Skocz do zawartości

Nazwa firmy


Rekomendowane odpowiedzi

Jest na forum 'parę' osób, które mają zarejestrowaną działalność gospodarczą ;) Wiadomo, że jedną z istotnych rzeczy, która ma wpływ na klientów jest nie tylko dobra strona internetowa (logiczne - w "naszej" branży to oczywiste :blush: ), ale także ważna jest nazwa firmy. Chciałbym się Was zapytać, czy można jakoś sprawdzić, czy nazwa firmy, którą wybrałem nie jest już zarezerwowana przez inną? Dajmy na to wybrałem sobie nazwę dla firmy, ale co jeśli taka nazwa jest już zarejestrowana np. w Mozambiku? Dwóch firm o takiej samej nazwie raczej być nie może :( W takim razie, jak to można sprawdzić?

Przy okazji, zapytam się Was - czym Wy się kierowaliście wybierając nazwę dla Waszej firmy oraz jakiego typu nazwy preferujecie (np. żeby od razu w nazwie było wiadomo o co chodzi - dajmy na to: Kompnet, itp.)?

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nazwy typu kompnet, polbiz, speedpol itp to dla mnie MEGA OBCIACH, KICHA I ŻENUA :( ja wybralem na nazwe po prostu swoja domene ;)

czyli np. onet.pl, hoga.pl, wp.pl - i taka mam nazwę ;) [<- to przykład of coz]

Pamiętaj, że w przypadku 1os. DG najwazniejsze jest NAZWISKO, a nazwa jest tylko dodatkiem. Na wszystkich dokumentach, pieczatkach etc. musisz wystepowac przede wszystkim pod nazwiskiem.

Nie ma swiatowej bazy zebys mogl sprawdzic co jest w mozambiku :blush: ale jest... google ;) wpisujesz "nazwe firmy" i szukasz. lepszej bazy nie znajdziesz ;) co do powtórzenia sie lokalnie to twoj UM sie tym zajmie odbierajac wniosek (sprawdzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam nazwy z pol, tech i ex. Np dla twojego nicka:

kempezpol, kempez-tech, kempezex itd :blush: Na początku lat 90tych była mania na takie nazwy.

Wg mnie lepsza jest uniwersalna nazwa - jakbyś kiedys chciał otworzyć sklep spożywczy albo budkę z warzywami, to nie będziesz miał problemów :(

Moi klienci mieli takie problemy przy zmianie branży albo rozszerzeniu działalności.

Wymyśl swoją markę i pracuj nad nią - jej wiarygodnością i rozpoznawalnością ;)

Poza tym nie wiem dlaczego, ale w Polsce unika się używania nazwiska, jako podstawy nazwy firmy.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie przejmowałbym się czy nazwa się powtarza o ile nie jest z tej samej branży i zbyt blisko mnie. Ale to już UM nie dopuści Ci takiej nazwy.

Kierowanie się może byc tylko takie czy Ci się podoba czy nie.

Ale:

- krótka

- łatwo dająca się zapamietać

- łatwo dająca się zapisać

- pisana tak jak się mówi

Najlepiej nie dłuższa niż 2-3 sylabowa, a jeśli to jeszcze baranża internetowa to dodaj końcówkę .pl - wtedy będzie dodatkowa łatwość w zapamiętaniu adresy strony.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nazwa musi się łatwo wymówić, to FAKT. Czy krótka? Niekoniecznie, przynajmniej w mojej opinii. Jeśli mówimy o firmach związanych z internetem, to kwestia domeny jest kluczowa, nie koniecznei wszystkie końcówki muszą być wolne, ale należy sprawdzić czy pod jakąś końcówką nie kryje się niechciany sąsiad (np. strona xxx).

Unikałbym jednak nazw wziętych od nazw domen. Dlaczego? Nigdy nie wiesz co będziesz robił w życiu, być może zupełnie zmienisz branże, być może Google zbanuje Ci stronę, pod która jest jednocześnie Twoją nazwą.

Wyobraź sobie sytuację, w której robisz serwis randkowy np. erosik.pl (pierwsza lepsza nazwa z głowy, nie wiem co jest pod tą domeną). Potem wpadasz na genialny pomysł sprzedaży firmą transportowym nowej usługi. Przychodzisz do takiej firmy i przedstawiasz się... Jan Kowalski z erosik.pl

Jak widzisz nazywając firmę tak jak nazwa domeny bardzo zawężasz sobie pole działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwóch firm o takiej samej nazwie raczej być nie może :)

Dlaczego nie? Znam kilka przykładów powtarzających się nazw firm w dodatku niektóre z nich to potężne firmy i jakoś nikt z tego szumu nie robi (np. beko.pl i beko.com.pl). Oczywiście nie mamawiam Cię do nadania nazwy np. Microsoft, ale jeśli to będzie własny twór, który na pierwszy rzut ucha nie kojarzy się z inną firmą, to śmiało możesz rejestrować.

Ja swoją nazwę wymyślałem chyba z tydzień. Działalność oczywiście informatyka z ukierunkowaniem na internet. Pospisywałem sobie słówka z tej branży i miksując je na różne sposoby w końcu coś tam wymysliłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwóch firm o takiej samej nazwie raczej być nie może :)

Dlaczego nie? Znam kilka przykładów powtarzających się nazw firm w dodatku niektóre z nich to potężne firmy i jakoś nikt z tego szumu nie robi (np. beko.pl i beko.com.pl).

Lepiej jednak postarać się o unikalną nazwę przynajmniej w danej branży. Mój znajomy, który prowadzi wydawnictwo miał kiedyś taką oto historię. Wykonał usługę dla pewnej firmy, za którą długo nie przychodziła zapłata. Zadzwonił tam i dowiedział się, że pieniędzy nie dostanie bo zalega u nich z płatnościami. Okazało się, że kooperowali oni z jeszcze jedną firmą o tej nazwie i z tej samej branży, która zalegała im z płatnościami. Z tego co wiem taka sytuacja powtarzała się jeszcze kilkakrotnie (w różnych firmach) i pewnie jeszcze nie jeden raz się powtórzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz nazywając firmę tak jak nazwa domeny bardzo zawężasz sobie pole działania.

bo sie nazywa neutralna nazwa :) w koncu serwisow mozes zmiec od cholery a nie tylko jeden :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności