Skocz do zawartości

Pozycjonowanie sklepu - kilka pytań


bielanek.karol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Tak się zastanawiam... 

1. Czy rodzaj menu (kategorie) w sklepie ma wpływ na pozycjonowanie. Ja korzystam z rozwiniętego menu (w strukturze do dwóch pod kategorii) i trochę to menu jest długie patrz -> budrol.sklep.pl i tak się zastanawiam czy nie zmienić na menu rozwijane, ale zrodziło mi się pytanie jakie to będzie miało znaczenie dla pozycjonowania.

2. Pozycjonowanie produktu. Czy mając produkt np termos który jest w 3 rozmiarach (0,5l,0,75l i 1l). To czy lepiej dla pozycjonowania, każdy rozmiar stożyć jako osobny produkt, czy jednak lepiej zrobić jeden produkt i trzy cechy w tym produkcie??

3. Słowa kluczowe. Produkt nazywa się Styropian Fasada 042 Austrotherm. Czy dobrze dobieram słowa kluczowe: Styropian austrotherm, styropian fasada, styropian fasada austotherm, styropian 042 fasada, styropian 042 austotherm? I przy okazji dwa podpytania. Czy wielkość liter ma znaczenie i czy kolejność fraz też ma znaczenie?

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1 Menu to linkowanie wewnętrzne, a dobrze skonstruowane pomaga w osiągnięciu lepszej pozycji. Pomijam kwestię UX bo to jest oczywiste, uproszczona łatwa do ogarnięcia nawigacja to większa satysfakcja użytkownika, łatwość w dotarciu do interesujących części serwisu czyt. kategorii.

 

ad2 To zależy od przyjętej strategii. Jeżeli chcesz zbierać więcej ruchu z long tailu to dla każdego z wariantów trzeba stworzyć unikalny opis produktu. Wielu właścicieli sklepów nie idzie w tą stronę, bo koszty wdrożenia są za wysokie (gł. koszty tekstów na podstrony produktowe).

 

ad3 Wielkość liter dla SEO nie ma znaczenia, ale styl pisania nagłówków/title może mieć znaczenie na współczynnik klikalności w SERP. Poczytaj sobie więcej o metodach konstruowania np. CC - Camel Casing. Dwa - kolejność fraz ma znaczenie.

Domeny na sprzedaż - pod zaplecze SEO, strony PP, strony firmowe, sklepy internetowe.

Zapraszam również na podstronę z darmowymi narzędziami SEO >> https://techformator.pl/darmowe-narzedzia-seo/

Jeżeli jesteś zainteresowany publikacjami wpisów gościnnych, napisz do mnie @.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 2) jeśli masz produkty, które mają cechy / atrybuty to lepiej zaprezentuj je na jednej karcie produktu bo:

  • będzie to wygodniejsze dla kupującego (nie będzesz miał w kategoriach wielu prawie identycznych produktów i przeglądanie będzie łatwiejsze) a silnik Twojego sklepu daje fajne możliwości co do pokazywania wielu cech na na karcie produktu
  • jak produkt będzie miał 2 cechy po 4 atrybutu to zamiast tworzyć 8 produktów (o unikalny opis w przypadku materiałów budowlanych będzie cieżko - poza tym tworzenie na siłe unikalnych opisów dla prawie jednakowych produktów wprowadzi chaos wśród przelądających sklep) stwórz jeden produkt z możliwością wyboru cechy i zadbaj o jeden ale rozbudowany / unikalny i zachęcający do kupna opis, a produktów pod Long Tail i tak będziesz miał sporo

ad. 3) frazy dobieraj takie, które są wyszukiwane (sprawdź darmowym narzędziem Google Keyword Planner w Google Adwords  średnią ilość miesięcznych wyszukiwań i pod to dobieraj frazy). Pytasz o kolejność fraz więc rozumiem, że chodzi Ci o kolejność wpisania ich w Meta Keywords? jeśli tak to olej to, a frazy kluczowe użyj w adresie URL, nagłówkach H, Meta Title i Meta Description i oczywiście w opisie produktu,

 

antydeska.pl - drewniana elewacja bez impregnacji i konserwacji, :o  a jeśli szukasz modnych i stylowych butów to polecam sklep: brooman.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności