Skocz do zawartości

[Startup] GoodContent.pl - platforma copywriterska


Rekomendowane odpowiedzi

O co chodzi z tymi ocenami, które pojawiły się w finansach? I wynikającymi z tego progami prowizji. 

 

Czy dobrze rozumiem, że teraz teksty będą oceniane na jakąś ocenę jak na innej platformie tego typu, gdzie najczęściej ludzie z wygody dawali 3 lub 4 maksymalnie, bo tak im wskakiwało automatycznie? 

 

Już kilka razy było zgłaszane, że teksty są odrzucane z co najmniej dziwnych powodów lub też bez kontaktu z klientem, a teraz mamy jeszcze dostawać oceny za które zarobimy mniej pieniędzy, jeśli nie będą one zbyt dobre, bo np. komuś nie będzie się po prostu chciało wstawić 5 za dobry tekst?

 

Czy to tak ma działać, czy o co w tym chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minutes ago, Matthew1991 said:

O co chodzi z tymi ocenami, które pojawiły się w finansach? I wynikającymi z tego progami prowizji. 

 

Czy dobrze rozumiem, że teraz teksty będą oceniane na jakąś ocenę jak na innej platformie tego typu, gdzie najczęściej ludzie z wygody dawali 3 lub 4 maksymalnie, bo tak im wskakiwało automatycznie? 

 

Już kilka razy było zgłaszane, że teksty są odrzucane z co najmniej dziwnych powodów lub też bez kontaktu z klientem, a teraz mamy jeszcze dostawać oceny za które zarobimy mniej pieniędzy, jeśli nie będą one zbyt dobre, bo np. komuś nie będzie się po prostu chciało wstawić 5 za dobry tekst?

 

Czy to tak ma działać, czy o co w tym chodzi?

Hmm kurczę, rzeczywiście pojawiło się coś takiego. Ciekawe, bo już jakiś czas temu (kilka miesięcy wstecz) pojawił się podobny pomysł, ale nie wypalił i ze zmian się wycofano. Poszło chyba o to, że klienci zaniżali często oceny i były odwołania. Teraz jednak nie widać za jaki tekst jaka ocena została wystawiona i jaka jest skala punktacji itd. Będzie jakaś informacja ze strony platformy na ten temat? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pójście w stronę ocen jest najgorszą rzeczą na jaką można się zdecydować. Jeśli komuś pasuje tekst to go akceptuje, bo jest dobry. Jeśli jest średni, ale nie słaby, to daje go do poprawki. Jeśli nie nadaje się do niczego to jest odrzucony, ale też wypada uargumentować taką decyzję na priv. Oceny są zbędne, bo na pewno nie będą one zbyt obiektywne.

 

Ta średnia ocen to i tak chyba jakoś dziwnie działa na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Matthew1991 said:

Pójście w stronę ocen jest najgorszą rzeczą na jaką można się zdecydować. Jeśli komuś pasuje tekst to go akceptuje, bo jest dobry. Jeśli jest średni, ale nie słaby, to daje go do poprawki. Jeśli nie nadaje się do niczego to jest odrzucony, ale też wypada uargumentować taką decyzję na priv. Oceny są zbędne, bo na pewno nie będą one zbyt obiektywne.

 

Ta średnia ocen to i tak chyba jakoś dziwnie działa na razie.

Tutaj się zgodzę. Jeśli tekst komuś nie pasuje to do poprawki i tyle. Żeby się nie stało to samo, co na innej platformie, że ludzie często dla zasady najwyższych ocen nie dają, bo nie. 

 

Fajnie, jakby przynajmniej było widać, jakie oceny są przyznawane za poszczególne teksty, aby było się od czego odwoływać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że jeśli już wprowadza się oceny, to należy ujawnić tożsamość osób, które je wystawiają - bez tego copywriterzy nie mają okazji się odwołać, nie mówiąc już o tym, żeby samemu dla siebie przejrzeć dany tekst po raz kolejny i zastanowić się, co mogło się ewentualnie nie podobać zleceniodawcy. Anonimowe oceny sprawiają, że każdy może sobie wstawić co chce, nawet "dla beki" albo ze zwykłego lenistwa, bez żadnej argumentacji, a copywriterzy będą musieli potem ponosić konsekwencje finansowe czyjejś nieuzasadnionej frustracji. Nie mówię, że każda ocena będzie nieobiektywna, ale jednak ryzyko jest spore.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór,

 

Na wstępie pragnę przeprosić za brak informacji o wprowadzeniu tych zmian - miały zostać wgrane dzisiaj w godzinach nocnych, ale w wyniku pomyłki ich "premiera" nastąpiła kilka godzin wcześniej.

 

Wracając do meritum - wprowadziliśmy możliwość oceny tekstów przez zleceniodawców, dzięki czemu prowizja dla naszych najlepszych copywriterów spadnie, co z kolei będzie motywujące dla copywriterów, jeśli chodzi o doskonalenie swojego kunsztu :)

 

Od dzisiaj zleceniodawca przy akceptacji tekstu ocenia go w skali od 1 do 5 (1 - bardzo zły, 5 - bardzo dobry) - odrzucenie tekstu jest równoznaczne z przyznaniem oceny równej 1. Proszę się nie obawiać, żadna z tych wartości nie jest zaznaczona domyślnie, więc nie ma obaw o zaznaczanie "z automatu" pośredniej oceny.

Oczywiście zleceniodawcy są informowani o tym, żeby oceniać stosunek jakości do ceny, a nie bezwzględną jakość - w końcu niekiedy teksty nie muszą być wysokiej jakości, przykładem mogą być np. precle.

 

Dzięki tym danym wyliczana jest średnia arytmetyczna ocen, która przekłada się na średnią ocenę (widoczną na bieżąco w zakładce "Finanse").
Średnia ocen wyznacza poziom pobieranej przez nas prowizji od każdego zaakceptowanego tekstu w okresie, gdy średnia ocen była na danym poziomie. Jednym słowem, progi prowizji nie działają wstecz na już zaakceptowane teksty. Oczywiście wprowadziliśmy również możliwość podglądu (na liście z tekstami), który tekst otrzymał jaką ocenę.

 

Poniżej przesyłam progi prowizyjne:

  • Średnia ocen między 1 a 3 (włącznie) - 30%,
  • Średnia ocen między 3 a 3,8 (włącznie) - 25%,
  • Średnia ocen między 3,8 a 4,3 (włącznie) - 21%,
  • Średnia ocen między 4,3 a 4,8 (włącznie) - 17%,
  • Średnia ocen między 4,8 a 5 - 12%

Progi te wdrożone zostaną jutro (4. października), w godzinach porannych - aktualnie mogą się one różnić.

 

Nowością jest również to, że tylko copywriterzy znajdujący się w najlepszej grupie będą mieli dostęp do zleceń płatnych powyżej 8 złotych brutto/1000 znaków ze spacjami.

Było to rozwiązanie sugerowane przez wielu zleceniodawców, którym zależało na wyższej jakości tekstach, skoro płacili odpowiednio więcej. Niestety często zdarzały się sytuacje, gdzie teksty za 2 zł/1000 znaków ze spacjami niewiele różniły się od tych za 15 zł/1000 znaków.

 

Jakieś półtora roku temu podobne rozwiązanie zostało już wdrożone, jednak było niedoskonałe od strony technicznej, więc zdecydowaliśmy się z niego wycofać.
Oczywiście i teraz jesteśmy otwarci na Państwa sugestie i opinie - w końcu robimy to, żeby ulepszyć portal dla Państwa :) Dlatego też nie wykluczam modyfikacji sposobu działania czy progów w przyszłości.

Dodatkowo, od niesprawiedliwych ocen oczywiście przysługuje odwołanie.

 

Pozdrawiam,

Bartłomiej Tokarski

Założyciel GoodContent.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym przed wprowadzeniem tego upewnić się czy na pewno działa to dobrze, bo na razie na start zostaliśmy ukarani za nieprzyjęte teksty nawet sprzed roku (co na prawie tysiąc przyjętych bez zastrzeżeń tekstów) i startujemy z oceną 1...

Wydaje mi się, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się też, że podniesienie prowizji do 17% w przypadku tekstów  o ocenie o 4,3 do 4,8 jest przesadą. Są to teksty dobre, a więc uważam, że prowizja na poziomie 15% powinna zostać w tym przypadku.

3 hours ago, WDK2 said:

Prosiłbym przed wprowadzeniem tego upewnić się czy na pewno działa to dobrze, bo na razie na start zostaliśmy ukarani za nieprzyjęte teksty nawet sprzed roku (co na prawie tysiąc przyjętych bez zastrzeżeń tekstów) i startujemy z oceną 1...

Wydaje mi się, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.

Zgadzam się, ale myślę, że to błąd na razie ze strony platformy :)

 

Ponadto:

"Nowością jest również to, że tylko copywriterzy znajdujący się w najlepszej grupie będą mieli dostęp do zleceń płatnych powyżej 8 złotych brutto/1000 znaków ze spacjami.

Było to rozwiązanie sugerowane przez wielu zleceniodawców, którym zależało na wyższej jakości tekstach, skoro płacili odpowiednio więcej. Niestety często zdarzały się sytuacje, gdzie teksty za 2 zł/1000 znaków ze spacjami niewiele różniły się od tych za 15 zł/1000 znaków."

 

Odnośnie do tego - po to jest opcja odrzucenia tekstu czy chociażby wystawienia tekstu próbnego. Teraz przez te zamieszanie na platformie nie widzę droższych tekstów, paradoksalnie także tych,  których realizację zlecił mi zadowolony klient :)

 

Edytowane przez kluskaKRK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie w tym momencie wszyscy zarobią mniej. Bo jednak większość osób piszących normalnie/dobrze będzie miała najprawdopodobniej oceny ~4.8 lub podobnie. Tak samo jak u konkurencji otrzymanie oceny ~5.7+/6 nie zawsze jest możliwe nawet u osób piszących nieźle. Nie jestem przekonany do tego rodzaju propozycji.

  • Like 1

swiatla.auto.pl - zapraszam

Skuteczne pozycjonowanie - rozwiń swój biznes dzięki promocji w Google

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, korona1973 said:

Jeśli te warunki wejdą w życie to ja na pewno zrezygnuje z pisania na tej platformie bo wiem, że zleceniodawcy nie będą sprawiedliwi w ocenach. Nie chcę się denerwować i stresować jaka ocena zostanie mi przyznana... 

Dokładnie - jeśli tekst mi nie pasuje do go odrzucam lub zlecam do korekty.

Podejrzewam (obym się myliła!), że dominować będą wystawiane przez zleceniodawców czwórki. Niby ocena dobra, ale jak widać na prowizję będzie to wpływać bardzo negatywnie. Już i tak zarobki w tym roku spadły  z uwagi na zmiany w prawie :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że chodziło o podniesienie nam prowizji, bo nawet najlepszym trudno będzie się utrzymać na najwyższym progu. Z kolei następny daje prowizję już wyższą niż dotychczas. Moim zdaniem za zaakceptowane w przeszłości teksty powinniśmy teraz na start dostać 5, bo skoro zostały zaakceptowane to wszystko było z nimi okej. Bo podejrzewam, że te wystawione 1 mogą niekoniecznie zniknąć.

  • Thanks 1

Teksty i artykuły na zamówienie

Kinga Mamak Copywriting

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nowe progi raczej zniechęcą copywriterów. Próg dla osoby dobrze piszącej, ale nie "idealnej" w opinii Zleceniodawców jest mały.

2. Skoro Zleceniodawcy mają oceniać jakość za pieniądze, które płacą, to proponuje ich bardzo solidnie uświadomić. Na portalu pełno jest ogłoszeń 4 zł/netto. 1000zzs  i ktoś zamawia "artykuł." Śmiać się chce. W takiej sytuacji, do każdego Zlecenia powinien być opis jakiej jakości może się spodziewać i ile za to może zapłacić minimum. Moje propozycje (ceny są podane cenami netto, które wpłyną do autora po uwzględnieniu prowizji 17%):

  • do 3 zł precel
  • do 6 zaplecze
  • do 8 bliżej nieokreślone "teksty"
  • do 11 opisy produktów
  • do 15 artykuły
  • wszystko wyżej artykuły eksperckie.

Dodatkowo, zamówienie precla to maks 1000 znaków a zaplecza 2000 znaków.

Każda ocena poniżej 5 powinna być pisemnie uzasadniona przez zleceniodawce, tak aby copy mógł się odwołać. Tok myślenia zleceniodawców często jest błędny. "Wycofywane powinny być również oceny poniżej 5 z uzasadnieniem "Czego mi tu zabrakło". Czego? No słucham... Płacą jak za błoto a chcą złoto. I na koniec jest zdziwienie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności