Skocz do zawartości

Hosting i domena pod serwis zagraniczny

mackingus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie mam zbyt dużego doświadczenia, więc może pytania trywialne,ale szukając odpowiedzi znajdywałem i w jedną stronę, i w drugą:

Czy kierując serwis/stronę do odbiorców zagranicznych ważne jest aby serwer był w kraju, do którego jest kierowany serwis? Czy ma to znaczenie w wynikach wyszukiwania Google?

I drugie - czy jeżeli kieruję serwis np. dla Australii czy też Wielkiej Brytanii, to ważne jest żeby domena była ichnia (*.com.au / *.co.uk), czy spokojnie można korzystać z *.com i czy ma to znaczenie dla Google?

"Gdy myślisz, że możesz lub gdy myślisz, że nie możesz - w obu przypadkach masz rację." - Henry Ford

Hosting z SSL, SSH, bez ograniczeń transferu lub mały pakiet 3 miesiące gratis

A czy w przypadku różnej lokalizacji serwera istnieje odczuwalna szybkość ładowania się strony?

"Gdy myślisz, że możesz lub gdy myślisz, że nie możesz - w obu przypadkach masz rację." - Henry Ford

Hosting z SSL, SSH, bez ograniczeń transferu lub mały pakiet 3 miesiące gratis

To jest kwestia względna i związana IMHO z ruchem. Jeśli jest duży ruch < trudno mi jednak powiedzieć ilościowo jaki, to jest duży ruch> , to zdecydowanie lepiej mieć serwer "bliżej userów" np dla polaków max OVH Paryż niż USA Waszyngton DC.

I im dalej tym teoretycznie większa potencjalna awaryjność na łączach.

Natomiast, co do domeny uważam, że jest to subiektywne np mi lepiej się kupuje "w polskim sklepie" w domenie PL niż też w polskim sklepie, ale w domenie DE, FR itd lub nawet COM...

Przy domenie jest jeszcze kwestia przekazania nazwy np w reklamie  radiowej nie dosłyszy "rozszerzenia" w ciemno dopisze *.PL i tracimy wejście.

HTTP 200 usługi IT -> Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL/ Laravel
Komory normobaryczne - normobaria.tech Wykonawca montażu i instalacji komory normobarii