego się nie ma. 

Tak samo jest z umiejętnościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, GoodContent.pl napisał:

Dzień dobry,

przeczytałam Państwa wpisy. Nie miło słyszeć, że wybieram milczenie, skoro na wszystkie Państwa wiadomości mailowe odpowiadam. Nie zawsze znajduję czas, aby komentować forum, jednak staram się być na bieżąco.

Czekam na nowe propozycje, które chcieliby Państwo wprowadzić w GoodContent. Oczywiście wszystkie tematy przemyślimy i podejmiemy decyzję co do realizacji.

Fajnie ... właśnie szukam wpisu z naszymi propozycjami sprzed roku :). Poniżej zapodam :) 

 

6 godzin temu, GoodContent.pl napisał:

Ostatnio dodaliśmy trochę ułatwień na koncie klienta.

Jeśli jednak macie jakieś nowe propozycje zapraszam może być również na mail kontakt@goodcontent.pl 

 

Otóż .... tadaaaaam .... znalazłam ?. Spójrzmy i przeanalizujmy. Komentarze w kolorze „innym” :)

 

1. System ocen — ustawiony zbyt wysoki pułap umożliwiający pisanie lepiej płatnych tekstów

Czasem zdarzają się Janusze biznesu z wymaganiami z kosmosu wystawiający nieadekwatne oceny, ostatnio ktoś zgłaszał. Z perspektywy czasu zauważam, że ja nie mam z tym problemu, może wypowiedzą się inni.


2. Tekst zwrócony do poprawy nie powinien blokować możliwości przyjęcia nowego zlecenia (na poprawę jest czas 24h)

To ciekawy pomysł.


3. Mailing do copy o wszystkich zmianach na GC

Hmmm ... chyba otrzymuję ... ale czy wszystkie?


4. Unormowanie czasu realizacji tekstów w przełożeniu na ilość godzin (propozycja była min. 6h za tekst bodajże do 3000 lub 4000  znaków, każde kolejne 1000 znaków to kolejna godzina)

ZROBIONE ... REWELA  ?


5. Archiwum tekstów — tekst odesłany do poprawy powinien być tam widoczny z adnotacją "do poprawy"

Chyba zrobione, ale niech inni potwierdzą, ponieważ od wieków mi się nie zdarzył. 


6. Możliwość ukrywania zamówień przez copywriterów — tych zamówień, które ich nie interesują oraz blokowanie poszczególnych zleceniodawców

 ZROBIONE ... REWELA  ?


7. Rozbudowana możliwość filtrowania tekstów — np. według branż, czy rodzaju (precel, zaplecze, artykuł)

Fajna opcja znaleźć tekst według jego rodzaju, ale tylko wtedy, kiedy nie wiązałoby się to z „rozjechaniem się” interfejsu, tudzież klikaniem w strzałki ;) . Kwestia do rozważenia dla działu IT.


8. Zabronienie zleceniodawcom możliwości zmiany warunków zlecenia po jego akceptacji — wielokrotne odsyłanie do poprawy i "dokładanie" coraz to nowych wymagań

To jest potrzebne !!!


9. Ruchome w zależności od ilości (lub kwoty) zrealizowanych tekstów progi prowizyjne (dowartościowanie dużo piszących copy)

Tego bym nie ruszała, gdyż będzie to z krzywdą dla osób piszących dorywczo, lub takich, którr piszą mniej tekstów, ale za to wysokiej jakości za lepszą kasę.


10. Warto wprowadzić minimalną ilość znaków w uzasadnieniu oceny przez zleceniodawcę, np. 30 znaków i konieczność merytorycznego uzasadnienia

Chyba jest ? Nie miałam od dawna, potwierdźcie.


11. Jasny i czytelny podział tekstów na precle, zaplecza i artykuły oraz minimalne ceny dostosowane do konkretnych rodzajów tekstów

Jest, ale zdarzają się cwaniaczki, które pod preclem za 2,90 ukrywają "wykresy, wypunktowania i inne formy" ?. Da się to jakoś dopracować?


12. Giełda tekstów

Chyba ustaliliśmy, że nie chcemy. „Zepsułoby” to bardziej platformę.

 

13. Czas oczekiwania 7 dni na akceptację tekstu

Jest 7 dni. Z doświadczenia zauważyłam, że jeśli do 4 dni zleceniodawca nie zatwierdzi tekstu, to już w ogóle nie zatwierdzi i odbywa się to automatycznie po 7 dniach. Może 4 dni wystarczyłyby?

 

14. "Wyłapywanie" i banowanie multikont, zapobieganie blokowaniu wielu tekstów przez jednego copy pod wieloma pseudonimami

O! Coś z tym było zrobione? Przydałoby się :)

 

15. Powiadomienie zleceniodawców o kwocie "na rękę" , jaką otrzymuje copy za tekst

Chyba zrobione :)

 

16. Przelew w 1 dzień.

Chyba zrobione :)

 

17. Możliwość zarezerwowania kilku tekstów jednocześnie.

Kilku to chyba przesada, ale może chociaż dwóch?

 

Tyle z dawien dawna znalazłam.

Coś byście dodali, drodzy copywriterzy? :)

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Baba Jaga napisał:

Fajnie ... właśnie szukam wpisu z naszymi propozycjami sprzed roku :). Poniżej zapodam :) 

 

Jak dla mnie, trochę walka z wiatrakami z chocholim tańcem w tle, ale szanuję za chęci. 

 

 

Cytat

 

Możliwość ukrywania zamówień przez copywriterów — tych zamówień, które ich nie interesują oraz blokowanie poszczególnych zleceniodawców

 ZROBIONE ... REWELA  ?

 

Niby tak, ale też nie do końca, gdyż ukrycie zamówienia jest możliwe tylko i wyłącznie wtedy, gdy dany zleceniodawca "wisi". Klienta nie zablokujesz, przykładowo, z poziomu archiwum. 

To staje się kłopotliwe, jeżeli jakiś klient zaszedł nam za skórę, a teksty zleca nieregularnie - wówczas istnieje ryzyko, że możemy się na niego naciąć w przyszłości. Na jednego rodzynka poluję już od kilku miesięcy.
 

Cytat

 

Jasny i czytelny podział tekstów na precle, zaplecza i artykuły oraz minimalne ceny dostosowane do konkretnych rodzajów tekstów


 

Odnośnie tego - wywaliłbym (ew. zastąpiłbym czymś) "inny tekst". Nie wiem jaki był zamysł tej kategorii, ale chyba nikt nie będzie polemizował, jeżeli napiszę, że w znakomitej większości jest to furtka dla cwaniaków.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, GoodContent.pl napisał:

Bardzo dziękuję. Oczywiście przeanalizuję:)

Dziękuję :)

 

6 godzin temu, GoodContent.pl napisał:

Co do tematów poprawkowych z 2016 roku - Proszę o przybliżenie tematu. 

GoodContent od września 2019 roku zmieniło właściciela.

Nie było mnie tu wtedy jeszcze, tu nie pomogę niestety.

 

1 godzinę temu, Marcink54 napisał:

Jak dla mnie, trochę walka z wiatrakami z chocholim tańcem w tle, ale szanuję za chęci. 

 

Spoko. Uważam, że zawsze warto zawalczyć o zmiany na lepsze :)

Z doświadczenia wiem, że nie zawsze ci „na górze” zdają sobie sprawę ze wszystkiego, co dzieje się „na dole”, ponieważ nie są na „pierwszej linii ognia” i zwyczajnie mogą nie wiedzieć, a tym samym, nie dostrzec problemu :) . Czasem tylko praktyk może go wskazać  :)

 

1 godzinę temu, Marcink54 napisał:

 

Niby tak, ale też nie do końca, gdyż ukrycie zamówienia jest możliwe tylko i wyłącznie wtedy, gdy dany zleceniodawca "wisi". Klienta nie zablokujesz, przykładowo, z poziomu archiwum. 

To staje się kłopotliwe, jeżeli jakiś klient zaszedł nam za skórę, a teksty zleca nieregularnie - wówczas istnieje ryzyko, że możemy się na niego naciąć w przyszłości. Na jednego rodzynka poluję już od kilku miesięcy.
 

Korzystam z tej opcji, mam kilku ukrytych zleceniodawców. Jednak nie jestem tak drobiazgowa jak Ty :). Piszę chyba mniej niż Ty, może dlatego nie przeszkadza mi to aż tak bardzo. Ponadto — zauważyłam, że niektórzy mają kilka nicków ;) . Zauważyłeś? Te same, lub podobne opisy. Hmmm ... to tak wolno? ;) 

 

 

1 godzinę temu, Marcink54 napisał:

Odnośnie tego - wywaliłbym (ew. zastąpiłbym czymś) "inny tekst". Nie wiem jaki był zamysł tej kategorii, ale chyba nikt nie będzie polemizował, jeżeli napiszę, że w znakomitej większości jest to furtka dla cwaniaków.

 

 

 

Masz rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Marcink54 napisał:
Cytat

 

Odnośnie tego - wywaliłbym (ew. zastąpiłbym czymś) "inny tekst". Nie wiem jaki był zamysł tej kategorii, ale chyba nikt nie będzie polemizował, jeżeli napiszę, że w znakomitej większości jest to furtka dla cwaniaków.

Zamysł był zapewne taki, aby w tej kategorii zlecac inne teksty niż typowe artykuły czy opisy produktów. Przykładem może być oferta handlowa lub treść maila reklamowego, który ma być wykorzystany w mailingu. Jednak rzeczywistość jest taka, że pod tą kategorią zlecane są typowe artykuły tylko, że za niższa stawkę niż ta jeśli wybrałoby się np. kategorię artykuł wysokiej jakości. 

Edytowane przez pawig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie Państwo możliwość zgłoszenia nieprawidłowości w takim wypadku.

Takie zgłoszenie trafia do administracji i kontaktujemy się z klientem.

Nie zawsze skutkuje nasz kontakt, jednak zawsze jest on wykonywany z naszej strony.

Nieprawidłowości są zgłaszane wprzypadku - gdy ilość znaków różni się w opisie i w liczbie minimalnej znaków w zamówieniu, kiedy zamówienia są celowo zaniżane. Oczywiście reagujemy na wszystkie Państwa przypadki, sprawdzamy i kontaktujemy się  z zamawiającymi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.10.2020 o 22:32, Baba Jaga napisał:

 

 

1. System ocen — ustawiony zbyt wysoki pułap umożliwiający pisanie lepiej płatnych tekstów

Czasem zdarzają się Janusze biznesu z wymaganiami z kosmosu wystawiający nieadekwatne oceny, ostatnio ktoś zgłaszał. Z perspektywy czasu zauważam, że ja nie mam z tym problemu, może wypowiedzą się inni.

Tutaj nie mamy wpływu na działania klientów, w przypadku niesprawiedliwe wstawionej oceny zapraszam do kontaktu z administracją. Sprawdzam każdy przypadek indywidualnie.
2. Tekst zwrócony do poprawy nie powinien blokować możliwości przyjęcia nowego zlecenia (na poprawę jest czas 24h)

To ciekawy pomysł.

Nie da się zmienić tej opcji, teksty do poprawy muszą być poprawione w pierwszej kolejności.
3. Mailing do copy o wszystkich zmianach na GC

Hmmm ... chyba otrzymuję ... ale czy wszystkie?

Oczywiście mailing wychodzi, nie za czesto, ale z nowościami zawsze.
4. Unormowanie czasu realizacji tekstów w przełożeniu na ilość godzin (propozycja była min. 6h za tekst bodajże do 3000 lub 4000  znaków, każde kolejne 1000 znaków to kolejna godzina)

ZROBIONE ... REWELA  ?

Cieszę się:)
5. Archiwum tekstów — tekst odesłany do poprawy powinien być tam widoczny z adnotacją "do poprawy"

Chyba zrobione, ale niech inni potwierdzą, ponieważ od wieków mi się nie zdarzył. 

Tak wykonane
6. Możliwość ukrywania zamówień przez copywriterów — tych zamówień, które ich nie interesują oraz blokowanie poszczególnych zleceniodawców

 ZROBIONE ... REWELA  ?

Wykonane 
7. Rozbudowana możliwość filtrowania tekstów — np. według branż, czy rodzaju (precel, zaplecze, artykuł)

Fajna opcja znaleźć tekst według jego rodzaju, ale tylko wtedy, kiedy nie wiązałoby się to z „rozjechaniem się” interfejsu, tudzież klikaniem w strzałki ;) . Kwestia do rozważenia dla działu IT.

Nie możemy już bardziej rozbudować listy zamówień, ze względu na to, że osoby piszące na mniejszej rozdzielczości miałyby problem z odczytaniem zleceń - rozjeżdża się lista
8. Zabronienie zleceniodawcom możliwości zmiany warunków zlecenia po jego akceptacji — wielokrotne odsyłanie do poprawy i "dokładanie" coraz to nowych wymagań

To jest potrzebne !!!

Tutaj sprawdzę co da się zrobić
9. Ruchome w zależności od ilości (lub kwoty) zrealizowanych tekstów progi prowizyjne (dowartościowanie dużo piszących copy)

Tego bym nie ruszała, gdyż będzie to z krzywdą dla osób piszących dorywczo, lub takich, którr piszą mniej tekstów, ale za to wysokiej jakości za lepszą kasę.

Progów prowizyjnych nie będziemy wprowadzać
10. Warto wprowadzić minimalną ilość znaków w uzasadnieniu oceny przez zleceniodawcę, np. 30 znaków i konieczność merytorycznego uzasadnienia

Chyba jest ? Nie miałam od dawna, potwierdźcie.

Wykonane


11. Jasny i czytelny podział tekstów na precle, zaplecza i artykuły oraz minimalne ceny dostosowane do konkretnych rodzajów tekstów

Jest, ale zdarzają się cwaniaczki, które pod preclem za 2,90 ukrywają "wykresy, wypunktowania i inne formy" ?. Da się to jakoś dopracować?

Wykonane, w razie nieprawidłowości proszę o zgłoszenie i kontaktuje się ze zleceniodawcą. Niektórzy zamawiający mają taki, a nie inny budżet dlatego też oznaczają jako precle inne zamówienia.
12. Giełda tekstów

Chyba ustaliliśmy, że nie chcemy. „Zepsułoby” to bardziej platformę.

dokładnie:)

13. Czas oczekiwania 7 dni na akceptację tekstu

Jest 7 dni. Z doświadczenia zauważyłam, że jeśli do 4 dni zleceniodawca nie zatwierdzi tekstu, to już w ogóle nie zatwierdzi i odbywa się to automatycznie po 7 dniach. Może 4 dni wystarczyłyby?

Nie możemy dokonać zmiany w czasie oczekiwania na zatwierdzenie.

 

14. "Wyłapywanie" i banowanie multikont, zapobieganie blokowaniu wielu tekstów przez jednego copy pod wieloma pseudonimami

O! Coś z tym było zrobione? Przydałoby się :)

Długo nad tym spędziłam czasu w zeszłym roku. Staram się wyłapywać takie konta indywidualnie. Nie zawsze jednak się da.

 

15. Powiadomienie zleceniodawców o kwocie "na rękę" , jaką otrzymuje copy za tekst

Chyba zrobione :)

taK.

 

16. Przelew w 1 dzień.

Chyba zrobione :)

tak

 

17. Możliwość zarezerwowania kilku tekstów jednocześnie.

Kilku to chyba przesada, ale może chociaż dwóch?

Nie mamy możliwości. Jeden tekst wykonany i kolejny dopiero. Tak jest sprawiedliwie.

 

odpowiedzi na niebiesko :)

 

Dodatkowo wprowadzone:

- Zleceniodawca nie ma prawa anulować zamówienia jeśli copywriter jest w trakcie realizacji treści.

- Zamówienia prywatne - copywriter otrzymuje mail do zamówienia prywatnego i ma możliwość zatwierdzenia (informacja dla klienta, że copywriter chce realizować zamówienie)

- Tutaj utrudnienie trochę: Dla nowych copywriterów został podniesiony próg ilości wykonanych tekstów z 10 do 20 - aby mieli możliwość widoku lepiej płatnych zleceń.

- Klienci widzą średnie stawki brutto za zamówienie oraz dodaliśmy jasną informację, ile copywriter otrzyma za 1000 zzs przy danym określonym budżecie.

-Przyciski zgłaszania nieprawidłowości, ukrywania zamówień i klientów

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.10.2020 o 17:57, thomasward napisał:

 

Prowizja jest już wliczona do tej ceny. Dostaniesz do wypłaty 11,59 zł + jak jesteś >26 rż. jak ja to jeszcze trochę będzie w ramach zwrotu podatku za rok. :)

Akurat wiek nie ma tutaj znaczenia, bo zwolnienie z podatku dla młodych nie obejmuje umów o dzieło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności