Skocz do zawartości

Zaawansowane śledzenie GA na stronie One Page


miloszs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na początku chciałbym się przedstawić.

 

Jestem Miłosz i zajmuję się projektami digital (strony, e-commerce i inne takie). Dodatkowo interesuję się analityką internetową i sam na swoich błędach uczę się implementacji GA na potrzeby swoje i klientów.

 

Postanowiłem się zarejestrować ponieważ już jest ten czas, gdzie nie ze wszystkim radzę sobie bez pomocy, a mam nadzieję, że wiem na tyle dużo, że wasze rady będą dla mnie jasne. :)

 

Mam problem z implementacją zaawansowanego śledzenia GA na stronie typu One Page.

Wyszukałem w supporcie, że jeżeli odpowiednie sekcje stron będą miały dynamiczne linki (po slashu bądź hashu) mogę użyć składni ga('set', 'page', '/new-page'); . A co w przypadku, jeżeli adres nie będzie się zmieniał - będzie ciągle stały adres domeny? Czy mogę w jakiś sposób otagować wysokość strony lub dane sekcje? Chociaż strona jest w RWD i mogą być to różne wysokości osi Y na różnych urządzeniach.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jeżeli odpowiednie sekcje stron będą miały dynamiczne linki (po slashu bądź hashu) mogę użyć składni ga('set', 'page', '/new-page'); . A co w przypadku, jeżeli adres nie będzie się zmieniał - będzie ciągle stały adres domeny?

Jeśli się nie będzie zmieniał i będzie stały to też możesz bez problemu. To co napisałeś tylko nadpisuje adres strony w obiekcie śledzącym. W nim ustawiasz cokolwiek jeśli masz "One page" ;) tylko po ga set jeszcze musisz oczywiście odpalić odsłonę zawsze przy każdej sekcji, którą chcesz liczyć:

 

ga('send', 'pageview');

 

To co przekazujesz przez ga set do title i adresu strony to tylko twój wybór. I adresy na stronie fizycznie nie muszą mieć nic. (pamiętaj tylko by adres, który sobie wymyślisz i ustawisz przez "set" miał na początku zawsze slash). Pamiętaj oczywiście, że ta metoda sztucznie nabija Ci faktyczne odsłony i musisz mieć tego świadomość :)

 

Jeśli szukasz innego rozwiązania fajnego to możesz spróbować zrobić to: https://www.simoahava.com/analytics/track-content-enhanced-ecommerce/- czyli zastosować rozszerzony ecommerce ;) do mierzenia contentu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większą ilość odwiedzin, któą mógłbym zweryfikować unikalnymi odsłonami, jednak bez sensu mieć niemiarodajne dane globalne

Ilość odwiedzin - czyli wizyt (sesji obecnie) będziesz miał tyle samo! Ilość odsłon będziesz miał zwiększoną o te konkretne punkty w osi Y na których dodasz sobie odpalanie odsłony dla kluczowego momentu dla Ciebie.

 

Prawda jest taka - jeśli to jest "One Page" - olej to, że będziesz miał więcej odsłon; bo dane są tylko dla Ciebie. Jeśli wiesz z czego one wynikają i dla czego jest ich więcej to i tak wnioski wyciągniesz słuszne.

 

Jeśli nie chcesz mieć nabitej ilości odsłon to zamiast nich możesz w kluczowych momentach zastosować ew. wysyłanie zdarzeń. Wtedy odsłony nie są sztucznie "nadmuchane".  

 

Spróbuję metodą z załączonego linku
Pamiętaj, że metoda z linku to "naciągnięcie" użyteczności Enhanced E-commerce do zastosowania mierzenia treści (a nie zakupów) bo nie ma domyślnego innego mechanizmu do tego w GA żeby mierzyć coś w stylu heatmapy (scrollmapy) - ew. wspomniane zdarzenia same.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności