Skocz do zawartości

Przekierowanie ponad 60k linków 301 po zmianie linkowania. Jak?

rogalsky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
mam serwis, w którym jest ponad 60tyś linków. Domena się nie zmienia, zmieniły się natomiast wszystkie linki w serwisie do kategorii, subkategorii i produktów.

Chciałem na początku chociaż kategorie/subkategorie przekierować 1:1, napisałem bota, wyciągnąłem sobie stare linki, nowe linki i z samych kategorii wygenerowałem sobie redirecty i wychodzi blisko 600 redirectów. Wrzucenie tego w .htaccess nie wchodzi w grę gdyż zajeżdża serwer, nie ma również możliwości zrobienia tego przez php (header location) czy java script. Nie da się również wykonać tego regexem gdyż linki zmieniły się diametralnie i nie ma możliwości znaleźć części wspólnej. Proszę o pomoc, gdyż nie mam doświadczenia w działaniach zakrojonych na tak ogromną skalę.

Oczywiście nową mapę strony wygenerowałem i wrzuciłem do GWT(Search Console) Moje pytanie brzmi: jak to zrobić w miarę bezboleśnie na tak ogromnym serwisie? Czy przekeirowanie 404ek na stronę główną jest dobrym rozwiązaniem w tej chwili?

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.

mam serwis,
Jeśli masz serwis, to i masz jego kod źródłowy, wiec można ustawić dowolne programowe mapowanie przekierowań;

nie ma również możliwości zrobienia tego przez php (header location)
!=

mam serwis,
:nie_powiem:

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii

tak, te 60k to te, które są przede wszystkim zaindeksowane i wartościowe, podlinkowane. (sam portal ma w cholere więcej linków ale uznaliśmy tą reszte za nieprzydatne).

mam serwis,
Jeśli masz serwis, to i masz jego kod źródłowy, wiec można ustawić dowolne programowe mapowanie przekierowań;

nie ma również możliwości zrobienia tego przez php (header location)
!=

mam serwis,
:nie_powiem: