Skocz do zawartości

Jak ugryżć slowo kluczowe / Produkt, aby jak najlepiej zoptymalizowac koszt kampanii


colca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

chcialbym Was zapytac o wasza opinie i ewentualnie podejscie do takiego przykladu w ADwards jak ponizej:

Mam produkt np. [grzejnik elektrycznych] dopasowanie scisle - ogolne slowo kluczowe (tak teraz jest ustawiona reklama)

koszt  i popularnosc jest spora produktu na slowo produktu
(wiekszy zwrot z inwestycji przynosi slowo z dopasowaniem [grzejnik elektrycznych] niz, gdy sie je ustawilo z dopasowaniem do wyrazenia lub przyblizone budzet jest pozerany jak mieso przez lwa o wymiarach dinozaura haha

 poza tym firma rozszerzyla swoje uslugi poza sprzedaza na: serwis i montaz
 ok wszystko nadal jest w miare jasne i do ogarniecia i ustawiam slowa kluczowe adekwatnie do wymogow jak ponizej
 
 grzejnik elektryczny serwis
 grzejnik elektryczny montaz

 
 (lokalizacja nie ma tu wiekszego znaczenia, gdyz firma dziala prawie w calej PL - wiec czy ktos kliknie z Zakopanego lub Gdanska zostanie sprzedany, zamontowany i naprawiony grzejnik elektryczny)
 
 do tego dodaje sobie scisle lub z dopasowaniem + (jesli chce wyjsc poza ramy danego slow akluczowego) opcje
 
 
----
Jednak po obserwacji
i testach zauwazam ze poza slowami ogolnymi typu  [grzejnik elektryczny], ktore sa rentowne mozna isc dalej i szukac slow, ktore sa ryzykowne pod wzgledem budzetowym, lecz klient moze byc lub nie byc na slowa o ktorych nawet nie ma/mamy pojecia :P i chce isc ta droga...

 

po testach zauwazylem ze slowo kluczowe w wiekszym stopniu przynosi zyski, gdy zwiazane jest z glownym slowem produktu "grzejnik elektryczny" niz nawet w liczbie mnogiej - tylko teraz znajdz te poza glownym slowem kluczowym i z dopasowaniem np. scislym :P
 
 np.
 
 serwis sprzedaz grzejnik elektrycznych
 kupie dobry grzejnik elektrycznych

 itd.


Podsumowujac zalezy mi, aby:

Reklama w google wyswietlala sie na "grzejnik elektrycznych" z innymi slowami kluczowymi,
lecz tak, aby  wynik jakosci jak i np. konwersja miala jak najwyzsze osiagi
 - co nie bedzie latwe z wielu powodow...
 
do tego chce aby objac spora pule slow kluczowych i oczywiscie placic jak najmniej za klik
z czasem wykluczyc te, ktore nie przynosza zyskow np. "kupie uzywazny grzejnik elektryczny"
nie zasypac klienta klikami ktore przyniosa ujemny zwrot z ROI.


Moja strategia na poczatek jest taka:

1. kilka reklam ze slowem "grzejnik elektryczny"

2. dopasowanie +grzejnik +elektryczny i inne z tym slowem kluczowych zwiazne w czasie, lecz na poczatku chce sie trzymac glownego slowa nazwy produktu

3. nastepnie w czasie nowe reklamy pod bardziej slawne-nowe slowa kluczowe, ktore wyjda w praniu i najlepiej, aby oczywiscie przynosily zyski

4. modyfikacja opisow (stosowanie{KeyWord:...}, nowe grupy reklam np. gdy spadna wyniki jakosci na te nowe slowa kluczowe w celu poprawy wynikow kampanii

5. wykluczanie slow kluczowych i czeste czuwanie

6. budowanie dlugiego ogona

7. wprowadzenie automatyzacji do strategii na podstawie obserwacji kampanii, ktore wyjda w praniu

8. z czasem utworzenie slow kluczowych najbrdziej dochodowych o niskim koszcie za klik

Zastrzezenia i obawy:

- duza ilosc klikow, koszt spory reklamy :P klient poplynie dunajcem
- nie poradze sobie z selekcja ogromnej ilosic slow kluczowych z wyrazeniem do wyrazenia +
- sporo slow kluczowych ktore nie bedzie latwo zmierzyc co do przelozenia sie na zyski
czyli miezalnosc konwersji - problematyczna - googla kod i analitic za duzo nie pomagaja

a)  sporo klientow w PL nie lubi i nie potrafi obslugiwac zamowiem w sklepach www cala procedura jest uciazliwa ;/ (w wieku od do) choc sklepy maja w kilku krokach mozliwosc zakupu produktu

produkt jesli jest z drozszej polki cenowej to czesto jest zamawiany telefonicznie - (mala ufnosc w internet i dostepne mozliwosci jak i metody kupna)

c) inne czynniki - np. opuszczenie koszyka z przyczyn np. padu internetu u klienta i zakup telefoniczny

d) utrata klienta po experymencie :P np. gdy bede na urlopie haha i przypadki inne losowe :P
 

 

 

 

pozdrawiam  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Temat skomplikowany,

 

1) + przed każdym słowem pozwoli na znalezienie nowych słów kluczowych,

2) w wykluczających słowach kluczowych dodaj słowa ( opinie, porównanie ) oraz inne słowa które mogą sugerować, że klient dopiero się zastanawia nad kupnem ( przeanalizuj intencję słów) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

 

zgadzam sie nie jest latwy temat do realizacji, ale jest w nim potencjal jesli uda sie strategia i oplaci realizacja to firma moze sporo zyskac

poniewaz google bardzo dobrze kombinuje z wyszukiwaniem wg lokalizacji... a to przybliza w takim dzialaniu do szerszego pozyskiwania klientow od innych

 

Narazie jestem w trakcje realiazacji strategii zaczalem od big city :P i sporo ciekawych rzeczy zauwazam jedno z nich to fakt ze slowa kluczowe na region, miasto potrafia byc drozsze od slow kluczowych ogolnych :o i juz na etapie prowadzenia kampanii w czasie, gdzie uzyskuje fajne wyniki, a to rokuje nieciekawie dla reklamodawcow ;/ pod wzgledem finansowym ... sadze ze za kilka lat ceny beda za slowa kluczowe nieduzo tansze od slow na rynku USA, UK, DE jesli sie nie obudza reklamodawcy i SEMici lub pseudoSEMici w windowaniu cen za stawki slow kluczowych, ktore potrafia byc czesto, totalnie nieadekwatne do ceny produktu... ciekawi mnie jak to wplynie na rynek reklamy PL w Adwards, czy i kogo bedzie stac na na reklame... hmmm...

 

Jak skoncze experyment napisze wiecej o efektach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności