Skocz do zawartości

cpc odejdzie do lamusa?


Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem czy zuważyliście, ale Google testuje model opłaty za reklamę w oparciu o akcję. W połączeniu za Google Checkout daje to sporo do myślenia, co może czekać nas na rynku. Biorąc pod uwagę możliwą skalę działań Google, można się spodziewać skoku jakościowego.

Kilka linków:

https://gigaom.com/2006/06/29/why-google-is-doing-checkouts/

https://news.com.com/Google+tests+new+ads/2...846.html?tag=nl

https://www.sprawnymarketing.pl/artykuly/gcheckout-predator/

Dla e-biznesu może to mieć duże znacznie. Po pierwsze reklamodawcy oczekuję takich rozwiązań, że płacą za efekt gdzie efektem nie jest pozycja :). Po drugie sam sytem płatności wydaje się bardzo ciekawy, jeżeli wejdzie na rynkek polski, to... No i "Google prawie jak prąd", o czym wspominam u siebie na blogu.

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Franckey widac u Ciebie sporo hurraoptymizu wzgledem tej firmy ale tez wybacz mi ;) widac w Twoich rozwazaniach duzo teogrii mniej praktyki.

Model PPC nie CPC nie przejdzie do lamusa tak samo jak nie przeszedl do lamusa banner.

To o czym piszesz wykorzystanie GCheckout do placenia za konwersje jest kolejnym krokiem tej firmy do:

a) utrzymania pozycji lidera

:) zwiekszenia zyskow poprzez dodtarcie do grupy docelowej, ktora teraz nie korzysta z systemow reklamy G (male i srednie firmy ktore sa sklonne placic wylacznie za efekty)

PPC i tak zostanie poniewaz duzesz rzeszy firm zalezy na trafiku. Po prostu kubupja w Google trafik i tak tez zostanie :D

GCheckout zroznicuje im takze strukture przychodow i nie beda uzaleznieni od PPC.

W tej chwili zaczynaja spora kase robic na uslugach geolokalizacyjnch. Ale to bedzie widac za rok a kasa plynie glownie z USA.

Polaczenie mapy w komputerze, mozliwosci znalezienia pizzy (wykupiona reklama w G) i zakupienie jej przez GCheckout daje tez spory kawal potencjalnych dochodow.

Wiele mozliwosci tego dopiero sie narodzi ;)

Check email deliverability tool Maildog

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hurraoptymizm jest celowo trochę wyolbrzymiony :-)

ale...

do tej pory nikt nie mógł na większa skalę wprowadzić CPA, bo nie miał odpowiedniej ilości danych. Google ogromną ilość danych miał, ale ciągle mu brakowało informacji o końcowej akcji. Jak wypali Checkout, to i te dane mieć będzie i CPA na masową skalę wprowadzić będzie chciał. Skok jakościowy ja z przejścia z CPM na CPC.

Nie wyprze to CPC, ale dla wielu biznesów CPA może stać się znacznie częściej używany niż CPC (bo po prostu do nich bardziej pasuje), szczególnie w przypadku gdy te biznesy będą używały reklamy kontektowej (problem click fraud nie istnieje).

Zgodzę się, że baner nie przeszedł do lamusa :-), być może nawet nadejdzie jego renesans, jak tylko metody kierowania reklamy się jeszcze bardziej udoskonalą.

ale... do lamusa przechodzą tradycyjne formy zakupu reklamy w internecie, na samym początku rozwoju rynku reklamy internetowej przeniosione z tradycyjnych mediów. CPA to kolejny, ważny krok.

BTW: słyszeliście o nowej propozycji Microsoftu? Nowy model rozliczeń nazwali sobie Pay-Per-Percentage of Impressions. Nie miałem jakoś czasu się temu bliżej przyjrzeć...

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego uważasz że płatnośc za akcje jest sprawiedliwa ?

Wyobraź sobie sytuacje reklamowania strony która nie posiada w sobie nic wartościowego, np sklep który jest ochydnie drogi bądź ma marne produkty - czyli nie jest konkurencyjny.

W takim sklepie raczej nie dojdzie do akcji bo gośc który wejdzie stwierdzi że to lipny sklep itp itp.

Więc analizując może i to będzie dobre dla reklamodawcy - a przygotowując kampanie będzie się uwzględniać fakt iż bezpośrednio po kliku aby zniechęcić odwiedzającego do akcji.

Takim o to sposobem reklama nie bedzie nic kosztowała.

No ale żeby nie zniechecic klienta do strony można zastosować inne sztuczki.

Uważam że koszt za akcje daje wiele możliwosci oszukiwania i naprawdę pomijania kosztów reklamy.

A wszytko rozbije się o to żeby akcja nie została wykonana a klient uczynił jakieś inne kroki.

Nie wiem czy google takie rozwiazanie naprawde chce wprowadzić czy za akcje uzna np przejście na inną podstronę serwisu.

Bo jeżeli akcją ma być jakaś rejestracja to widze to marnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm..Ciekawy punkt widzenia szook, cos w tym jest. Podejrzewam jednak ze Google udostepni Tobie informacje o kazdym z reklamodawcow i w ten sposob bedziesz sobie mogl wywalic takie programy ktore przynosza Ci najmniejsze korzysci (o ile nie bedzie robil tego automatycznie system - podobnie jak jest teraz z reklama CPC)

;)

pozycjonuj.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie tak dumam, że model mieszany będzie górą, tzn. opłata/wynagrodzenie będą się skaładać z 3 składników:

1. za odsłony

2. za kliki

3. za konwersję/akcję

Problemem podstawowym jest określenie wag dla poszczególnych składników, które (te wagi) prawdopodobnie powinny być dodatkowo dynamiczne w jakichś widełkach, ale guglarze nad tym pracują.

Tutaj będą zaj...iste trzy linki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak,

bowiem w reklamie wszystko jest wazne nawet hasło na boksie i dopasowanie słów tak jak i treść strony jak jej oferta.

Zakladajac kiepsa ofertę - koszt za akcje do tylka

zakladajac kiepski opis i zle dobrane slowa kluczowe nie dobry jest koszt za klik bo kto bedzie klikal w boks ze slabym opisem - dlatego w systemach premiowane są boksy z wyzszym ctr a nizsza stawką.

odsłony jeden z najmniej sensownych rozliczen,

Ale polaczenie ctr reklamy z premią za akcje plus ecpm moglby to wszystko pogodzić.

Bo przeciez po to powstal program typu adsense żeby wydawca nie sprawdzał nie wykluczał i analizował czy dobrze że ta strona sie reklamuje na jego stronie bo moze to kanciaż który tak kombinuje żeby nie dochodziło do akcji.

Inaczej programy partnerskie nie miałyby sensu.

One mają wyreczac wydawców w zdobywaniu reklamodawców, doborze reklamodawców i licytacji stawek tak zeby oplacalo sie programowi, reklamodawcy i wydawcy.

Jezeli ktorejs z tych stron przestanie się to oplacac taki system nic innego jak padnie.

Bo wlasciciel systemu nie bedzie dokladal bez zysku

Reklamodawca przepłacał.

Wydawca wyświetlał

BEZ ZYSKU. :)

Tak czy tak zobaczymy jakie bedą zmiany

Mi się podobała licytacja jak kiedyś była na onecie za dzień - niczym hazard i dreszyk emocji -stawki windowane żeby wykluczyć konkurnecje itp itp.

Obecny model mniej mi się podoba bo ten kiedyś był fajny i szkoda że onet go zmienił.

Każdy był świadom ile mu dane hasło przynosi zysku w dany dzień i mógł decydować czy chce dać więcej.

KLIK to KLIK bedzie to zaplaci.

Wiec czasem zmiany nie niosą pozytywów.

Dla mnie tak jak było w onecie było lepiej wiedziałem ze dalem xxx złotego i wylicitywalem to miejsce boksa.

Nastepnego dnia chciałem dałem mniej lub więcej.

No ale to juz systemy decyduja o tym jak chcą się rozliczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tak naprawde to prawdziwa rewolucja to jest powrot G do reklamy platnej za tysiac odslon i wyborze witryny a nawet podstrony gdzie sie ta reklama ma pojawic. Teraz jest min. stawka 25 centow za tys odslon. I licytacja tak jak przy klikach. Ale licytacja strony a nie keywordsa. To z jednej strony powrot do tradycyjnej reklamy internetowej a z drugiej prawdziwa rewolucja w Adwordsie. Bo wytnie to skutecznie witryny robione pod Adsense (kto to wybierze na wstawienie swojej reklamy?) i bardzo ograniczy click fraud (stronki wlascicieli oszustów nie będą przez klientów brane pod uwagę) Reklama behawioralna to kwestia jakichs 3-5 lat natomiast reklama na wybranych witrynach rozliczana w tysiaczkach odslon juz weszla w Adwords i w ciagu najblizszych miesiecy powinna stworzyc kolejne wielkie fortuny wlascicieli dobrych tematycznych serwisow i wielkich bankrutow, ktorzy w pocie czola tworzyli adsensowy spam.

jak się wypozycjonujesz tak się wyśpisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności