Skocz do zawartości

mierzenie skuteczność reklamy w content network


franckey

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie macie metody mierzenia skuteczności kliknięc pochodzacych z reklamy umieszczanej w sieci AdSense?

Albo inaczej -- na jakiej podstawie dodajecie strony do Site-Exclusion?

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

odświeżam, może teraz temat chwycie.

"na jakiej podstawie dodajecie strony do Site-Exclusion?" czyli AdSesne z punktu widzenia reklamodawcy:

Metody moje:

1. Ręczne przeglądanie twardych danych, najlepiej zebranych własnym skryptem (w Analytics nie widzę za bardzo możliwości, choc moze ktos wie?), i wyławianie wejść z AdSense i notowanie adresów stron z ktorych wejścia miały miejsce. Ręczna ocena tych - wejście, oglądamy, oceniamy według "widzimisie"

2. Odwiedzanie linków ze stopek forumowiczów. Można znaleźć prawdziwe dzieła, które idealnie pasują do Site-Exclusion.

inne pomysły?

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekaw jak robią inni. Nie jestem żadnym fachowcem od kontekstów, ale na małą skalę robię to tak: zamiast wyrzucać strony z ogółu Treści (często zbyt dużo to kosztuje) - sam je selekcjonuję, dodaję i sprawdzam efektywność. Badam konwersje (np. zapytania ofertowe) narzędziem analizującym info w stringu URLa. Skala jest mała, ale wydaje mi się, że to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mjr, ma podobną sytucję, a dla dwóch reklamodawców planuje wrzucić więcej kontekstowej. I teraz problem jest taki, ze wybierac (site-targeting) nie chce, a Analytics ani dane z AdWords nie zmierzą mi konwersji z konkretnej strony wybranej przez system na podstawie kierowania kontekstowego (nie ma takich danych w Analytics czy AdWords, no chyba, że mnie ktoś oświeci).

I z drugiej strony kontekstowo licze też na budowanie wizerunku, a nie tylko kliknięcie.

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi mi o site-targeted, tylko o kierowanie kontekstowe na strony. nie widzę możliwości podejrzenia poprzez adwords/analytics z jakich stron były wejścia.

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mówimy o czymś innym. Ja zrozumiałem to tak:

Site-targeted = Kierowanie na witryny/strony.

Z tej okazji przełączyłem język interfejsu i...

W miejscu:"Skieruj reklamy: określ strony", wybieram "Wyświetl adresy URL : <Tutaj wprowadź adresy URL>". I widzę w AdWords wyświetlenia, wejścia, CTR, konwersje z poszczególnych stron.

W GA - fakt, tylko "google syndicate", dlatego trzeba przemycać dane w stringach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W GA - fakt, tylko "google syndicate", dlatego trzeba przemycać dane w stringach.

Dla site-targeted nie musisz przemycac. W GA wybierasz Analys Option i opcję... keyword i masz strony z jakich były wejścia ramach kampanii/grupy site-targeted.

mój problem to kampania keyword-targeted dla content-network i dla takich kampanii poszukuję metod wykluczania nieodpowiednich stron.

pozdrawiam:

Tomek Frontczak

MaxROY.com sp. z o.o. - Search Marketing Consulting

Szkolenia - Marketing: AdWords (certyfikowane przez Google), SEO (certyfikowane przez MaxROY.com) i Analityka Webowa

marketing_okladka_poziom.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Moja wina. Z nieuwagi pomieszałem. W przypadku Content Network, referera znajdziesz w logach:

www.xxxxx.pl|Thursday, 09-Nov-2006 16:33:30||83.8.xxx.xxx|/?parametr1=a&parametr2=b&gclid=COmNzsGxxxxxxx|Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; (SV1)|dcac03d1f3acd65370daddef2afd3611|
https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/ads?client=ca-pub-82954624xxxxxxxx
&dt=1163086393297&lmt=1163086393&prev_fmts=120x90_0ads_al_s
&format=468x60_as&output=html&channel=2671297683&pv_ch=2671297683%2B
&url=http%3A%2F%2Fwww.filmiki.rozrabiaki.pl%2Ffx-43.html&color_bg=F0F0F0
&color_text=000000&color_link=0000FF&color_url=008000&color_border=000000
&ad_type=text&ref=http%3A%2F%2Fwww.filmiki.rozrabiaki.pl%2Ff-s-1.html
&cc=100&u_h=600&u_w=800&u_ah=570&u_aw=800&u_cd=32&u_tz=60&u_his=8&u_java=true

Muszę poprawić. Można takie referery logować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam temat. Mam nadzieję, że nikt się nie obrazi.

Poświęciłem chwilę na omawiany tu temat i mam pewne wątpliwości. Załóżmy, że mogę zacząć mierzyć konwersje, także dla poszczególnych źródeł Z Content Network. Nasuwają mi się pytania. Czy przy takiej ilości stron w CN ma to sens? Ile musiałbym zarejestrować wizyt z jednego źródła, aby uznać wynik za miarodajny? Ja póki co, trochę "ręcznie weryfikuję" i jak znajdę coś ciekawego, to wrzucam do Site-targeted. Site Exclusion rozumiem bardziej tak, że wrzucam tam strony własne lub te, których z jakichś względów nie chcę sponsorować (ale nie ze względu na słabą efektywność).

Idę bardziej w kierunku "fałszywych kliknięć". Loguję ruch z Content Network i przynajmniej może kiedyś wykorzystam to do dochodzenia się o kasę :). Znalazłem taki Googlowy dokument, może komuś się przyda jako bibliografia do jakiejś pracy, bo raczej nie ma tam nic praktycznego, odkrywczego. Moje wnioski z tej lektury są dwa. 1. G odwraca kota ogonem i kieruje dyskusję na wytykanie błędów firmom badającym fałszywe kliki. 2. Firmy te rzeczywiście popełniły zadzwiające błędy.

Tutaj dokument PDF, a w nim więcej linków na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności