Skocz do zawartości

Nowa domena a co z zapleczem


prowebmaster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zakładam obecnie nowy portal branżowy. Pół roku temu zarejestrowałem dość sensowną domenę, stoi cały czas z informacją o nadchodzącej premierze portalu oraz z informacją, że strona jest w budowie. Dałem jej kilka linków, jeszcze przed wrzuceniem strony na serwer.

 

Z drugiej strony ostatnio nabyłem cały portal internetowy z ponad 10 000 podstron, tematyka praktycznie ta sama. Zastanawiam się, czy wrzucić link do sidebaru, może powrzucać trochę artykułów z linkiem lub zrobić przekierowanie 301 na nową domenę, a może stworzyć docelowy portal na tej domenie? Jest ona zarejestrowana w 2010 i ma dość dobre pozycje na podobne frazy. 

 

Co będzie najsensowniejszą opcją? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od kilku rzeczy (i tak pewnie na końcu każdy powie Ci coś innego, i sam zostaniesz z problemem, ale przynajmniej będziesz miał kilka argumentów na każdy temat).

Pytanie: czy liczysz na ruch tylko z google i ewentualnie social media czy spory % może być wejść bezpośrednich (wpisywanie adresu z palca), ewentualnie reklama w tv, radio,ulotki itp.? Jeżeli spodziewasz się wejść bezpośrednich i masz dwie domeny i załóżmy że serwis jest o piłce nożnej:

1. świeża "pilka.pl"

2. z historią "pilka-nozna-na trawie.pl"

to ja bym serwis docelowy postawił na "pilka.pl" i zrobił 301 ze starego serwisu na nowy, gdyż ten nowy dużo łatwiej jest wpisać, łatwiej jest podyktować krótszy adres itp.

 

Natomiast jeżeli nie liczysz na wejścia bezpośrednia (albo obie domeny są na tym samym poziomie jeżeli chodzi o trudność zapamiętania) to skupiłbym się na serwisie który kupiłeś, który ma ruch, ma pozycje w google itp. bo dojście z drugim serwisem do tego poziomu (jaki by on nie był) to jest strata czasu (po co budować od podstaw ruch, który już masz?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od kilku rzeczy (i tak pewnie na końcu każdy powie Ci coś innego, i sam zostaniesz z problemem, ale przynajmniej będziesz miał kilka argumentów na każdy temat).

Pytanie: czy liczysz na ruch tylko z google i ewentualnie social media czy spory % może być wejść bezpośrednich (wpisywanie adresu z palca), ewentualnie reklama w tv, radio,ulotki itp.? Jeżeli spodziewasz się wejść bezpośrednich i masz dwie domeny i załóżmy że serwis jest o piłce nożnej:

1. świeża "pilka.pl"

2. z historią "pilka-nozna-na trawie.pl"

to ja bym serwis docelowy postawił na "pilka.pl" i zrobił 301 ze starego serwisu na nowy, gdyż ten nowy dużo łatwiej jest wpisać, łatwiej jest podyktować krótszy adres itp.

 

Natomiast jeżeli nie liczysz na wejścia bezpośrednia (albo obie domeny są na tym samym poziomie jeżeli chodzi o trudność zapamiętania) to skupiłbym się na serwisie który kupiłeś, który ma ruch, ma pozycje w google itp. bo dojście z drugim serwisem do tego poziomu (jaki by on nie był) to jest strata czasu (po co budować od podstaw ruch, który już masz?).

 

Super, dziękuję za odpowiedź. 

Domeny są podobne do zapamiętania, więc chyba jednak przebuduje starą domenę z 2010 i tam postawie docelowy serwis. Szkoda czasu tak jak mówisz ;-) Ciekawe tylko jak zareaguje Google na lekką zmianę skryptu, lekko tematyki i wszystkiego innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności