Skocz do zawartości

Wielojęzykowy sklep a przekierowania 301 przy zamianie języka


Odin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Powiedzmy, że mamy sklep z dwoma językami. Jest produkt o nazwie "fajny produkt" (zaczyna się ciekawie ;)). Język można przełączać sobie w produkcie i ładuje się inna wersja językowa tego samego produktu, linki wyglądają następująco:
 

domena.com/fajny-produkt-1.html?lang=pl
domena.com/cool-product-1.html?lang=en

 
I teraz tak, żeby zabezpieczyć się przed dublowanie linków, czy generowanie niepoprawnych linków PHP wykrywa zmiane linku i robi przekierowanie 301 na oryginalny link, czyli link:
 

domena.com/fajny-produkt-blablabla-zepsuje-ci-pozycjonowanie-hahah-1.html?lang=pl

 
zostanie przekierowany (301) na
 

domena.com/fajny-produkt-1.html?lang=pl

Jest OK ale zauważyłem, że będąc w polskiej wersji gdy klikam na zmianę języka żeby przejść do wersji angielskiej (czy w drugą stronę), strona się przeładowuje na angielską ale w tle leci przekierowanie 301.
 
Oczywiście link się zmenił ale to raczej nie tak powinno wyglądać bo przecież poprzednia treść istnieje i na dodatek jest różna (inny język). Czy obecne zachowanie jest OK? Może być tak, że Google się zapętli i będzie co chwilę myślał że nastąpiło przekierowanie?
 
Jak to powinno się rozwiązać? Sprawdzać czy wersja językowa nie uległa zmianie a sam link i wtedy robić 301 a w przypadku gdy zmienia się link i wersja językowa to po prostu to olać i zostawić 200?
 
Nie umiem znaleźć sklepu wielojęzykowego z taką funkcjonalnością żeby sprawdzić jak to inny mają rozwiązane.
 
Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest tak sformułowane że nie wiem o co chodzi. Pamiętaj że wersja po polsku i po angielsku to 2 różne wersje dla googla. Więc nie za bardzo rozumiem co do tego ma 301.

Pozycjonowanie, audyt stron www i inne usługi SEO.

 

                          

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekierowanie 301 zajmuje się poprawą linków błędnych lub celowo zmienionych na prawidłowe i to jest jedna część.

 

Druga część taka, że przy zmianie języka z PL na EN, również wykonuje się 301 czy to jest poprawne? Wydaje mi się, że nie ale chciałem się upewnić. Więc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniasz język niech zmienia się adres nie parametr - a najlepiej* cała domena odpowiadająca danemu krajowi:
 

domena.pl/fajny-produkt-1.html
domena.com/cool-product-1.html

 

 Przy okazji poczytaj sobie o canonicalach i hreflangu bo bez tego daleko nie zajedziesz

 


Nie umiem znaleźć sklepu wielojęzykowego z taką funkcjonalnością żeby sprawdzić jak to inny mają rozwiązane.  

 

zara.com

trivago.com 

 

* - moja opinia

88x31_en.png - semrush z trialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje rozwiązanie tego problemu ogólnie nie jest najlepsze.

Po pierwsze, zlikwiduj te parametry określające język i zrób wersje językowe strony w subdomenach, tak jak napisał @wojtekk albo w katalogach, np. domena.com/pl/produkt-1 i domena.com/en/produkt-1

Po drugie, ustaw tag hreflang na wszystkich podstronach z zawartością odpowiadającą językowi wersji strony.

Po trzecie, tam gdzie przekierowania są niepotrzebne to je zlikwiduj. Nawet jeżeli użytkownik tego nie zauważa to pod Google należy minimalizować ilość przekierować i usuwać je ze ścieżek, w których tak na prawdę nie są potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności