Skocz do zawartości

Optymalizacja sklepu internetowego [OpenCart]


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem świeży na forum, proszę o wyrozumiałość.

 

Potrzebuję dobrej rady / artykułu dotyczących optymalizacji sklepu internetowego. Zaczynam działalność gospodarczą - pomęczyłem się, sam postawiłem sklep, zakodowałem template - i dalej potrzebuje technicznych rad na co powinienem zwrócić uwagę przy optymalizacji.

 

Dla chcących pomóc adres sklepu homesticker.pl (nie podaję linku bo nie chcę być posądzony o zdobywanie linków)

 

Wszystkie artykuły jakie czytałem to naprawdę populizm -typu
 

TITLE jest bardzo ważne zwróć na niego uwagę ... itp

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona wygląda bardzo przyjemnie, nie patrzyłem dokładnie, ale na pewno zrób przekierowania 301 bo nie ma, a grozi to DC. Troszkę więcej opisu też by się przydało bo są ważne linki, ale tekst też w powiązaniu z nimi.

Pozycjonowanie, audyt stron www i inne usługi SEO.

 

                          

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jeśli chodziło o 301 z www / bez www - zrobione.

 

Jeśli ktoś chciałby dołożyć jeszcze cegiełkę to bardzo proszę. Chciałbym zabrać się za optymalizację od strony technicznej wykonam wszystko sam brakuje mi po prostu wiedzy z zakresu SEO.

 

Np mam dylemat czy dobrze robię dając na stronie głównej i kategorii nazwy produktu w h2 boję się czy to nie przegięcie delikatne.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Np mam dylemat czy dobrze robię dając na stronie głównej i kategorii nazwy produktu w h2 boję się czy to nie przegięcie delikatne.

Bez przesady, coś takiego nie powinno zaszkodzić. Tak chodziło o 301 i widzę że zrobiłeś. Ja na Twoim miejscu dałbym trochę więcej tematycznego opisu na głównej, co sklep sprzedaje itp., tam jest go stanowczo za mało.

Pozycjonowanie, audyt stron www i inne usługi SEO.

 

                          

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - tylko ty się zainteresowałeś tematem, więc jeśli można chciałbym rozwiać kilka moich wątpliwości - jeśli żądam za wiele to wal śmiało.

 

1. Opis na stronie głównej w headerze zamierzam dać dwa zdania ze słowami kluczowymi typu:

"[h2]Witamy w sklepie z dekoracjami ściennymi, u nas znajdziesz najtańsze naklejki na ścianę do salony, sypialni czy pokoju dziecka [/h2]"

  • i tutaj moje pytanie czy nie będzie zbyt dużo h2 - skoro na głównej nazwy produktów są w h2

2. Na stronie głównej brak znacznika H1 czy dać go w logo z pożywką dla gogole typu Dekoracje ścienne, Naklejki na ścianę - tuż pod logo ?

 

i tutaj pytanie co będzie na stronie kategorii i produktu gdzie w h1 ładowany jest odpowiednio tytuł kategorii a na stronie produktu nazwa produktu - wtedy będzie 2x h1 na stronie

 

Czy zostawić tą pożywkę h1 pod logo tylko i wyłącznie na stronie głównej

 

3. Chciałbym dołączyć Facebooka do sklepu czy muszę zakładać Fanpage czy mogę skorzystać z mojego prywatnego konta gdzie mam dużo znajomych.

 

4. Czy są jakieś ekspercka checklista do optymalizacji sklepów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...na ścianę do salony" - prosisz się o karę od googla

znacznik H1 dajemy tylko raz na danej podstronie, zarezerwuj go dla tytułów artykułów zamiast w logo. ogólnie strasznie kombinujesz z nagłówkami, ja nie wszystko z tego zrozumiałem

możesz skorzystać z prywatnego konta na facebooku ale jest to niezgodne z ich regulaminem. konta firmowe zakłada się oddzielnie

by sprawdzić sobie szybko co powinienieś optymalizować polecam https://seoceros.comale już nie jest źle, masz już 85%

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...na ścianę do salony" - prosisz się o karę od googla

znacznik H1 dajemy tylko raz na danej podstronie, zarezerwuj go dla tytułów artykułów zamiast w logo. ogólnie strasznie kombinujesz z nagłówkami, ja nie wszystko z tego zrozumiałem

możesz skorzystać z prywatnego konta na facebooku ale jest to niezgodne z ich regulaminem. konta firmowe zakłada się oddzielnie

by sprawdzić sobie szybko co powinienieś optymalizować polecam https://seoceros.comale już nie jest źle, masz już 85%

 

"...na ścianę do salony" - prosisz się o karę od googla - Literówka się wkradła chodziło oczywiście " ... na ścianę do salonu"

 

 

znacznik H1 dajemy tylko raz na danej podstronie, zarezerwuj go dla tytułów artykułów zamiast w logo. ogólnie strasznie kombinujesz z nagłówkami, ja nie wszystko z tego zrozumiałem

 

Wiem wiem, ale widziałem sporo sklepów gdzie było kilka nagłówków H1 co dla mnie też jest przegięciem pały dlatego pytam czy ma to jakikolwiek sens - jak gdybam moc z h1 wtedy dzielona jest przez 2 ?

 

 

Chodzi o to, że na stronie głównej brak jest znacznika H1 więc chce logo umieścić w h1 i pod logo dać małą czcionką Słowa kluczowe - i chyba tylko na stornie głównej będzie to w h1, na stronie kategorii i produktu będzie bez tej h1 w logo i tyle ;-)

 

by sprawdzić sobie szybko co powinienieś optymalizować polecam https://seoceros.comale już nie jest źle, masz już 85%

 

Ja korzystam z woorank - ale to są automaty i szukam jakiegoś eksperckiego artykułu jak optymalizować sklep - bo to inna bajka niż strona www

 

Nie wiem na czym się koncentrować na stronie kategorii i produktu - linkować główną czy też pojedyńcze produkty,

 

Jak mówiłem jestem bardziej programistą z seo mam tyle doczynienia co podejrzę u innych i sucha teoria ..

 

Mimo wszystko dzięki za info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


TITLE jest bardzo ważne zwróć na niego uwagę ... itp

 

Ale to nie tylko populizm, a podstawa optymalizacji. Zapoznaj się z takim wyrażeniem jak "long tail", który nierzadko jest kluczowy dla sklepów internetowych. 

 

Tutaj też znajdziesz nieco przydatnych materiałów: https://seo.zgred.pl/sklepy-internetowe/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklep jest przejrzysty co jest dużym plusem, ponieważ nie będzie sprawiał użytkownikowi problemów w obsłudze.

- Można dodać więcej tekstu na stronie głównej - blok opisujący działalność.
- Wprowadzić kilka artykułów na tematy powiązane z produktami / bądź blog.

Wdrożenia sklepów Prestashop: www.selljus.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

TITLE jest bardzo ważne zwróć na niego uwagę ... itp

 

Ale to nie tylko populizm, a podstawa optymalizacji. Zapoznaj się z takim wyrażeniem jak "long tail", który nierzadko jest kluczowy dla sklepów internetowych. 

 

Tutaj też znajdziesz nieco przydatnych materiałów: https://seo.zgred.pl/sklepy-internetowe/

 

 

Dzięki za lekturę przecczytałem od deski do deski

 

Oczywiście wiem, że Title i h1, h2 są najważniejszymi znacznikami branymi pod uwagę przez Google, ale jak można przeszlifować title by wyciągnąć max soczku z nich. Obecnie mają taką formę (nie wiem czy są optymalne,)

Strona główna:

Dekoracje Ścienne, Naklejki dekoracyjne na ścianę

 

Kategoria np. Do salonu:

Do salonu, Dekoracje Ścienne, Naklejki na ścianę

 

Produkt np Dekoracyjna naklejka drzewko Lipy

Dekoracyjna naklejka drzewko Lipy., Dekoracje Ścienne, Naklejki na ścianę

 

Przy założeniu że interesujące mnie frazy to Dekoracje ścienne, Naklejki na ścianę  (wg google trends mają najwięcej wyszukań)

 

 

Napisany Wczoraj, 08:26

Sklep jest przejrzysty co jest dużym plusem, ponieważ nie będzie sprawiał użytkownikowi problemów w obsłudze.

- Można dodać więcej tekstu na stronie głównej - blok opisujący działalność.

- Wprowadzić kilka artykułów na tematy powiązane z produktami / bądź blog.

 

Wprowadziłem na głównej kilka zdań opisu - nie wiem czy dobrze to wygląda no ale trochę treści się przyda, dodałem również kawałek opisu pod miniaturami produktu jak ktoś zalecał.

 

Czy macie jeszcze jakieś spostrzeżenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności